SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKO BP „po cichu” odświeża swoją skarbonkę

PKO BP modyfikuje swój logotyp przedstawiający charakterystyczną skarbonkę. Bank używa już nowego logo, ale nie poinformował jeszcze o nim mediów ani klientów.

PKO BP „po cichu” odświeża swoją skarbonkę

W zmienionym logotypie PKO Banku Polskiego skarbonka ma ciemniejszy odcień niebieskiego koloru, a kropka nad nią jest czerwona, a nie pomarańczowa. Natomiast napis pod grafiką (a w innym wariancie – obok niej) nie zawiera już członu „PKO”, jest zapisany znacznie „chudszą” czcionką w ciemnej barwie i składa się zarówno z wielkich, jak i małych liter.


Zmodyfikowany logotyp PKO BP przygotowała firma White Cat Studio. Odświeżenie znaku graficznego ma przyczynić się do unowocześnienia wizerunku banku. W tym celu od niedawna prowadzona jest szeroko zakrojona kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego (więcej o ostatniej odsłonie tej akcji).

Zresztą w reklamach z Majewskim znajduje się już nowe logo PKO BP. Jednak co ciekawe, w pierwszych, teaserowych spotach widać było jeszcze stary znak graficzny (zobacz te reklamy). Nowy logotyp pojawił się w pierwszej reklamie o charakterze produktowym (zobacz ją).

Zmodyfikowane logo znajduje się również na stronie internetowej i w niektórych drukach firmowych banku. Natomiast na szyldach w placówkach jest nadal stary logotyp.

PKO BP o modyfikacji swojego logotypu nie poinformował jeszcze oficjalnie ani mediów, ani klientów. Konferencja prasowa dotycząca tego rebrandingu jest zapowiadana na środę.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKO BP „po cichu” odświeża swoją skarbonkę

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kurka wodna!
O matko, jeśli zmiana koloru kropki i wprowadzenie wielkich i małych liter ma unowocześnić wizerunek banku to znak, że należy jak najprędzej zmykać przed tą "nowoczesnością". Ja już dojrzałam i spadam.
8 8
odpowiedź
User
agnieszczalak
żenada i marnotractwo publicznych pieniędzy!!!!
8 8
odpowiedź
User
Chomik
Kurka, poczytaj w sieci ile ten rebranding kosztował i jaka kasa była do przepuszczenia a wtedy zrozumiesz, że rebranding był konieczny ;-)
8 8
odpowiedź
User
spa
Mam wrażenie, że znowu "spece" od marketingu, wizerunku, reklamy itp. stosują swoje teorie o konieczności zmiany wizerunku nie zastanawiając się czy rzeczywiście ma to jakiś sens.

Ja widzę na razie przynajmniej jedną zmianę niekorzystną:
Zastanowiło mnie, że nowy symbol, chociaż prawie identyczny, to już nie kojarzy mi się ze skarbonką. Po porównaniu obu symboli wydaje mi się, że czerwona kropka nijak nie kojarzy się z monetą. Poprzednia była bliżej koloru złotego, co do monety pasuje. Dlatego dla mnie ta zmiana to PUDŁO.

To dla mnie zmiana dla samej zmiany. No ale marketingowcy też chcą z czegoś żyć, a prościej jest wmówić, że trzeba zmienić obrazek i wziąć za to pieniądze, niż doradzić, jak przysporzyć korzyści klientom, co jest bez wątpienia najlepszym "chwytem matkertingowym".
8 8
odpowiedź
User
baca
W moim odczuciu znak jest niespójny - skarbonka ma się nijak do czcionki i tekst wygląda jak przypadkowy. W dodatku niczym nieuzasadnione użycie aż tylu kolorów, i jeszcze to przejście tonalne - porażka. ALE, jest jedno sensowne wytłumaczenie - przepoczwarzanie znaku przygotowujące konserwatywnego i masowego klienta to nowego znaku - coś jak przejście znaku IDEA w Orange. Oznaczałoby to, że kasa poszła w nowy znak - sygnalizowany przez nowa czcionkę oraz kropkę - oraz w kilka form pośrednich. Ponieważ, jeśli nie jest to forma pośrednia tylko końcowa, to oznacza to bardzo słaby projekt Białego Kota - wręcz nieprzystający do ich portfolio.
8 8
odpowiedź