SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Platforma 'n' wprowadza kanał filmowy i liczy straty

Platforma cyfrowa 'n' zakłada, że w 2009 r, osiągnie pozytywny wynik EBITDA, poinformował prezes ITI Neovision Maciej Sojka. Z jego wypowiedzi wynika, że spółka najprawdopodobniej zakończy 2009 r. ze stratą netto, ale może utrzymać tempo pozyskiwania abonentów z 2008 r.

"Jesteśmy nastawieni na wypracowanie pozytywnego EBITDA w 2009 r." - powiedział Sojka na konferencji prasowej grupy TVN. Dodał, że break-even jest możliwy już w marcu, kiedy abonenci pozyskani w grudniu przestaną korzystać z okresu promocji, co przyczyni się do zwiększenia ARPU (średni przychód przypadający na abonenta).

W swoim raporcie TVN poinformował, że ARPU platformy "n" wzrósł w grudniu 2008 roku do 56 zł wobec 42 zł w grudniu 2007 roku.

"W tym roku wprowadzimy nowe produkty, w tym nowy kanał filmowy, co również powinno przełożyć się na podwyższenie ARPU" - powiedział Sojka. Platforma może uruchomić nowy kanał filmowy na jesieni, a będzie to możliwe dzięki nowym umowom z dystrybutorami. Z wypowiedzi Sojki wynika, że na jesieni wynik operacyjny platformy może się pogorszyć z powodu wyższych kosztów marketingowych.

Sojka poinformował, że nie spodziewa się osłabienia tempa pozyskiwania abonentów przez 'n'. Na koniec stycznia 2009 r. 'n' miała 513 tys. aktywnych abonentów, a w sumie 518 tys. podpisanych umów o świadczenie usług. Platforma satelitarna 'Telewizja na kartę' (również należąca do ITI Neovision) miała w tym czasie 132 tys. klientów.

W czerwcu grupa TVN sfinalizowała zakup pakietu 25% plus 1 szt. udziałów w operatorze platformy cyfrowej "n". Wartość transakcji to 95 mln euro, sprzedającym jest grupa ITI, większościowy udziałowiec TVN i 'n'. TVN podał, że jego udział w stracie platformy cyfrowej "n" po uwzględnieniu efektu podatku wyniósł w IV kw. 2008 r. 57,45 mln zł.

Z wypowiedzi Sojki wynika, że platforma 'n' również 2009 r, zakończy ze stratą netto.

"Strata będzie tym wyższa, im więcej abonentów pozyskamy" - zaznaczył Sojka. Podkreślił, że na obecnym etapie rozwoju celem spółki jest zbudowanie jak największej wartości, co oznacza pozyskanie możliwie dużej liczby abonentów.

Na koniec 2008 r. platforma "n" miała 500 tys. umów o świadczenie usług, z czego 493 tys. przypadało na aktywnych abonentów, wynika ze sprawozdania firmy. Oznacza to, że w ciągu zeszłego roku platforma zwiększyła liczbę abonentów o 228 tys.

  • Więcej informacji:
  • N

Dołącz do dyskusji: Platforma 'n' wprowadza kanał filmowy i liczy straty

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl