Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat

Zaskakujące wyniki raportu firmy Conviva na temat platform streamingowych. Ich oglądalność w ciągu 3 ostatnich lat wzrosła aż o 266 proc. W samym III kwartale br. widzowie na całym świecie poświęcają na serwisy OTT 21 proc. więcej czasu niż przed rokiem.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Oglądalność platform streamingowych wzrosła o 266 proc. w ciągu 3 lat

Rynek streamingowy rośnie dzięki Europie i przede wszystkim krajom rozwijającym się, położonym w Ameryce Południowej, Afryce i Oceanii. W Ameryce Północnej pozycja serwisów OTT jest już ugruntowana. Wzrósł przekroczył więc zaledwie 2 proc.

- Oglądalność treści streamingowych wzrosła o 266 procent w ciągu ostatnich trzech lat, całkowicie zmieniając branżę rozrywkową, wydawniczą i reklamową - powiedział Keith Zubchevich, dyrektor generalny Conviva. - Tematy takie jak jakość obrazu, potencjał rynku reklamowego i zaangażowanie społeczne są teraz na pierwszym miejscu, a nadawcy i dostawcy treści, którzy skutecznie wykorzystują możliwość poprawy w tych obszarach, będą nie tylko liderami branży pod względem zadowolenia subskrybentów i widzów, ale także przychodów - dodał szef firmy Conviva.

Buforowanie prawie wyeliminowane

Wpływ na rozwój serwisów streamingowych mają też coraz lepsze łącza internetowe. III kwartał br. jest pierwszym, w którym użytkownicy OTT z całego świata musieli czekać na wyświetlenie poniżej 1 proc. treści. Największa poprawa, jeśli chodzi o buferowanie, nastąpiła w krajach rozwijających się. W Afryce nastąpił spadek tego rodzaju problemów technicznych o 78 proc. Najrzadziej kłopoty z buforowaniem mieli mieszkańcy Ameryki Północnej. Jednocześnie poprawa przepustowości łącz doprowadziła do poprawy jakości obrazu w niemal każdym rejonie świata.  

Choć w porównaniu do III kwartału ub.r. rzadziej korzystamy z treści wideo na dużych ekranach (telewizory, przystawki z Android TV czy Roku, konsole do gier), to nadal przed tymi urządzeniami poświęcamy trzy czwarte (73 proc.) czasu poświęconego na oglądanie. W Ameryce Północnej to aż 82 proc. W Azji najwięcej osób sięga po treści streamingowe za pośrednictwem smartfonów, tabletów czy ekranów komputerów.

Reklama w streamingu rozwija się

Rynek reklamy w streamingu odnotował znaczne zyski w III kwartale 2021 r. Liczba wyświetleń reklam i testowych spotów wzrosła o ponad 30 procent w porównaniu z II kwartałem br. Tylko 15 proc. reklam w III kw. nie zostało wyświetlonych zgodnie z przeznaczeniem, co oznacza spadek o 23 proc. niewykorzystanych szans reklamowych kwartał do kwartału. Czas trwania reklamy zmniejszył się o 3 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem do 26 sekund, spełniając prośby konsumentów o krótsze przerwy reklamowe. Dotyczy to oczywiście darmowych platform AVoD, czyli oferowanych w modelu reklamowym, jak uruchomiona w sierpniu br. Polsat Go. Najpopularniejsze platformy, takie jak Netflix, Disney+, HBO Max nie wyświetlają w standardowej ofercie reklam. W USA HBO Max posiada jednak ofertę z reklamami, która jest tańsza od standardowej subskrypcji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe