SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Play zostaje z Grandes Kochonos

Agencja reklamowa Grandes Kochonos obroniła w przetargu obsługę telekomu Play (P4). Dla klienta pracuje nieprzerwanie od 2010 roku.

Barbara Kurdej-Szatan w jednym ze spotów sieci Play (screen: YouTube/Play) Article

W listopadzie ubiegłego roku spółka P4, operator sieci komórkowej Play, ruszyła z przetargiem kreatywnym. Obsługi broniła pracująca dla tego klienta od 2010 roku agencja Grandes Kochonos.

W wyniku postępowania P4 zdecydowała się na przedłużenie współpracy z Grandes Kochonos.

- Wybrana agencja, Grandes Kochonos, zaprezentowała kompleksową ofertę i pomysły kreatywne najtrafniej odpowiadające na nasze potrzeby, wykazała się nie tylko najlepszą polityką kosztową, ale też potwierdziła swoje umiejętności i kompetencje - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Ewa Sankowska-Sieniek, odpowiedzialna za komunikację Play.

Przegląd kreatywny składał się z dwóch etapów. W pierwszym wzięło udział 6 agencji, w drugim - cztery. Marketer nie zdradza ich nazw. Z nieoficjalnych informacji Wirtualnemedia.pl wynika, że w przetargu brały udział oprócz Grandes Kochonos, Saatchi&Saatchi (Publicis) i Change Serviceplan (Group One).

Gwiazdy w reklamach Play

Od wielu lat w reklamach Play pojawiają się celebryci, gwiazdy małego i wielkiego ekranu. Konwencja opiera się na scenkach z punktu sprzedażowego, gdzie konsultantów (w ich rolach Barbara Kurdej-Szatan i Maciej Łagodziński) odwiedzają gwiazdy. Ostatnio to Kuba Wojewódzki oraz Dawid Kwiatkowski, a wcześniej m.in. Adam Małysz, Anna Mucha, Martyna Wojciechowska, Roksana Węgiel.

W grudniowej reklamie Play zagrał Jacek Wlazło, kierujący w Grandes Kochonos zespołem obsługującym telekom.

W nowej kampanii oferty abonamentowej Play występuje aktorka Magdalena Cielecka. To kolejna kampania, w której nie pojawia się Barbara Kurdej-Szatan, przygotowano tylko spot z Maciejem Łagodzińskim. Przypomnijmy, że na aktorkę późną jesienią ubiegłego roku spadła potężna fala krytyki po tym, jak publicznie obraziła funkcjonariuszy Straży Granicznej, w związku z kryzysem humanitarnym na granicy polsko-białoruskiej. 

Budżet mediowy Play od 2010 roku obsługuje MediaCom (GroupM/WPP).

Prezes Play zapowiadał zmiany w komunikacji marketingowej

Pod koniec marca Jean Marc Harion, szef Playa odniósł się do niektórych aspektów funkcjonowania operatora obecnie, m.in. w związku z połączeniem z UPC. W rozmowie z Wirtualnemedia.pl menadżer nie zdradził, jaki budżet operator zamierza przeznaczyć w 2022 r. na marketing i reklamę. Przyznał jednak, że będą to kwoty wyższe niż w roku 2021, m.in. w związku z przejęciem marki UPC.

 - Na razie za wcześnie jeszcze mówić o tym, jaka będzie nasza strategia marketingowa w perspektywie połączenia z UPC - zaznaczył Harion. - Na pewno musi ulec poważnym zmianom. Przewidujemy także istotne modyfikacje w naszej komunikacji reklamowej i wprowadzenie w tym segmencie nowych rozwiązań.

Na koniec ub.r. Play miał 12,129 mln aktywnych użytkowników usług mobilnych, wobec 11,948 mln rok wcześniej. Przez rok liczba abonentów zwiększyła się z 8,391 do 8,522 mln, a klientów usług prepaidowych - z 3,556 do 3,606 mln. Liczba wszystkich klientów mobilnych sieci (bez kart SIM działających w urządzeniach RTV czy AGD, czyli tzw. M2M) wzrosła z 15,261 do 15,685 mln. Średni miesięczny przychód od klienta usług mobilnych w czwartym kwartale ub.r. sięgnął 28,1 zł, wobec 27,8 zł przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Play zostaje z Grandes Kochonos

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
GraphicDuke
No, co za niespodzianka. Nikt się chyba tego nie spodziewał. 🤣🤣🤣
18 0
odpowiedź
User
detox
Ojesu, zejdz mi zo oczu blondynko! Przynajmniej przez rok – dwa! Błagam!
18 1
odpowiedź
User
dfa
Wojewódzki i Szatan out! Nie wiem, może do Palikota, gdziekolwiek.
18 1
odpowiedź