Plus z 1,8 mln zł kary od UOKiK-u za reklamy wprowadzające w błąd

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził grzywnę nałożoną przez UOKiK na operatora sieci Plus za kampanię reklamową pod hasłem „29 groszy za minutę do wszystkich”. Według Urzędu reklamy wprowadzały odbiorców w błąd.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania oferty Rarka w MixPlusie pod hasłem „29 groszy za minutę do wszystkich” była prowadzona w 2010 roku, a w grudniu 2011 roku UOKiK orzekł, że wprowadzała w błąd. Dlaczego? Stawka 29 groszy za minutę dotyczyła każdego połączenia w obrębie MixPlusa, ale jedynie pod warunkiem że użytkownik wykupi dodatkowy pakiet usług i pełni wykorzysta limit minut w ramach tego pakietu.

W opinii UOKiK-u konsumenci pod wpływem wprowadzających w błąd reklam MixPlusa mogli zdecydować się na skorzystanie z tej oferty, czego nie by zrobił, gdyby został rzetelnie poinformowany o jej warunkach.

UOKiK nałożył na Polkomtel grzywnę w wysokości 1 859 067 zł oraz nakaz publikacji tej decyzji w całości w serwisie internetowym operatora i dzienniku ogólnopolskim. 8 listopada to orzeczenie potwierdził Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przy czym nadal jest ono nieprawomocne, a Polkomtel może się od niego odwołać do Sądu Apelacyjnego.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Co Polacy oglądają na streamingach? TOP10 filmów i show w HBO MAX z tego tygodnia

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Jeszcze więcej światłowodu w Orange Polska. Zakup za 1,5 mld zł

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Krótki alarm w Republice. Sakiewicz o awariach emisji

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

Allegro ma z czego pożyczać kupującym. Nowa umowa z bankiem

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe