SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PMPG Polskie Media odpisuje 480 tys. zł za nieopłacone reklamy. Chodzi o GetBack?

Zarząd PMPG Polskie Media, wydawcy tygodników „Do Rzeczy” i „Wprost”, dokonał odpisu na kwotę 479,7 tys. zł należności za usługi reklamowe dla jednego z kontrahentów. Mniej więcej tyle wynoszą zobowiązania, jakie wobec wydawcy ma mocno zadłużona firma windykacyjna GetBack.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

W komunikacie giełdowym zarząd PMPG Polskie Media zaznaczył, że 479,7 tys. zł to pełna kwota należności od jednego z kontrahentów. - Powodem dokonania odpisu jest wątpliwość co do możliwości spłaty należności przez dłużnika - wyjaśniono.

Dodano, że w związku z odpisem o 479,7 tys. zł zostanie obniżony jednostkowy i skonsolidowany wynik finansowy spółki w minionym półroczu, a także wartości sumy bilansowej za ten okres.

W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media zanotowała 11,44 mln zł wpływów ze sprzedaży (4 proc. mniej niż rok wcześniej) i 2,45 mln zł zysku netto (wobec 1,41 mln zł w pierwszym kwartale ub.r.).

Wyniki finansowe z drugiego kwartału i całego minionego półrocza firma poda 18 września. Jej akcjonariusze (większościowym jest jej prezes Michał M. Lisiecki) pod koniec czerwca zdecydowali, żeby 4,07 mln zł jednostkowego zysku netto z ub.r. przeznaczyć na kapitał zapasowy i rezerwowy oraz obniżyć kapitał zakładowy ze 103,9 do 72,7 mln zł w celu zmniejszenia strat z wcześniejszych lat.

GetBack nie zapłacił za reklamy we „Wprost” i „Do Rzeczy”

W komunikacie PMPG Polskie Media nie podano, który kontrahent spowodował dokonanie odpisu. Natomiast firma - razem z kilkoma innymi wydawcami prasowo-internetowymi - jest na liście wierzycieli spółki windykacyjnej GetBack z kwotą zobowiązań podobną do wartości odpisu - wynoszącą prawie 500 tys. zł.

GetBack nie zapłacił PMPG za reklamy we „Wprost” i „Do Rzeczy”. O windykatorze jest głośno od połowy kwietnia br., kiedy przestał spłacać obligacje (wyemitował je na ponad 2,5 mld zł). Na początku maja sąd przychylił się do wniosku spółki o przyspieszone postępowanie układowe. Nastąpiły też duże roszady w jej władzach, a większość członków poprzedniego zarządu trafiła do aresztu z zarzutami poważnych nadużyć finansowych. Afera GetBacku uderzyła też w firmy, które współpracowały z nim w zarządzaniu wierzytelnościami i dystrybucji obligacji.

Pod koniec sierpnia na zgromadzeniu wierzycieli GetBacku przełożono na początek października głosowanie nad propozycjami układowymi. Obecny zarząd zaproponował, że spółka spłaci większości wierzycieli 31 proc. zobowiązań w ciągu 8 lat.

Według danych ZKDP w pierwszej połowie br. średnia sprzedaż ogółem „Do Rzeczy” wynosiła 35 771 egz. (20,2 proc. mniej niż rok wcześniej), a „Wprost” - 17 365 egz. (po spadku o 9,5 proc. w skali roku). W maju br. serwis Wprost.pl zanotował 1,98 mln realnych użytkowników i 26,41 mln odsłon, a DoRzeczy.pl - 966,9 tys. użytkowników i 6,2 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media odpisuje 480 tys. zł za nieopłacone reklamy. Chodzi o GetBack?

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
*.*
No proszę, kto by pomyślał.
11 8
odpowiedź