SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG Polskie Media przejęła 3,85 proc. swoich akcji, jej zysk wzrośnie o 1 mln zł

Firma PMPG Polskie Media, właściciel tygodników „Do Rzeczy” i „Wprost” kupiła 400 tys. swoich akcji po 2,5 zł za sztukę od holenderskiej spółki Parish Media. Zapłaci zobowiązaniami o wartości 1 mln zł z tytułu obligacji, a jej jednostkowy i skonsolidowany wynik netto wzrośnie o tę kwotę.

Michał M. Lisiecki, większościowy akcjonariusz PMPG Polskie Media / fot. Beata JarzębskaArticle

Zaproszenie do sprzedaży jej akcji po 2,5 zł za sztukę PMPG Polskie Media ogłosiła 4 marca, oferty przyjmowała do 9 marca.

W piątek firma podała, że holenderska spółka Parrish Media złożyła ofertę przeniesienia własności 400 tys. akcji w zamian za wygaszenie zobowiązania w kwocie 1 mln zł, które wynika z tytułu nabycia przez Parrish Media wierzytelności z obligacji wyemitowanych przez drukarnię Becolour.

35 proc. udziałów BeColour wraz z jej wierzytelnościami wobec PMPG Polskie Media wynoszącymi wtedy 1,31 mln zł plus odsetki zostało sprzedane przez PMPG do Parish Media w połowie 2016 roku.

PMPG Polskie Media zaznaczyła, że w efekcie wygaszenia zobowiązań z obligacji w całości odwrócony zostanie odpis w wysokości 1 mln zł aktualizujący tę wierzytelność. W efekcie jednostkowy i skonsolidowany wynik firmy w br. wzrośnie o 1 mln zł.

PMPG ma 7,4 proc. swoich akcji

W efekcie transakcji PMPG Polskie Media ma 767 309 swoich akcji o wartości nominalnej po 6 zł stanowiących 7,38 proc. jej kapitału i 7,39 proc. głosów na walnym zgromadzeniu. Firma od prawie czterech lat realizuje skup własnych walorów.

Jak dotąd w ramach skupu przejęła 761 564 akcji za kwotę 1,8 mln zł. Skup potrwa do 3 listopada br. lub wyczerpania zaplanowanej kwoty 2 mln zł.

Większościowym akcjonariuszem PMPG Polskie Media jest przewodniczący rady nadzorczej spółki Michał M. Lisiecki, ma akcje stanowiące 58,34 proc. jej kapitału. W piątek na koniec sesji kurs giełdowy firmy wynosił 5,15 zł.

W trzecim kwartale ub.r. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 51,1 proc. do 6,49 mln zł i zysku netto z 1,77 do 1,68 mln zł. W kwietniu ub.r. zrezygnowała z papierowej wersji tygodnika „Wprost”, od maja wydaje go jedynie w formie cyfrowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media przejęła 3,85 proc. swoich akcji, jej zysk wzrośnie o 1 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl