SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

PMPG Polskie Media ze wzrostem wpływów i zysku, prawie 80 proc. z „Wprost” i „Do Rzeczy”

W trzecim kwartale br. grupa kapitałowa PMPG Polskie Media (wydawca m.in. tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”) zanotowała wzrost wpływów ze sprzedaży do 10,96 mln zł i zysku netto do 1,74 mln zł. Na początku przyszłego roku firma zamierza uruchomić wehikuł inwestycyjny PMPG Ventures.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

W minionym kwartale przychody sprzedażowe PMPG Polskie Media zwiększyły się w skali roku z 10,7 do 10,96 mln zł (czyli o 2,4 proc.), a zysk netto - z 1,53 do 1,74 mln zł (to 13,6 proc. w górę).

- Pomimo, że III kwartał na rynku reklamy zawsze jest mniej dynamiczny, wyniki Grupy PMPG oceniam jako dobre. Z optymizmem patrzę również na wyniki w skali całego 2017 r. Obecnie jesteśmy już na etapie kontraktowania 2018 r. i nasze wstępne szacunki wskazują, że również kolejny rok powinien być dla PMPG rokiem wzrostów - komentuje Michał Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.

W trzech kwartałach br. firma miała 36,5 mln zł wpływów ze sprzedaży (2,5 proc. mniej niż rok wcześniej) i 3,33 mln zł zysku netto (wobec 4,15 mln zł w trzech kwartałach ub.r.). Zaznacza jednak, że na jej wynik netto mocno wpłynęła rezerwa utworzona w czerwcu br. w związku z wyrokiem w sądzie pierwszej instancji nakazującym jej zapłatę 563 tys. zł, odsetek od 1,3 mln euro i 107,2 tys. zł kosztów procesu w związku z poręczeniem wekslowym udzielonym spółce 3P Inwestycje Internetowe. PMPG Polskie Media wniosła apelację od tego orzeczenia.

Bez uwzględnienia tej rezerwy w trzech kwartałach br. zysk netto PMPG Polskie Media wyniósł 6,49 mln zł (56 proc. więcej niż rok wcześniej), a zysk EBITDA - 6,6 mln zł (po wzroście o 26 proc. w skali roku).

PMPG Polskie Media podaje, że prawie 80 proc. jej wpływów zapewniają tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” - zarówno ich wersje papierowe i elektroniczne, jak też serwisy internetowe. Firma podaje, że dzięki rozwojowi stron Wprost.pl i DoRzeczy.pl oraz uruchomieniu wiosną br. serwisu SuperHistoria.pl jej wpływy z reklam internetowych wzrosły prawie dwukrotnie.

Wydawca ma 90 proc. udziałów w AWR Wprost i 30,9 proc. w spółce Orle Pióro wydającej „Do Rzeczy”. Kolejne 50,1 proc. udziałów w tej ostatniej firmie (wycenionej na 23,37 mln zł) chce przejąć od Michała Lisieckiego.

PMPG Polskie Media przygotowuje również własny wehikuł inwestycyjny PMPG Ventures, którego oferta ma obejmować aktywa firmy niezwiązane z działalnością prasową (m.in. Machina Music, Film Point Group, Wprost Nieruchomości) oraz nowe projekty. Strategia PMPG Ventures ma zostać zaprezentowana w pierwszym kwartale przyszłego roku, natomiast już na początku grudnia PMPG poda, kto będzie dyrektorem zarządzającym nowego podmiotu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media ze wzrostem wpływów i zysku, prawie 80 proc. z „Wprost” i „Do Rzeczy”

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lary
Kto mi to wytłumaczy? Sprzedaż Wprost i Do Rzeczy leci na łeb na szyję. A wyniki się poprawiają. Jaka to magia? Jaki cudowny model biznesowy? Tylko proszę o szczerą odpowiedź.
6 2
odpowiedź
User
Gary
Kto mi to wytłumaczy? Sprzedaż Wprost i Do Rzeczy leci na łeb na szyję. A wyniki się poprawiają. Jaka to magia? Jaki cudowny model biznesowy? Tylko proszę o szczerą odpowiedź.


Sprzedaż egzemplarzowa od dawna nie jest podstawą dochodu wydawnictw. To samo jest w Agorze.
6 2
odpowiedź
User
Czary mary
A świstak siedział i zawijał te sreberka...
3 3
odpowiedź
User
Ash
Kto mi to wytłumaczy? Sprzedaż Wprost i Do Rzeczy leci na łeb na szyję. A wyniki się poprawiają. Jaka to magia? Jaki cudowny model biznesowy? Tylko proszę o szczerą odpowiedź.

dzisiaj głównie liczą się reklamy i dochody z nich, nie natomiast sama sprzedaż, wartość całego rynku reklamy online to prawie 2 mld zł. a reklamy we Wprost i Do Rzeczy jak widać po wynikach mają się coraz lepiej.
8 0
odpowiedź
User
Krasawica
Najciekawszy, jak zwykle, jest koniec: PMPG przygotowuje własny ,,wehikuł inwestycyjny".
No właśnie.
1 0
odpowiedź
User
Jagna
Kto mi to wytłumaczy? Sprzedaż Wprost i Do Rzeczy leci na łeb na szyję. A wyniki się poprawiają. Jaka to magia? Jaki cudowny model biznesowy? Tylko proszę o szczerą odpowiedź.


Sprzedaż egzemplarzowa od dawna nie jest podstawą dochodu wydawnictw. To samo jest w Agorze.


I mnie dziwi komentarz powyżej. Prasa od dawna nie utrzymuje się z kiosków, choć czytelników przybywa. Na sukces czytelniczy i reklamowy wpływają inne czynniki niż ilość sprzedanych egzemplarzy.
0 2
odpowiedź
User
@ jagna i inni
Wszyscy wyznawcy nowej ekonomii. Niech tak będzie, że nawet jeśli nikt nie kupuje gazety, to może mieć ona świetne wyniki, bo rosną jej przychody z reklamy. Pytanie w jaki sposób rosną, co to za reklamodawcy, którzy nie martwią się jak reklama trafi do odbiorcy, jakie to reklamy itd. Może coś o tym opowiecie?
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing