SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PMPG szuka inwestorów. Ogłoszenia we “Wprost” i “Do Rzeczy”

Platforma Mediowa Point Group zamieściła w tygodnikach “Wprost” i “Do Rzeczy” ogłoszenia skierowane do potencjalnych inwestorów. - Nie szukamy inwestorów dla tych tytułów, ogłoszenia dotyczą akcji PMPG - informuje nas spółka i zapowiada kolejne akwizycje.

Michał M. Lisiecki / fot. Maksymilian Rigamonti

Michał M. Lisiecki / fot. Maksymilian Rigamonti

- Czytasz “Wprost”? Czy wiesz, że i Ty możesz być udziałowcem spółki, która wydaje Twój tygodnik? - głosi ogłoszenie opublikowane na łamach najnowszego wydania “Wprost”. Analogiczne pojawiło sie też w tygodniku “Do Rzeczy”. W ogłoszeniach jest mowa, że “obecnie trwają spotkania PMPG z przedstawicielami instytucji finansowych, głównie funduszy inwestycyjnych działających na rynku średnich i małych spółek”, a także widnieją tam dane finansowe firmy i jej prognozy.

- Ogłoszenia nie mają na celu znalezienia inwestorów dla tytułów (“Wprost” i “Do Rzeczy” - przyp.), które są rentowne i których sytuacja jest stabilna. Są elementem kampanii Platformy Mediowej Point Group, która jest inwestorem strategicznym w obu tygodnikach, a której strategia przewiduje kolejne akwizycje - mówi Wirtualnemedia.pl Anna Pawłowska-Pojawa, PR manager PMPG. Spółka posiada 90 proc. udziałów w AWR “Wprost”, wydawcy “Wprost” i 61 proc. udziałów w Orlim Piórze, wydawcy “Do Rzeczy”. Oba wydawnictwa nie są notowane na GPW w przeciwieństwie do PMPG.

Rzeczniczka PMPG podkreśla, że ogłoszenia dotyczą akcji Platformy Mediowej Point Group, mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty. - Obecnie zarząd PMPG prowadzi roadshow kierowany do instytucji rynku finansowego - mówi Pawłowska-Pojawa. Dwie instytucje finansowe (PMPG nie podaje ich nazw) dokonały już inwestycji w akcje spółki (pod koniec maja br. kupiły po 1,2 proc. akcji). - Ponieważ kierujemy się zasadą równego traktowania inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych, korzystamy z łamów wydawanych przez nas mediów, żeby przekazać informacje, które są dostępne również na naszej stronie korporacyjnej - dodaje Pawłowska-Pojawa.

Ostatnio PMPG poszukiwała inwestora dla miesięcznika “Film”. Ponieważ żadna z ofert inwestycyjnych nie była satysfakcjonująca spółka zamknęła magazyn. Zachowała jednak markę “Film” i jest otwarta na kolejne rozmowy inwestycyjne (więcej na ten temat).

Platforma Mediowa Point Group jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2006 roku. 62,17 proc. akcji spółki posiada jej prezes Michał M. Lisiecki, kolejne 8,02 proc. należy do Parrish Media N.V., a 6,46 proc. do Jarosława Pachowskiego. Pozostali udziałowcy kontrolują 23,35 proc. akcji PMPG.

W I kwartale br. przychody PMPG wyniosły 18 mln zł, czyli o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast zysk netto wyniósł 908 tys. zł (rok temu spółka miała 672 tys. zł straty netto, więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG szuka inwestorów. Ogłoszenia we “Wprost” i “Do Rzeczy”

17 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ehe
i bardzo dobrze że toną. Szkoda mi tylko tygodnika Do Rzeczy.
odpowiedź
User
Yogidługonogi
PMPG znalazło swoją drogę na rynku. Mimo Pachowskiego jako udziałowca życzę tej spółce sukcesu. Czas karmy dla lemingów: GazoWni i Lizweeka, dobiega końca.
odpowiedź
User
eh
Ciekawe jak się teraz musi czuć Paweł Lisicki, że znalazł się w jednej grupie z takim ludźmi jak Latkowski i ta dziennikarka z Urbanowego "NIE"?
odpowiedź
User
ala
ten lisiecki to kawal kiepskiego cwaniaka z wybrzeza. na waciki juz mu nie starcza? to dawno powinno juz umrzec, bedzie coraz gorzej, malowanie trupa trwa..
odpowiedź
User
Ktoś
Proszę nie obrażać Wybrzeża. Warszawskie cwaniaki nie lepsze. Dla wszystkich czasy żerowania na darmowej pracy studentów marzących o dostaniu się do redakcji, więc zapier... za przysłowiowe Bóg zapłać, dobiegły końca. Zacznijcie płacić dziennikarzom za dobre teksty, a sprzedaż wzrośnie. Wrzucanie kup na kolumny daje dobrą sprzedaż jedynie w Fakcie, któremu zresztą i tak spada, bo ile można na społecznej frustracji i głupocie zarabiać krocie, jednocześnie strojąc się w piórka obrońców Polaków, a rzeczywiście robiący z nich idiotów?
odpowiedź