Po ponad 60 latach na rynku tygodnik „Village Voice” kończy z drukowaną wersją

Ukazujący się od 1955 roku w USA tygodnik „Village Voice” przestaje ukazywać się w papierowej wersji. Z powodu spadających przychodów reklamowych w druku magazyn przechodzi w całości do internetu.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Po ponad 60 latach na rynku tygodnik „Village Voice” kończy z drukowaną wersją

W komunikacie podpisanym przez Petera Barbey’a, który w 2015 r. kupił „Village Voice” przypomniano, że tytuł od dziesięcioleci miał wpływ na światopogląd i gusta amerykańskich czytelników, a jego redakcję zawsze tworzyli dziennikarze najwyższej próby.

Barbey zapowiedział, że w sytuacji zmieniającego się rynku prasowego, spadającej sprzedaży wydań drukowanych oraz słabnących przychodów reklamowych wraz ze współpracownikami podjął decyzję o zakończeniu wydawania „Village Voice” w wersji papierowej.

Właściciel magazynu zaznacza jednocześnie z naciskiem, że zamknięcie wersji drukowanej nie oznacza w żadnym wypadku zniknięcia z rynku „Village Voice”. Tygodnik zostanie przeniesiony w całości do wersji cyfrowej jako serwis internetowy i aplikacja mobilna. Z obecnej strony internetowej magazynu korzysta ponad 1,3 mln czytelników miesięcznie, a szefostwo tytułu nie kryje nadziei, że w przyszłości ta liczba będzie sukcesywnie rosła.

Na wiadomość o końcu drukowanej wersji „Village Voice” wielu amerykańskich dziennikarzy i wydawców wyraziło swoje zdziwienie i żal. Barbey odpowiedział im, że w gruncie rzeczy nie dzieje się nic złego, a podjęta decyzja jest jedynie podążaniem za trendami obowiązującymi obecnie na rynku prasy i mediów.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]