SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Pobiegajmy na golasa po łące” w reklamie Wedla bez promocji pedofilii (wideo)

Telewizyjny spot czekolady Wedel, w którym Wargorr mówi: „pobiegajmy na golasa po łące” nie narusza branżowego kodeksu etycznego i w żaden sposób nie promuje treści pedofilskich - stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Article

W złożonej do KER skardze na telewizyjny spot promujący jesienią ub.r. czekolady Wedla odbiorca stwierdził, że reklama promuje treści pedofilskie. W jego ocenie „zwroty ‘pobiegajmy na golasa po łące’ i zaraz po nim ‘poczuj dziecięcą radość’ wypowiedziane przez męski głos, czarny charakter (postać ma przypominać Vadera z Gwiezdnych Wojen) mogą sugerować dzieciom pozbycie się zahamowań i obaw przy próbach pedofilskich zachowaniach”.

-Reklamowanie „biegania na golasa” przez dzieci musi być penalizowane a nie reklamowane. Nie wiem co przyświecało twórcom tej durnej reklamy - ja jestem oburzony, a moje dzieci pytają czy też mogą biegać nago poza domem. A może to chodzi o dorosłych? - .

Pełnomocnicy Lotte Wedel nie zgodzili się z zarzutami pod adresem reklamy. Wyjaśnili, że fabuła spotu koncentruje się na poszukiwaniu przez głównego bohatera czegoś, co przynosi radość, a czym okazuje się czekolada Wedel, która wywołuje u głównego bohatera metaforyczną dziecięcą radość.

- Zwrot zastosowany w reklamie, tj. „poczuj dziecięcą radość”, sugeruje, że odbiorcy reklamy mogą po skosztowaniu reklamowanego produktu poczuć się jak dzieci. Logiczne jest więc, że reklama jest skierowana raczej do osób dorosłych niż do dzieci lub młodzieży. Produkt reklamowany w skarżonej reklamie ma na celu wywołać u dorosłych radość porównywaną do dziecięcej radości. Dziecięcą radość na gruncie tej reklamy utożsamiać należy z beztroską, swobodą, brakiem skrępowania, zadowoleniem oraz z czystą radością dziecka, które może ono odczuć na przykład wtedy, kiedy dostanie słodycze (tego typu przekazy są od dawna używane w reklamach). Wskazać też należy, że humor przedstawiony w reklamie w warstwie słownej, jest zrozumiały raczej dla dorosłych niż dzieci. Na przykład dialog: „- Co jeszcze ma obudzić tę radość? - Macierzyństwo i Wedlowska Czekolada. - To spróbuję Czekolada”. Jedynie dorośli (albo ewentualnie dojrzała młodzież) odczytają zgodnie z jego humorystycznym sensem - napisano w odpowiedzi na skargę.

Dodano też, że zastosowany w reklamie i zakwestionowany w skardze zwrot „pobiegajmy na golasa po łące" ma jedynie symbolizować ową dziecięcą radość. Jest jedynie metaforą swobody, braku skrępowania i beztroski, które odczuwają dzieci. Nadto postać wypowiadająca te wyrażenia w reklamie, chwilę wcześniej huśta się na huśtawce, jeździ na kucyku, zjeżdża na kole ze zjeżdżalni basenowej, bawi się dmuchaną piłką - co również jest metaforą powrotu do dzieciństwa. Ten przekaz reklamy u jej odbiorcy ma sugerować, że czekolada Wedel może dać taką właśnie radość.

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że zaskarżony spot nie narusza Kodeksu Etyki Reklamy i nie godzi w powszechne odczucie dobrych obyczajów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Pobiegajmy na golasa po łące” w reklamie Wedla bez promocji pedofilii (wideo)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pik
nawet komisja etyki jakaś rozsądniejsza
12 8
odpowiedź
User
Jak nie jak tak
A "las" i "grzyby" promują prostuytucję i narkomanię. ;p
14 8
odpowiedź
User
mój nick
zajmijcie się lepiej głupotą samych reklam, u nas w rodzinie wyłączamy dzwięk lub przełączamy kanał już od hmmm 10 lat? reklamy nas nie interesują, przeraża nas przemoc w filmach, podżynanie gardeł ze znaczkiem 16+.... to jest problem społęczny
9 8
odpowiedź