Podcasty coraz atrakcyjniejsze dla amerykańskich reklamodawców. Ponad 678 mln dolarów nakładów w 2019 roku

W 2018 roku wydatki amerykańskich reklamodawców na promocję w podcastach były wyższe o 53 procent niż rok wcześniej, a w 2019 roku osiągną poziom ponad 678 mln dolarów - wynika z raportu przygotowanego wspólnie przez organizację IAB oraz firmę PwC. Na razie środki przeznaczane na tę formę audio pomimo wzrostów nie mają większego znaczenia dla tortu reklamowego w USA, gdzie w tym roku na reklamę telewizyjną pójdzie z górą 70 mld dolarów.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Forma podcastów zyskuje reklamowo - wynika z raportu przygotowanego wspólnie przez  organizację IAB oraz firmę doradczą PwC. który przywołał m.in. dziennik „The Wall Street Journal”.

W 2018 r. amerykańskie marki przeznaczyły na promocję w podcastach kwotę 479,1 mln dol. To oznacza wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o 53 proc., gdy reklamy nadawane w formacie audio miały wartość 313,9 mln dol.

Raport wskazuje, że w br. reklamy publikowane w trakcie podcastów w USA mogą kosztować ponad 678,7 mln dol. pokonując kolejną barierę.

Jednak eksperci zaznaczają, że promocja kierowana w kanał podcastów to wciąż ułamek całości tortu reklamowego w USA, na którym nakłady na telewizję będą liczone powyżej 70,8 mld dol., zaś te przeznaczone na segment cyfrowy przekroczą 129 mld.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Resort kultury z programem wsparcia dla lokalnych mediów. 10 mln zł dla niezależnych redakcji

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Redakcja "Wyborczej" murem za Czuchnowskim. Jest oświadczenie po fali gróźb

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Nie żyje szef MakoLab. Zarządzał firmą prawie dwie dekady

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Tak wygląda studio Lotto po przełomowej zmianie. Mamy zdjęcia

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat

Netflix zapożycza się na właściciela TVN. Kredyty na pięć lat