SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVP znacznie podnosi ceny reklam przy „Wiadomościach”, zaraz po nich będzie zamiast sportu emitować pogodę

W marcu ceny spotów emitowanych przy wieczornym wydaniu „Wiadomości” w TVP1 są sporo wyższe niż w lutym br. Teraz po serwisie będą dwa bloki reklamowe, a widzowie nie obejrzą od razu sportu, ale prognozę pogody.

Article

Z opublikowanego na marzec br. cennika TVP1 wynika, że nadawca zamienił miejscami emisję serwisu sportowego i prognozy pogody po głównym, wieczornym wydaniu „Wiadomości”. Obecnie po serwisie informacyjnym widzowie oglądają sport, a po nim prognozę pogody. Od marca będzie odwrotnie - najpierw emitowana będzie pogoda, a dopiero po niej sport.

Do tej pory w cenniku reklamowym między „Wiadomościami” a sportem był jeden blok reklamowy. Teraz w cenniku wyszczególniono dwa bloki: pierwszy po „Wiadomościach”, a drugi przed prognozą pogody. Między pogodą a sportem będzie jeden blok.

- Ciekawy ruch, myślę że ktoś wyszedł z założenia że Pogoda, czyli program dla wszystkich będzie się oglądał lepiej niż Sport, czyli program jednak dla węższej części populacji, więc dłużej utrzyma wyższą widownię po zasadniczej części „Wiadomości” co przełoży się na większe możliwe do wygenerowania w paśmie przychody. Oczywiście można się zastanawiać czy ten wzrost będzie wyższy niż spadek widowni przy przesuniętym sporcie, zapewne część zainteresowanych Pogodą wyłącznie z konieczności do tej pory oglądało Sport w oczekiwaniu na interesujące ich pasmo, więc po zmianie kolejności nic przed telewizorami nie będzie ich trzymało. Czas pokaże. Myślę że TVP jakoś to sobie skalkulowało. Generalnie fajnie, że kombinują z ramówką i szukają widzów i pieniędzy także w taki organiczny sposób - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl ekspert domu mediowego prosząc o anonimowość.

W marcowym cenniku TVP1 ceny reklam przy „Wiadomościach” są w dni powszednie sporo wyższe nie tylko względem marca ub.r, ale i wobec lutego tego roku. Nadawca po raz pierwszy od kilku miesięcy wprowadza podwyżkę w tym paśmie.

Za emisję reklamy przy „Wiadomościach” od poniedziałku do piątku trzeba zapłacić od 24 do 38,6 tys. zł (cena netto maksymalnie dla spotu 30-sek., bez rabatów). Przed rokiem spot w dni robocze kosztował 16,8 tys. zł, a w lutym tego roku - 18,4 tys. zł.

- Mamy do czynienia po pierwsze z założeniem wyższej widowni co oczywiście przekłada się na oczekiwaną wyższą cenę sprzedaży a po drugie tak czy inaczej, od początku roku, tak TVP jak i konkurencja  - zwłaszcza TVN -  wykorzystują nadspodziewanie duży popyt na zakup cennikowy i dynamicznie podnoszą koszty cennikowe wszystkich bloków - dodaje nasz rozmówca.

W przypadku niedzielnego wydania „Wiadomości” cena reklamy przy tym serwisie wzrosła jedynie w porównaniu z lutym br. - z 25,8 do 34,3 tys. zł. W marcu ub.r. reklama o tej porze była droższa i kosztowała 48,4 tys. zł.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc., TVP2 - 7,87 proc. a TVP Info - 3,83 proc. udziału w rynku oglądalności.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP znacznie podnosi ceny reklam przy „Wiadomościach”, zaraz po nich będzie zamiast sportu emitować pogodę

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
PIOTR
Nie myślalem,ze to kiedyś powiem...Ale dobra zmiana!
16 15
odpowiedź
User
mon
Prognoza pogody to jedyne "prawdziwe" informacje, które emituje TVP o ile się sprawdzi następnego dnia. Z tym jest różnie i nie należy brać jej dosłownie. Reszta to manipulacja i propaganda oraz kolejne lekcje nauki nienawiści Polaka do Polaka i innych nacji.
23 17
odpowiedź
User
Marek
A potem bedzie jeszcze trzeci blok reklamowy a po nim Holecka bedzie opowiadac jak można leczyć pruchnicę modlitwą. Taki ukłon w strone prezesa.
20 13
odpowiedź
User
LOL
Prognoza pogody to jedyne "prawdziwe" informacje, które emituje TVP o ile się sprawdzi następnego dnia. Z tym jest różnie i nie należy brać jej dosłownie. Reszta to manipulacja i propaganda oraz kolejne lekcje nauki nienawiści Polaka do Polaka i innych nacji.


no jasne, bo gdy mówią,że PO kradła przez 8 lat to kłamią....TO WASZE kłamstwa już nie przejdą.
16 18
odpowiedź
User
Janek26K
Widać tvp1 i tvp2 to słabe programy są najlepszy jest TVN i Polsat
2 12
odpowiedź
User
TIM
Ni zapłaciłbym narodowym socjalistom ani grosza za reklamę. Ta "telewizja" powinna być omijana przez znane marki.
4 9
odpowiedź
User
Jacek
A ja po prostu wpisuję w google pogoda i nie muszę oglądać dwóch pasm reklam plus wiadomości by dowiedzieć się jaka jest prognoza. Po za tym prognoza potrafi się zmieniać co kilka godzin, więc w dobie internetu ten program traci sens.
3 1
odpowiedź
User
dwunoga
Prognoza pogody to jedyne "prawdziwe" informacje, które emituje TVP o ile się sprawdzi następnego dnia. Z tym jest różnie i nie należy brać jej dosłownie. Reszta to manipulacja i propaganda oraz kolejne lekcje nauki nienawiści Polaka do Polaka i innych nacji.

Co za wredna baba! Co się pojawi jakiś artykuł o mediach publicznych, zaraz musi się pojawić jej komentarz o naukach nienawiści i tym podobnych bzdurach! To chyba jakiś opłacony lewacki troll jest...

W twoim kochanym TVN-ie są lekcje nienawiści i manipulacja za manipulacją!!! W TVP jest podawana prawda, sama prawda i tylko prawda. Polacy mają prawo z telewizji publicznej dowiadywać się o pracach rządu. Obecny rząd odnosi same sukcesy i nie robi nic złego, ale widać, że niektórych lewaków ten fakt bardzo boli, a mówienie w telewizji prawdy o sukcesach rządu nazywają propagandą. Ręce opadają, szkoda gadać, żal.pl, masakra i w ogóle!
5 5
odpowiedź
User
Branżunia
Dlaczego pracownik domu mediowego prosi o anonimowość? Wstydzi się swojego zdania, że pochwalił TVP? Jakby komentarz był negatywny to też chciałby zachować anonimowość? Komentarze anonimowych ekspertów są nic niewarte.
4 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing