Polacy mało zainteresowani pokładowym i lotniskowym internetem

68,5% Polaków nie dopłaciłoby do ceny biletu lotniczego, aby otrzymać dostęp do pokładowego Wi-Fi podczas lotu - wynika z badania Radius Communication.

km
km
Udostępnij artykuł:

Mniej zainteresowane korzystaniem z internetu podczas podróży są kobiety: niemal 3/4 z nich (74,5%) stwierdziło, że nie zapłaciłoby więcej za lot, żeby móc używać pokładowego Wi-Fi. Tymczasem wśród badanych mężczyzn odsetek takich odpowiedzi wyniósł 62%.

Młodsze pokolenie znacznie częściej jest gotowe korzystać z Wi-Fi, nawet jeśli wiązałoby się to z wyższym kosztem podróży. Najczęściej (37%) odpowiadały tak osoby w wieku 23-35 lat.

grafika

Zapytani, czy korzystają z hotspotów oferowanych przez lotniska, 49% Polaków odpowiedziało, że zdarzyło im się to w przeszłości. Jest to jeden z najniższych wyników wśród 26 ankietowanych krajów. Jedynie Niemcy i Francuzi wykazali mniejsze zainteresowanie korzystaniem z lotniskowych sieci. W obu przypadkach 43% badanych przyznało, że zdarzyło się to im w przeszłości. Dla porównania, światowa średnia wynosi 58%. Z kolei najwyższy wynik został zanotowany wśród Norwegów: 76% badanych korzystało wcześniej z lotniskowego Wi-Fi.

grafika

Polacy, którzy mieli okazję korzystać z sieci na lotnisku, są znacznie bardziej zadowoleni z jakości połączenia niż podróżni z innych krajów biorących udział w ankiecie. Blisko połowa respondentów z Polski (48,3%) uważa, że jakość oferowanego im połączenia internetowego była „raczej dobra”, podczas gdy zapytani o to samo podróżni z pozostałych krajów uważają, że lotniskowe połączenie nie jest „ani dobre, ani złe”.

grafika

Badanie zostało przeprowadzone przez Radius Communication na zlecenie Kayak.pl wśród 26216 osób z 26 krajów na świecie. Gromadzenie danych odbyło się w dniach 9-17 stycznia 2018 r. poprzez e-ankietę na panelu badawczym Cint. Dane dla Polski powstały w oparciu o odpowiedzi reprezentatywnej grupy ponad 1000 dorosłych Polaków.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Facebook testuje pobieranie opłat od twórców i firm

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Media Expert śrubuje rekordy. Tyle jeszcze nie zarobił

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"