SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy rzadko słuchają radia i kupują muzykę w sieci

Tylko co trzeci polski internauta słucha w sieci radia, najczęściej wybierając stację spoza czołowych nadawców - wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC. Aż 87 proc. użytkowników internetu w ogóle nie kupuje w sieci plików muzycznych.

Polacy rzadko słuchają radia i kupują muzykę w sieci

Słuchanie radia przez internet deklaruje 36 proc. polskich użytkowników sieci. Najczęściej wybieraną rozgłośnią jest RMF FM (29 proc. wskazań), Radio Zet (11 proc.) i Program 1 Polskiego Radia (9 proc.), a znacznie rzadziej Program 3 Polskiego Radia (1,2 proc.) i Radio Maryja (0,66 proc.). Prawie połowa (46 proc.) internautów słucha stacji spoza tej piątki największych nadawców analogowych.

Stosunkowa niska popularność radia w sieci bierze się poniekąd z tego, że Polacy słuchają go podczas jazdy autem - deklaruje to aż 83 proc. internautów i 75 proc. osób niekorzystających z sieci. W samochodzie najczęściej wybierane są RMF FM (odpowiednio przez 34 proc. i 40 proc. ankietowanych z tych grup) i Radio Zet (24 proc. i 17 proc.). Internauci o wiele częściej słuchają podczas jazdy samochodem Radia Eska i Programu 3 PR (17 proc. i 7 proc. wskazań) niż osoby niekorzystające z sieci (odpowiednio 6 proc. i 2 proc.), wśród których popularniejszy (13 proc. deklaracji) niż wśród użytkowników internetu (2 proc.) jest za to Program 1 PR.

Aż 87 proc. polskich internautów deklaruje, że w ogóle nie kupuje w sieci plików muzycznych. Tylko 4 proc. robi to kilka razy w roku, a po 2 proc. - raz na kilka lat, raz w roku, raz w miesiącu lub kilka razy w tygodniu. Natomiast 45 proc. polskich użytkowników sieci pobiera z niej pliki muzyczne - 28 proc. rzadko, 13 proc. dosyć często, a 4 proc. bardzo często. Ponad połowa internautów woli oglądać teledyski w sieci niż w telewizji, z tym że co trzeci deklaruje taką preferencję zdecydowanie, a co czwarty - umiarkowanie.

Badanie opinii o muzyce i radiu w internecie zostało zrealizowane przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego w grupie 1000 osób, z których 500 to internauci, a 500 nie ma dostępu do sieci. Ankiety metodą CATI przeprowadzono w styczniu bieżącego roku.

  • Więcej informacji:
  • Radio
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy rzadko słuchają radia i kupują muzykę w sieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl