Polacy wolą Spotify od YouTube Music. Najmocniej przyciąga RMF ON

Wśród platform muzycznych w Polsce liderem zasięgowym jest Spotify, mając o kilka mln użytkowników więcej niż YouTube Music. Najdłużej każdy odwiedzjący spędza natomiast na RMF ON, zaś wśród witryn z artykułami o muzyce na czele jest sekcja muzyczna Interii.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Polacy wolą Spotify od YouTube Music. Najmocniej przyciąga RMF ON

Według danych z badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w kwietniu 2025 roku ze Spotify skorzystało 9,74 mln polskich internautów, co dało 32,79 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 66 minut i 13 sekund.

YouTube, który w tej kategorii oferuje przede wszystkim usługę YouTube Music przyciągnął 6,75 mln polskich internautów (22,74 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na godzinę, 49 minut i 25 sekund.

Niżej w rankingu są jeszcze dwie globalne platformy oparte na streamingu muzyki i podcastów. Shazam zanotował 1,71 mln polskich użytkowników, 5,74 proc. zasięgu oraz 5 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania, natomiast SoundCloud – 1,03 mln odwiedzających, 3,47 proc. zasięgu oraz 14 minut i 28 sekund przeciętnego czasu.

Sekcja o muzyce na Interii przyciągnęła 2,15 mln internautów (7,26 proc. zasięgu), każdego średnio na 2 minuty i 58 sekund, zaś analogiczny dział Onetu (Ringier Axel Springer Polska) – 1,27 mln użytkowników (4,25 proc. zasięgu), przeciętnie na 2 minuty i 32 sekund. Serwis Tekstowo odwiedziło natomiast 1,91 mln internautów (6,42 proc. zasięgu), spędzając średnio po 2 minuty i 37 sekund.

W kategorii muzycznej są też ujęte witryny stacji radiowych, w których dominuje muzyka. Serwis Radia Złote Przeboje (Agora) przyciągnął 1,91 mln użytkowników (6,42 proc. zasięgu), każdego średnio na 4 minuty i 20 sekund, a witryna Radia Eska (Grupa ZPR Media) – 868,8 tys. internautów (2,93 proc. zasięgu), przeciętnie na godzinę, 54 minuty i 22 sekundy.

RMFon zanotował zaś 918,5 tys. odwiedzających, 3,09 proc. zasięgu oraz aż 3 godziny, 3 minuty i 3 sekund średniego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce był zdecydowanym liderem.

grafika

Miesiąc do miesiąca Spotify straciło 672,5 tys. polskich użytkowników (to 6,5 proc. w dół), przy czym średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 10 sekund (1,8 proc.).

Tekstowo zanotowało spadek o 329,2 tys. odwiedzających (14,7 proc.) i 16 sekund przeciętnego czasu korzystania (9,2 proc.), a Shazam – o 123,6 tys. użytkowników (6,8 proc.) i 48 sekund średniego czasu (12,1 proc.).

W witrynie Radia Złote Przeboje ubyło 489,9 tys. internautów (20,4 proc.), ale przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 33 sekundy (14,5 proc.). Natomiast dział Onetu o muzyce zyskał 598,4 tys. użytkowników (90 proc.) przy nieznacznym spadku przeciętnego czasu korzystana (o 8 sekund, czyli 5 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK