SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Polityka” i „W Sieci” przedstawiają się jako największe tygodniki opinii, „Wprost” jako najczęściej cytowany

W winiecie „Polityki” pojawiło się hasło „Najchętniej kupowany tygodnik opinii”, na okładce „Wprost” wprowadzono hasło „Najczęściej cytowany polski tygodnik”, natomiast „W Sieci” zmieniło swój slogan z „Odważny tygodnik młodej Polski” na „Największy konserwatywny tygodnik opinii w Polsce”.

Article

Jako pierwsza hasło podkreślające jej pozycję rynkową wprowadziła do logo na okładce „Polityka”. Slogan „Najchętniej kupowany tygodnik opinii” pojawił się pod nazwą pisma w ostatnim numerze z lutego br. Potem tylko w jednym wydaniu zabrakło tego hasła, niezależnie od tego co było na okładce i jaką część nazwy przysłaniało.

>>> Przeglądaj wszystkie okładki „Polityki” w naszym dziale Jedynki

Ten slogan był podsumowaniem wyników sprzedaży tygodników opinii w 2013 roku, kiedy „Polityka” sprzedawała się średnio w 127 516 egz. i wyprzedził ją tylko „Gość Niedzielny” (141 990 egz.), który jednak ze względu na specyficzny model dystrybucji przykościelnej nie jest liderem w tradycyjnej sprzedaży kioskowo-prenumeratowej (zobacz szczegółowe dane wszystkich tygodników opinii).

W numerze z dostępnym od 26 lutego do 4 marca redakcja „Polityki” na całej stronie chwaliła się pozycją lidera i dziękowała za nią czytelnikom.


Pierwsze miejsce (nie licząc „Gościa Niedzielnego”) „Polityka” utrzymała w I kwartale br., gdy jej średnia sprzedaż ogółem wynosiła 120 964 egz., o 4,7 tys. więcej niż „Newsweeka” (zobacz szczegóły). Jednak w kwietniu „Newsweek” osiągnął lepszy wynik od „Polityki” - 144 269 egz. wobec 124 550 egz. (więcej na ten temat).

Tygodnik kierowany przez Tomasza Lisa w zeszłotygodniowym wydaniu na drugiej stronie pochwalił się kwietniowym wynikiem, zaznaczając, że w tamtym miesiącu ukazały się (z uwagi na Wielkanoc i krótszy tydzień przed majowym weekendem) jego trzy numery, podczas gdy „Polityka” miała pięć wydań.

>>> Przeglądaj wszystkie okładki „Newsweeka” w naszym dziale Jedynki

Na kolejnej podstronie analizujemy nowe slogany okładkowe „W Sieci” i „Wprost”

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Polityka” i „W Sieci” przedstawiają się jako największe tygodniki opinii, „Wprost” jako najczęściej cytowany

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
polityka
Polityka cieniutko> pismo dla dziadków lewdiwe zipie. Nuda to jednak nuda> Wkrotce gorą Newsweek.
23 21
odpowiedź
User
plusk
W takim razie Do Rzeczy powinien mieć hasło: Tygodnik wydawany na najgorszym papierze a Newsweek: Najczęściej opluwany tygodnik opinii.
33 11
odpowiedź
User
:P
@polityka - zyczylbym wszystkim tygodnikom takiego "zipania".
Nuda? Zawsze mozesz poczytac Fakt, tam pisza przystepniej i o mniej nudnych tematach.

Ale po to mamy tyle pism, zebys trafil na cos, co cie zainteresuje.
22 13
odpowiedź
User
gruby43.inc
"Polityka" najgorsza szmata po "Gazecie Wyborczej". Dwa tytuły na makulaturę .Ale skoro taka niby dziennikarka jak np. Paradowska z zanikami pamięci zajmuje się polityką to nie dziw że gazeta ta ledwo "zipie".
Pani Paradowska powinna już " być" szczęśliwą emerytką a nie truć swoimi wypocinami czytelników.
14 14
odpowiedź
User
woytazz
Proszę nie zapominać o wybitnym "znawcy" Kościoła,jakim jest kolejny dziadek redakcyjny - Szostkiewicz....Myślę,że brak wzmianki może spowodować stan przedzawałowy u owego osobnika....
8 8
odpowiedź