SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polonijny „Nowy Dziennik” zmienia się w tygodnik z powodu malejącej sprzedaży

Ukazujący się od 45 lat w USA „Nowy Dziennik” rezygnuje z codziennego wydania i przechodzi na tygodniowy cykl wydawania. - Chodzi nam o to, żeby nie tracić dalej pieniędzy i wychodzić przynajmniej na zero, ale utrzymać tytuł - wyjaśnia Edward Nowakowski, współwłaściciel i prezes „Nowego Dziennika”.

Article

O planowanej zmianie częstotliwości wydawania tytułu redakcja „Nowego Dziennika” poinformowała w ostatnim ubiegłorocznym wydaniu gazety. Jak zapowiedziano, od 14 stycznia br. dziennik będzie ukazywał się pod niezmienionym tytułem jako tygodnik.

W komunikacie wyjaśniono, że główną przyczyną zmiany cyklu wydawniczego jest znaczny spadek sprzedaż wydań „Nowego Dziennika” ukazujących się od poniedziałku do czwartku. Maleje też liczba prenumeratorów, którzy są niezadowoleni, bo przez nieregularne dostawy realizowane przez pocztę otrzymują dziennik nawet z kilkudniowym opóźnieniem.

- Skoncentrowanie się na jednym, solidnym wydaniu w tygodniu pomoże nam umocnić tytuł, ułatwić prenumeratę i umożliwić rozwój w internecie - napisała w komunikacie redakcja „Nowego Dziennika”.

W rozmowie z Polską Agencją Prasową Edward Nowakowski, współwłaściciel i prezes „Nowego Dziennika” podkreślił, że w niezmienionej formie pozostanie internetowy serwis tytułu, który doczeka się mutacji w języku angielskim, co pozwoli dotrzeć wydawcy z polonijnymi treściami także do odbiorców nie mówiących po polsku. - Chodzi nam o to, żeby nie tracić dalej pieniędzy i wychodzić przynajmniej na zero, ale utrzymać tytuł – zaznaczył Nowakowski wyjaśniając przyczyny zmiany dziennika w tygodnik.

Oprócz mniejszej liczby wydań "Nowy Dziennik" zapowiedział też rezygnację z programu NDTV emitowanego na niekomercyjnej, miejskiej stacji telewizyjnej WNYE-TV.

„Nowy Dziennik” ukazuje się od 1971 r. w Nowym Jorku i jest uważany za najbardziej opiniotwórczy tytuł prasowy wydawany poza granicami Polski. Na łamach dziennika artykuły publikowali znani politycy i publicyści, m.in. Zbigniew Brzeziński i Jan Nowak-Jeziorański.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polonijny „Nowy Dziennik” zmienia się w tygodnik z powodu malejącej sprzedaży

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing