SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Położna, maszynista i sprzedawczyni na okładce brytyjskiego "Vogue"

Czytelniczki, przyzwyczajone do gwiazd na okładce brytyjskiego magazynu "Vogue", mogą być nieco zaskoczone nowym wydaniem. Na okładce licowego numeru znalazły się bohaterki pandemii koronawirusa - położna, maszynista metra i sprzedawczyni w supermarkecie. Wyjątkowe wydanie magazynu będzie w sprzedaży już 5 czerwca.

Fot. Jamie Hawkesworth/VogueArticle

Na okładce lipcowego numeru brytyjskiego "Vogue'a" zobaczymy położną Rachel Millar, maszynistę londyńskiego metra Narguisa Horsford i sprzedawczynię z marketu Anisę Omar, czyli osoby, które w czasie pandemii koronawirusa pracowały na pierwszej linii frontu, zapewniając dostęp do niezbędnych usług i produktów. Zdjęcia pracowników wykonał Jamie Hawkesworth.

W oświadczeniu opublikowanym na Instagramie redaktor naczelny brytyjskiego "Vogue'a", Edward Enninful, wyjaśnił, że magazyn postanowił pokazać osoby, które nieprzerwanie pracowały w czasie pandemii, aby oddać hołd ich „odwadze i oddaniu w pomaganiu innym”.

„W tym rozdziale historii społeczeństwo zwróciło uwagę na mieszkańców naszego kraju, którzy zwykle nie rzucają się w oczy. Ich zaangażowanie poruszyło nas” - napisał Enninful.

„Gdybyście powiedzieli mi na początku tego roku, że w lipcu na gwiazdorskich okładkach brytyjskiego 'Vogue'a" wystąpi położna maszynista i pracowniczka supermarketu, pewnie bym wam nie uwierzył. Ale w miarę, jak nasz naród walczy z Covid-19, okazuje się, że nie polegamy na nieistniejących mocach, ale na zwykłych ludziach i ich niezwykłej sile i życzliwości” - dodał szef "Vogue'a".

 

 

Edward Enninful kieruje magazynem "Vogue" od sierpnia 2017 r. Urodzony w Ghanie, wychowany w Londynie były model, jest pierwszym mężczyzną i Afroamerykaninem na stanowisku redaktora naczelnego brytyjskiego pisma.

Codzienni bohaterowie pandemii na 20 stronach pisma

Trzy bohaterowie z okładek opowiedzieli magazynowi "Vogue" o tym, jak pandemia koronawirusa zmieniła ich codzienne życie.

- Przed pandemią moja praca nie była aż tak doceniana, ale teraz wydaje się, że jesteśmy ważni. To miłe - stwierdziła 21-letnia Anisa Omar, która pracuje w supermarkecie King Cross.

- To czas zagmatwany, niespokojny i wcześniej nie przeżyliśmy czegoś takiego, więc uczymy się, co robić i jak poradzić sobie z tą sytuacją po raz pierwszy - powiedziała 24-letnia położna Rachel Millar.

Z kolei maszynista podkreślił, że "nie czuje się bohaterem, ale jest dumny ze swojego zawodu i roli, jaką odgrywa w czasie kryzysu". - Nasze usługi są niezwykle ważne, aby mieszkańcy Londynu mogli przemieszczać się w tych niespotykanych czasach, a kluczowi pracownicy mogli dotrzeć tam, gdzie powinni być - powiedział Narguis Horsford.

W lipcowym wydaniu czytelnicy znajdą na 20 stronach twarze kobiet i mężczyzn, którym chce podziękować redakcja magazynu. To lekarze, sprzedawczynie, listonosze, pielęgniarki, sprzątaczki i nauczyciele. W ciągu 10 dni fotografował je Jamie Hawkesworth jeżdżąc rowerem po ulicach Londynu.

Lipcowy numer będzie dostępny w punktach sprzedaży oraz do pobrania na stronie internetowej już od 5 czerwca br.

Polski "Vogue" obniża wynagrodzenia i zwalnia pracowników

Pod koniec kwietnia br. zarząd Visterii, wydawcy "Vogue Polska" podjął decyzję o czasowej obniżce wynagrodzeń w zależności od wysokości wypłaty oraz o likwidacji wybranych stanowisk. Powodem zmian ma być sytuacja na rynku prasy spowodowana koronawirusem.

Wydawca nie chciał podać informacji, ile dokładnie osób straciło pracę oraz o ile zostały obniżone pensje. Z naszych informacji wynika, że odchodzi kilkoro pracowników. Na pytania portalu Wirtualnemedia.pl w tej sprawie zasłania się „ochroną danych osobowych i poszanowaniem prywatności pracowników”.

„Vogue Polska” to dwudziesta trzecia edycja magazynu na całym świecie. Poza numerem wakacyjnym, lipcowo-sierpniowym, wszystkie pozostałe wydania ukazują się co miesiąc. Cena egzemplarzowa wynosi 16,90 zł, wydawcą „Vogue Polska” jest spółka Visteria założona przez Katarzynę Kulczyk.

Spółka Vistera w 2018 roku zanotowała 19,64 mln zł wpływów sprzedażowych, 25,23 mln zł kosztów operacyjnych i 5,63 mln zł straty netto. W br. chce zwiększyć nakład magazynu i pozyskać do niego nowych reklamodawców.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Położna, maszynista i sprzedawczyni na okładce brytyjskiego "Vogue"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl