SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP1 i Polsat liderami w DVB-T. Kanały MUX-8 z największymi wzrostami

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w styczniu br. została TVP1, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce należało do Polsatu. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciło Polo TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. Shutterstock.comArticle

W styczniu 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem została TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do stycznia 2017 roku zmniejszył się o 6,74 proc. i wyniósł 13,15 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotowała udział na poziomie 13,11 proc., po spadku o 7,28 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 0,78 proc. i wyniósł 10,29 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 1,06 proc. do 9,36 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział zmalał o 2,09 proc. do 6,57 proc.

Kolejne miejsce zajęła stacja TV4. Jej udział wzrósł o 14,52 proc. do 5,52 proc.

Szósty był kanał TV Puls. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 4,95 proc. (rok wcześniej było to 4,26 proc., co oznacza wzrost wynoszący 16,20 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 3,86 proc. (wzrost o 1,31 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.

Na 17. miejscu uplasował się nowy kanał Super Polsat, który 2 stycznia ub.r. w naziemnej telewizji cyfrowej zastąpił Polsat Sport News. Jego średni udział w styczniu br. wyniósł 1,64 proc., po wzroście o 10,07 proc.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,55 proc. udziału w styczniu br., Zoom TV - 0,54 proc., Metro - również 0,54 proc. oraz Nowa TV - 0,47 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały największe wzrosty w zestawieniu względem stycznia 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 243,75 proc., 157,14 proc., 92,86 proc. i 95,83 proc.

Z kolei największy spadek odnotowało Polo TV. Wynik ten stacji zmniejszył się o 32,89 proc. do 1,02 proc. Spadła ona z 18 na 20 miejsce.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w styczniu 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,37 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 15,17 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 0,85 proc. do 11,87 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (9,30 proc., do góry o 8,64 proc.), a „wielką czwórkę” uzupełnia TVP1 (8,41 proc.; + 0,48 proc.).

Również i tutaj zdecydowanie najwięcej zyskały kanały z MUX-8, a liderem pod tym względem była stacja WP - jej wzrost wyniósł 188,89 proc. do 0,52 proc. udziału.

Także i w tym ujęciu najwięcej straciło Polo TV - było to 31,08 proc. do 1,53 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

 

Dołącz do dyskusji: TVP1 i Polsat liderami w DVB-T. Kanały MUX-8 z największymi wzrostami

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
a gdzie tabelka ogólna 16-59? zawsze były 3 tabelki, w której to zazwyczaj były jeszcze inne wyniki
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
A może by tak przeanalizować ofertę Polsatu i poziom merytoryczny tych produkcji? Co w tym Polsacie jest ambitnego i wartościowego do oglądania? Jakieś paradokumenty pokroju „Dzień, który zmienił moje życie”, „Dlaczego ja?”, „Trudne sprawy”, „Pielęgniarki”, tandetna opera mydlana „Pierwsza miłość”, głupawy „Świat według Kiepskich” i na zakończenie dnia jakieś denne filmidło klasy C. Oto cały Polsat - kanał dla masowej próżni intelektualnej. Trzeba ubolewać nad tym, że takie badziewia są liderem gdziekolwiek, bo to fatalnie świadczy o inteligencji społeczeństwa oglądającego takie coś. Intelektualna elita (do której ja też należę) brzydzi się Polsatem i trzyma się od niego z dala.

To, że Polsat ma najwyższą oglądalność, wcale nie znaczy, że jest najlepszy! Najlepiej oglądany tak, ale najlepszy nie. Trzeba się nauczyć nie mylić pojęć „najlepiej oglądany” i „najlepszy”, bo między tymi pojęciami nie można stawić znaku równości.
odpowiedź
User
gość
polsat niby jeszcze liderem w komercyjnej ale jaki spadek. dziwią jednak wzrosty kanałów tvp :P
odpowiedź