SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem

Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w najpopularniejszych stacjach w I kwartale br. były o 7,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Kanałem, który zanotował największe wpływy z reklam, był Polsat. Najwięcej stracił zaś TVN.

Article

W I kwartale br. cennikowe przychody reklamowe Polsatu wyniosły 668 mln zł i były o 3,39 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Polsatowi udało się jednak awansować z pozycji drugiej na pierwszą, bo zajmujący w ub.r. miejsce lidera TVN zanotował największy w top 10 spadek. Jego wpływy zmalały aż o 28,4 proc. i wyniosły ostatecznie 594 mln zł. Kanał ten spadł na miejsce drugie.

Najmniej wśród tzw. „wielkiej czwórki” straciła TVP1, której cennikowe wpływy zmalały o 0,48 proc. i wyniosły 419 mln zł, co pozwoliło publicznemu kanałowi na utrzymanie się na ostatnim miejscu podium. Czwarta lokata należała do TVP2 z wynikiem 348 mln zł i spadkiem o 2,4 proc.

Piąte miejsce zajął kanał informacyjny TVN24. Jego wpływy poszły do góry o 32,9 proc. i wyniosły 101 mln zł. Jednak zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu zanotowała będąca na ósmej inna stacja Grupy TVN - naziemna telewizja TVN7. W I kwartale br. reklamy przyniosły jej na papierze 88,6 mln zł, aż o 43,59 proc. więcej niż rok wcześniej.

Wzrosty w pierwszej dziesiątce odnotowały jeszcze Discovery Channel (o 5,77 proc.), TV4 (o 6,69 proc.) i TV Puls (o 14,27 proc.), natomiast spadek poza kanałami z tzw. „wielkiej czwórki” dotyczył też AXN (- 6,7 proc.).

Łącznie cennikowe wydatki na reklamę w 10 czołowych kanałach w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 2,569 mld zł, czyli o 7,33 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.

>>> TVP1 liderem oglądalności w I kwartale, zyskała tylko TV Puls

Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych

Stacja

I kwartał 2013

I kwartał 2014

Polsat

        691 558 480

             668 086 940

TVN

        829 760 515

             594 315 525

TVP1

        420 923 880

             418 898 697

TVP2

        356 078 623

             347 512 410

TVN24

         75 740 059

             100 660 495

Discovery

         93 292 425

               98 678 383

AXN

         95 632 140

               89 850 424

TVN7

         61 685 763

               88 577 826

TV4

         80 431 503

               85 814 230

TV Puls

         66 771 612

               76 297 063

razem

     2 771 875 000   

          2 568 691 993   

 


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wiarygodność w biznesie
TVP-OLITRUK nie ma spadków, bo prawie nie ma wpływów.
26 15
odpowiedź
User
Funia
Znów obsesja, zamiast analizy. W dodatku zaraz pojawi się tu 20 "lajków" dla idioty, który nie potrafi przeczytać prostej tabelki z danymi: 765 mln dla TVP - faktycznie, TVP "nie ma wpływów". Oraz nie wie, że tylko TVP nie ma możliwości przerywania programów reklamami na czym corocznie traci 300-400 mln zł... Słusznie zresztą nie ma, bo np. filmów fabularnych gdzie indziej nie jestem w stanie już oglądać, ale to, co traci, miała odzyskiwać z abonamentu - a ma z niego najwyżej 300 baniek... Dziwny kraj...
15 23
odpowiedź
User
1.
Służby Brauna koślawo nadają.
22 15
odpowiedź
User
Alojzy
TVN 30% spadku - całe nieudolne, leniwe, bezczelne i olewające klienta biuro reklamy do wymiany! Kto kupował czas w TVn-ie wie o czym mówię. Oni myślą, że sama nazwa TVN powoduje orgazm wiec normalne zachowanie wobec klienta jest już niepotrzebne...
15 16
odpowiedź
User
polpot
hurra
12 8
odpowiedź