SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej straciło TVP Info.

fot. Shutterstock.com Article

W zeszłym miesiącu wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2015 roku zwiększył się o 6,65 proc. i wyniósł 15,07 proc.

Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,06 proc., po spadku o 11,07 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,22 proc. i wyniósł 10,59 proc.

Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział wzrósł o 0,30 proc. do 10,12 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał najbardziej w zestawieniu - o 22,55 proc. do 5,70 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV4 (do góry o 7,69 proc. do 5,04 proc.).

Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls był siódmy, a jego udział w rynku zwiększył się o 2,86 proc. do 4,67 proc. Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 6,25 proc. do 3,91 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 68,71 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,75 proc.

TOP 22

DVB-T 4+

Dynamika

listopad

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

15,07%

14,13%

6,65%

2

TVP1

14,06%

15,81%

-11,07%

3

TVP2

10,59%

10,36%

2,22%

4

TVN

10,12%

10,09%

0,30%

5

TVP INFO

5,70%

7,36%

-22,55%

6

TV4

5,04%

4,68%

7,69%

7

TV PULS

4,67%

4,54%

2,86%

8

TVN7

4,13%

3,91%

5,63%

9

Puls 2

3,91%

3,68%

6,25%

10

TV6

3,08%

3,04%

1,32%

11

TTV

2,94%

3,04%

-3,29%

12

TVP ABC

2,75%

1,63%

68,71%

13

TVP3

1,91%

1,98%

-3,54%

14

Stopklatka

1,91%

1,91%

0,00%

15

ATM Rozrywka

1,81%

1,53%

18,30%

16

Fokus TV

1,72%

1,54%

11,69%

17

TVP Rozrywka

1,66%

1,71%

-2,92%

18

Polo TV

1,50%

1,57%

-4,46%

19

TVP Historia

1,06%

1,17%

-9,40%

20

8TV

0,75%

-

-

21

Polsat Sport News

0,69%

0,68%

1,47%

22

TVP Kultura

0,64%

0,73%

-12,33%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,01 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,16 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,39 proc. do 12,72 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,57 proc., wzrost o 3,38 proc.), która wyprzedziła TVP1 (8,38 proc.; w dół o 13,43 proc.).

Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,07 proc.; wzrost udziału o 1 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 79,03 proc. do 3,33 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciło TVP Info - było to 46,37 proc. do 1,92 proc. udziału.

TOP 22

DVB-T 16-49

Dynamika

listopad

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

17,01%

16,33%

4,16%

2

TVN

12,72%

12,07%

5,39%

3

TVP2

8,57%

8,29%

3,38%

4

TVP1

8,38%

9,68%

-13,43%

5

TV PULS

6,07%

6,01%

1,00%

6

TV4

5,73%

5,74%

-0,17%

7

Puls 2

4,69%

4,80%

-2,29%

8

TVN7

4,55%

4,85%

-6,19%

9

TV6

3,63%

4,07%

-10,81%

10

TTV

3,57%

3,77%

-5,31%

11

TVP ABC

3,33%

1,86%

79,03%

12

Polo TV

2,53%

2,62%

-3,44%

13

Stopklatka

2,34%

2,27%

3,08%

14

ATM Rozrywka

2,27%

2,02%

12,38%

15

Fokus TV

1,92%

1,84%

4,35%

15

TVP INFO

1,92%

3,58%

-46,37%

17

TVP Rozrywka

1,46%

1,74%

-16,09%

18

8TV

1,37%

-

-

19

TVP3

1,17%

1,08%

8,33%

20

TVP Historia

0,89%

1,20%

-25,83%

21

Polsat Sport News

0,65%

0,63%

3,17%

22

TVP Kultura

0,56%

0,67%

-16,42%

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony wiadomo kim
No to zaraz lewacy będą triumfować. :lol: TVP Info straciło najwięcej - toż to święto dla lewaków! :D
Ale przecież lewacy nie są w stanie zrozumieć, że słupki oglądalności nie są wyznacznikiem jakości. Nie są w stanie zrozumieć i pogodzić się z tym, iż rzeczy wartościowe z reguły są mniej popularne od tandety, a TVP Info do końca 2015 roku było właśnie tandetą. :)

TVP Info może straciło na oglądalności, ale za to bardzo zyskało na poziomie merytotycznym. I to jest w telewizji publicznej najważniejsze :!: W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, tu liczy się poziom programu, a nie ilość widzów.
26 68
odpowiedź
User
Zdzichu
Najlepszy kanał TVP KULTURA oczywiście na samym końcu. Ktoś mi powie co jest wartego uwagi w Polsacie albo Pulsie jednym i drugim? Jak widzę te kanały i ich denna ofertę to robi mi się niedobrze
37 19
odpowiedź
User
antykomercyjny
Najlepszy kanał TVP KULTURA oczywiście na samym końcu. Ktoś mi powie co jest wartego uwagi w Polsacie albo Pulsie jednym i drugim? Jak widzę te kanały i ich denna ofertę to robi mi się niedobrze

W Polsacie albo Pulsie nie ma kompletnie NIC wartego uwagi. :) :D Po prostu chłam, banał, kicz i tandeta sprzedają się najlepiej i musimy się z tym pogodzić. Tak ten świat złożony jest... Rzeczy wartościowe to rzeczy mało popularne, dla intelektualnej elity. :)
32 22
odpowiedź
User
Rozsądny
No to zaraz lewacy będą triumfować. TVP Info straciło najwięcej - toż to święto dla lewaków!
Ale przecież lewacy nie są w stanie zrozumieć, że słupki oglądalności nie są wyznacznikiem jakości. Nie są w stanie zrozumieć i pogodzić się z tym, iż rzeczy wartościowe z reguły są mniej popularne od tandety, a TVP Info do końca 2015 roku było właśnie tandetą.

TVP Info może straciło na oglądalności, ale za to bardzo zyskało na poziomie merytotycznym. I to jest w telewizji publicznej najważniejsze W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, tu liczy się poziom programu, a nie ilość widzów.

Tak jak Ty nie jesteś w stanie zrozumieć że świat nie dzieli się na PIS i lewaków.
53 10
odpowiedź
User
żyjąc wśród debili
Przecież oglądalność doskonale oddaje poziom intelektualny społeczeństwa. Chała w głównym ścieku odpowiada żywotnym potrzebom mózgów oglądających. Potem taki chłonący papkę debil wychodzi na ulicę i jeden krzyczy "Kod. kod, kod" a drugi "Jarosław Polskę zbaw". Myślący z kręgosłupem pochowali się w swoich dziuplach i po swojemu żyją, próbując jak najmniej się pobrudzić stykając się z rzeczywistością, albo wyemigrowali. Myślący - cwaniacy, kręcą tym "społeczeństwem" od wyborów do wyborów i niestety przyszłość przed nimi świetlista...
16 20
odpowiedź