SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w listopadzie br. został Polsat, który wyprzedził TVP1. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał TVP ABC, a najwięcej straciło TVP Info.

fot. Shutterstock.comArticle

W zeszłym miesiącu wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat, który awansował z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do listopada 2015 roku zwiększył się o 6,65 proc. i wyniósł 15,07 proc.

Na drugą lokatę spadła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 14,06 proc., po spadku o 11,07 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 2,22 proc. i wyniósł 10,59 proc.

Oczko niżej znalazł się TVN, którego udział wzrósł o 0,30 proc. do 10,12 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Udział tego kanału zmalał najbardziej w zestawieniu - o 22,55 proc. do 5,70 proc.

Szóste miejsce zajął kanał TV4 (do góry o 7,69 proc. do 5,04 proc.).

Wysoko uplasowały się oba kanały Telewizji Puls. TV Puls był siódmy, a jego udział w rynku zwiększył się o 2,86 proc. do 4,67 proc. Z kolei dwa oczka niżej znalazł się siostrzany Puls 2 - stacja ta zwiększyła swój udział o 6,25 proc. do 3,91 proc.

Największym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 68,71 proc., pochwalić się mógł kanał TVP ABC, który w rankingu awansował z 15. na 12. pozycję. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 2,75 proc.

TOP 22

DVB-T 4+

Dynamika

listopad

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

15,07%

14,13%

6,65%

2

TVP1

14,06%

15,81%

-11,07%

3

TVP2

10,59%

10,36%

2,22%

4

TVN

10,12%

10,09%

0,30%

5

TVP INFO

5,70%

7,36%

-22,55%

6

TV4

5,04%

4,68%

7,69%

7

TV PULS

4,67%

4,54%

2,86%

8

TVN7

4,13%

3,91%

5,63%

9

Puls 2

3,91%

3,68%

6,25%

10

TV6

3,08%

3,04%

1,32%

11

TTV

2,94%

3,04%

-3,29%

12

TVP ABC

2,75%

1,63%

68,71%

13

TVP3

1,91%

1,98%

-3,54%

14

Stopklatka

1,91%

1,91%

0,00%

15

ATM Rozrywka

1,81%

1,53%

18,30%

16

Fokus TV

1,72%

1,54%

11,69%

17

TVP Rozrywka

1,66%

1,71%

-2,92%

18

Polo TV

1,50%

1,57%

-4,46%

19

TVP Historia

1,06%

1,17%

-9,40%

20

8TV

0,75%

-

-

21

Polsat Sport News

0,69%

0,68%

1,47%

22

TVP Kultura

0,64%

0,73%

-12,33%

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie 2016 roku na pozycji lidera oglądalności w DVB-T też znalazł się Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 17,01 proc. zanotowała - względem analogicznego okresu rok wcześniej - wzrost o 4,16 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 5,39 proc. do 12,72 proc. Na podium znalazła się jeszcze TVP2 (8,57 proc., wzrost o 3,38 proc.), która wyprzedziła TVP1 (8,38 proc.; w dół o 13,43 proc.).

Najchętniej oglądaną stacją tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” pozostaje TV Puls (6,07 proc.; wzrost udziału o 1 proc.).

W tej grupie wiekowej największym wzrostem też pochwalić się mógł kanał TVP ABC, którego udział poszedł do góry o 79,03 proc. do 3,33 proc. Najwięcej w tym ujęciu też straciło TVP Info - było to 46,37 proc. do 1,92 proc. udziału.

TOP 22

DVB-T 16-49

Dynamika

listopad

Poz.

Stacja

2016

2015

W proc.

1

Polsat

17,01%

16,33%

4,16%

2

TVN

12,72%

12,07%

5,39%

3

TVP2

8,57%

8,29%

3,38%

4

TVP1

8,38%

9,68%

-13,43%

5

TV PULS

6,07%

6,01%

1,00%

6

TV4

5,73%

5,74%

-0,17%

7

Puls 2

4,69%

4,80%

-2,29%

8

TVN7

4,55%

4,85%

-6,19%

9

TV6

3,63%

4,07%

-10,81%

10

TTV

3,57%

3,77%

-5,31%

11

TVP ABC

3,33%

1,86%

79,03%

12

Polo TV

2,53%

2,62%

-3,44%

13

Stopklatka

2,34%

2,27%

3,08%

14

ATM Rozrywka

2,27%

2,02%

12,38%

15

Fokus TV

1,92%

1,84%

4,35%

15

TVP INFO

1,92%

3,58%

-46,37%

17

TVP Rozrywka

1,46%

1,74%

-16,09%

18

8TV

1,37%

-

-

19

TVP3

1,17%

1,08%

8,33%

20

TVP Historia

0,89%

1,20%

-25,83%

21

Polsat Sport News

0,65%

0,63%

3,17%

22

TVP Kultura

0,56%

0,67%

-16,42%

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat nowym liderem w DVB-T w listopadzie. Rośnie Telewizja Puls, najwięcej straciło TVP Info

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony wiadomo kim
No to zaraz lewacy będą triumfować. :lol: TVP Info straciło najwięcej - toż to święto dla lewaków! :D
Ale przecież lewacy nie są w stanie zrozumieć, że słupki oglądalności nie są wyznacznikiem jakości. Nie są w stanie zrozumieć i pogodzić się z tym, iż rzeczy wartościowe z reguły są mniej popularne od tandety, a TVP Info do końca 2015 roku było właśnie tandetą. :)

TVP Info może straciło na oglądalności, ale za to bardzo zyskało na poziomie merytotycznym. I to jest w telewizji publicznej najważniejsze :!: W przeciwieństwie do stacji komercyjnych, tu liczy się poziom programu, a nie ilość widzów.
odpowiedź
User
Zdzichu
Najlepszy kanał TVP KULTURA oczywiście na samym końcu. Ktoś mi powie co jest wartego uwagi w Polsacie albo Pulsie jednym i drugim? Jak widzę te kanały i ich denna ofertę to robi mi się niedobrze
odpowiedź
User
antykomercyjny
Najlepszy kanał TVP KULTURA oczywiście na samym końcu. Ktoś mi powie co jest wartego uwagi w Polsacie albo Pulsie jednym i drugim? Jak widzę te kanały i ich denna ofertę to robi mi się niedobrze

W Polsacie albo Pulsie nie ma kompletnie NIC wartego uwagi. :) :D Po prostu chłam, banał, kicz i tandeta sprzedają się najlepiej i musimy się z tym pogodzić. Tak ten świat złożony jest... Rzeczy wartościowe to rzeczy mało popularne, dla intelektualnej elity. :)
odpowiedź