Polsat nowym liderem w prime-time, duży wzrost TV4 i TVN24 (top 30 stacji)

Nowym liderem oglądalności w rynku telewizyjnym w prime-time został Polsat. Drugie miejsce ex aequo zajęły: TVN i TVP2, a TVP Info dogania TVN24 - top 30 stacji w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W okresie od 1 września do 15 października 2015 roku nowym liderem rynku telewizyjnego, wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00), został Polsat. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 14,23 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. zmniejszył się on o 1,86 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W okresie od 1 września do 15 października 2014 roku stacja ta była druga.

Na drugą pozycję spadł TVN, której udział w analizowanym okresie zmalał o 9,91 proc. do 13,28 proc. Jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce rankingu.

Ex aequo na drugim miejscu znalazła się TVP2, która przed rokiem była trzecia. Jej średni dobowy wynik jednak zmniejszył się o 0,23 proc. do 13,28 proc.

Natomiast czwartą lokatę zajęła TVP1, której udział wyniósł 12,96 proc. Wzrósł on o 2,45 proc.Łączny udział czterech głównych stacji w okresie od 1 września do 15 października br. wyniósł 53,75 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 55,20 proc.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kanał TV4, który awansował z miejsca siódmego. Jego udział zwiększył się o 44,16 proc. do 3,95 proc. - najbardziej w top 10.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvn-na-czele-w-duzych-miastach-tvp2-z-najwiekszym-spadkiem-w-czolowce-top-40-stacji ##

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV Puls (3,11 proc.; spadek o 5,47 proc.), TVN7 (2,96 proc.; do góry o 2,78 proc.), TVN24 (2,24 proc.; + 38,27 proc.), TVP Info (2,11 proc.; + 27,88 proc.) i Puls 2 (1,42 proc.; + 25,66 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 z miejsca drugiego na pozycję lidera również awansował Polsat. Stacja ta zanotowała wzrost o 0,06 proc. do 16,35 proc. udziału. Na drugie miejsce spadł TVN, którego udział zmniejszył się o 9,55 proc. do 14,87 proc. - najbardziej w top 10.

Ostatnią pozycję podium zajęła Dwójka - udział tej stacji wyniósł 11,41 proc., po wzroście o 4,39 proc. Zaś czwarta lokata przypadła Jedynce (do góry o 3,29 proc. do 9,73 proc.).

Największym wzrostem w czołowej dziesiątce rankingu pochwalić się mógł kanał TVN24, którego średni udział zwiększył się o 34 proc. do 1,34 proc. Zajął on miejsce 10.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych