SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

1,71 mln widzów SuperHit Festiwal 2023. Hitami kabarety

Ósmą edycję Polsat SuperHit Festiwal oglądało średnio 1,71 mln widzów, o 70 tys. mniej niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Najwyższą widownię zgromadziły kabarety. Polsat w czasie transmisji festiwalu był liderem rynku - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Doda podczas Polsat SuperHit Festiwal 2023; fot. T. KamińskiArticle

SuperHit Festiwal 2023 na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 26 do 28 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 1,71 mln widzów, co przełożyło się na 17,49 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 17,57 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,46 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,67 proc., 15,94 proc. i 16,56 proc. udziału. Tego dnia miał miejsce koncert platynowy oraz „Radiowy przebój roku”.

Sobotni festiwal, gdy w Operze Leśnej odbywały się m.in. „20-lecie festiwali Polsatu w Sopocie”, „Radiowy hit roku” oraz jubileusze Golec uOrkiestry, Iry i Macieja Maleńczuka, oglądało średnio 1,48 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,06 proc., 14,43 proc. i 15,22 proc.

Hitem niedzielne kabarety

Tradycyjnie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 2,28 mln widzów (20,86 proc., 18,61 proc. i 20,80 proc.).

SuperHit Festiwal 2023 miał o 80 tys. widzów mniej (ale nieco wyższe udziały rynkowe w 4+ i 16-59) niż siódma edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 20 do 22 maja ub.r.) śledziło średnio 1,79 mln osób, a jej udział w rynku wynosił 16,10 proc. w 4+, 16,64 proc. w 16-49 i 17,11 proc. w 16-59.

Polsat SuperHit Festiwal w 2015 roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio. Ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu (odbył się on w 2014 roku) śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wynosił odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Za opiekę artystyczną nad festiwalem nadal odpowiada Nina Terentiew, członkini rady nadzorczej Polsatu, a wcześniej dyrektor programowa stacji. Producentem kreatywnym części muzycznej Polsat SuperHit Festiwal 2023 był Marcin Kalinowski, a części kabaretowej - Artur Patkowski.

W przyszłym roku kolejna edycja Polsat SuperHit Festiwal

Telewizja Polsat w przyszłym roku zorganizuje kolejną edycję Polsat SuperHit Festiwal. W zeszłym roku przedłużono umowę z miastem Sopot na kolejne pięć lat.

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,30 proc.

Dołącz do dyskusji: 1,71 mln widzów SuperHit Festiwal 2023. Hitami kabarety

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ulkiks
Uuu spadeczek, ciekawe czy Pan Dyrekor wyciagnie wobec siebie konsekwencje 🙂 Czy tylko tam szaraków wycinają 🙂
odpowiedź
User
kolis
Uuu spadeczek, ciekawe czy Pan Dyrekor wyciagnie wobec siebie konsekwencje 🙂 Czy tylko tam szaraków wycinają 🙂


Akurat Nina robiła festiwal, a nie Edward. A oglądalność co roku spada w tv
odpowiedź
User
Ulkiks
Jako widz ja to rozumiem. Tylko w takim razie po co zmieniać inne programy? NND miał zwyżkę, a prowadzącej podziękowano
odpowiedź