SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety

Drugą edycję Polsat SuperHit Festiwalu oglądało średnio 2,24 mln widzów, o 300 tys. mniej widzów niż zeszłoroczną odsłonę widowiska. Polsat w czasie transmisji imprezy był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 17,77 mln zł.

Polsat SuperHit Festiwal, fot. Tomek KamińskiArticle

SuperHit Festiwal na antenie Polsatu transmitowany był przez trzy dni - w okresie od 27 do 29 maja br. Muzyczna impreza przyciągnęła przed ekrany średnio 2,24 mln widzów, co przełożyło się na 20,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 20,50 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.

Widownia festiwalu rosła z dnia na dzień. Pierwszy dzień imprezy śledziło 1,63 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 15,88 proc. i 15,54 proc. udziału.

Drugi dzień festiwalu, gdy w Operze Leśnej odbywały się dwa koncerty - „Radiowy przebój roku” oraz „Czterdziestka Zbigniewa Wodeckiego”, oglądało średnio 1,82 mln widzów przy udziałach na poziomie 16,97 proc. i 16,09 proc.

Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się niedzielne kabarety. Transmisja tych występów zgromadziła 3,36 mln widzów (odpowiednio 28,46 proc. i 29,33 proc. udziału).

Widownia poszczególnych dni festiwalu

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Data

AMR

SHR%

AMR

SHR %

27-05-2016

1 627 350

15,88%

657 917

15,54%

28-05-2016

1 821 480

16,97%

726 384

16,09%

29-05-2016

3 357 059

28,46%

1 479 334

29,33%

Średnio:

2 237 485

20,53%

939 709

20,50%

SuperHit Festiwal miał o 300 tys. widzów mniej niż pierwsza edycja muzycznego wydarzenia, którą rok temu (tj. w okresie od 29 do 31 maja ub.r.) śledziło średnio 2,54 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 21,49  proc. i 21 proc.

Polsat w czasie transmisji z festiwalu był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 12,89 proc. zajęła TVP1, trzecia była stacja TVN (8,72 proc.), a czwarta - TVP2 (6,01 proc.). Polsat wygrał z konkurencją również w grupie komercyjnej. Na drugim miejscu uplasował się tutaj TVN, a dalsze miejsca zajęły: Jedynka i Dwójka.

Oglądalność konkurencji w czasie emisji imprezy

WIRTUALNEMEDIA.PL

Wszyscy 4+

Wszyscy 16-49

Stacja

AMR

SHR %

AMR

SHR %

Polsat - Polsat SuperHit Festiwal

2 237 485

20,53%

939 709

20,50%

TVP1

1 404 760

12,89%

510 559

11,14%

TVN

950 630

8,72%

571 443

12,47%

TVP2

655 042

6,01%

237 782

5,19%

Wpływy z reklam wyemitowanych wokół tegorocznej muzycznej imprezy Polsatu wyniosły 17,77 mln zł. Dla porównania, ubiegłoroczny festiwal z reklam przyniósł 14,13 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Polsat SuperHit Festiwal w ubiegłym roku zastąpił organizowany przez 12 lat Sopot TOPtrendy Festiwal. Władze stacji uznały, że formuła imprezy powinna obejmować nie tylko sprzedaż płyt, ale i częstotliwość odtwarzania utworów w radio.

Dodajmy, że ostatnią edycję Sopot TOPtrendy Festiwalu w 2014 roku śledziło średnio w Polsacie 2,62 mln osób, a jego udział w rynku wyniósł odpowiednio 21,76  proc. i 24,36 proc.

Oglądalność Sopot TOPtrendy Festiwalu i Polsat SuperHit Festiwal rok po roku

Impreza

Rok

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR%

SHR %

Sopot TOPtrendy Festiwal

2003

1 890 998

17,07%

19,65%

2004

1 424 122

13,53%

14,74%

2005

2 351 697

22,55%

27,25%

2006

2 374 237

21,31%

24,99%

2007

2 219 808

20,72%

22,86%

2008

2 561 147

25,95%

27,97%

2009

2 836 924

27,39%

28,01%

2010

2 304 645

20,22%

22,63%

2011

2 572 739

23,52%

26,17%

2012

2 716 381

24,02%

26,90%

2013

2 304 427

21,32%

22,87%

2014

2 622 269

21,76%

24,36%

Polsat SuperHit Festiwal

2015

2 538 228

21,49%

21,00%

2016

2 237 485

20,53%

20,50%

 

W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polsat SuperHit Festiwal stracił 300 tys. widzów. Hitem kabarety

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ft
ogladalnosc słabiutka. Trzeba sie pogodzić z tym ze widz jest coraz bardziej nowoczesny. To zmierzch starej telewizji . Koniec biesiady nawet w Polsacie
odpowiedź
User
Adamo023
Pazura na Kabaretonie był tak okropny, że szok. Do tej pory nie wiem o czym gadał. Bardziej się do dwójki nadawał.
odpowiedź
User
Dominator
Jeden z najsłabszych kabaretonów w historii. Pazura to jakaś pomyłka. Ten jego skecz był słaby i nieśmieszny. W zasadzie tylko Kabaret NeoNówka dawał radę. Nawet Ani Mru Mru z tym swoim skeczem o sikaniu było żałosne.
odpowiedź
User
Staszek
Załatwił ich długi weekend.
odpowiedź
User
prawnik
Ludzie oczekiwali śmiechu. Zwłaszcza, że władza śmiechu się boi i jedna okazja do oglądania kabaretów, jak pamiętacie, uciekła.

A sam Kabareton tylko częściowo udany. Cezary Pazura i jego seksualne problemy językowe były rozwlekłe i (oprócz pointy z Laskowika) całkiem nieśmieszne.

Skecz o Poczcie Polskiej - ok!

Żarty o wyborach samorządowych sprzed dwóch lat - nieświeże. Żarty z kandydatów o najniższym poparciu w ubiegłorocznych wyborach prezydenckich - nieśmieszne i wymagające hardkorowej pamięci. Nawet ja, zainteresowany polityką, nie pamiętałem, kto aktualnie jest wyśmiewany (ok. panią Cucumber się pamięta, ale kto miał jeszcze mniej?).

Ogólnie Daniec - jakby ten program był przygotowany na ubiegły rok. Nieświeży, nieśmieszny.

Nad udem pani konferansjerki siedzącej na motorze nie będę się znęcał. Udo samo w sobie może być, ale kontekst niesmaczny.

ps. Mimo wszystkich wad, oglądałem. I czasem śmiałem się wesoło, za co Polsatowi dziękuję;)
odpowiedź