SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Polska Fundacja Narodowa rusza z projektem promującym Polskę poza jej granicami

„Polska 100” to nowy projekt mający promować Polskę za granicą, w realizację którego włączyła się Polska Fundacja Narodowa. Rozpocznie się w przyszłym roku i potrwa dwa lata. Jego ambasadorem został żeglarz Mateusz Kusznierewicz.

Fot. Danuta Matloch / Ministerstwo Kultury Article

Polska Fundacja Narodowa poinformowała w środę, że jest koordynatorem i sponsorem projektu „Polska 100”. Jest to żeglarski projekt, który ma promować Polskę na świecie i umacniać jej pozytywny wizerunek na arenie międzynarodowej.

W przyszłym roku w rejs po świecie wyruszy jacht o nazwie „Polska 100”, z polską załogą na czele której stanie Mateusz Kusznierewicz. Rejs rozpocznie się latem przyszłego roku, w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Zakończy się dwa lata później - w 100. rocznicę zaślubin Polski z morzem.

Do tych właśnie rocznic nawiązuje nazwa projektu i jachtu - „Polska 100”. Ma ona podkreślać, jak ważne są to dla Polaków jubileusze.

W tym czasie jacht odwiedzi ok. 100 portów na całym świecie, na pięciu kontynentach i przepłynie ponad 40 tys. mil morskich. Ponadto załoga jachtu weźmie w tym okresie udział w regatach żeglarskiego Wielkiego Szlema, czyli: Sydney-Hobart, Fastnet, Newport-Bermuda, Giraglia i Middle Sea Race.

- Polska 100 to program wizerunkowy, który odwołuje się do dobrych stron naszej ojczyzny, poprzez jej związki z morzem, z żeglarstwem, z dokonaniami sportowymi - powiedział na środowej konferencji prof. Piotr Gliński, minister kultury.

Podczas odwiedzin, w poszczególnych portach mają być organizowane różne akcje promocyjne, eventy promujące polską historię, przedsiębiorczość, osiągnięcia i innowacje.

Relacje z rejsu będą zamieszczane w mediach i w internecie. Każdy zainteresowany będzie mógł przeżyć ten rejs „wirtualnie”, zaplanowano też konkursy, w których nagrodą ma być mozliwość odwiedzenia pokładu jachtu.

Organizatorzy „Polska 100” na tym etapie nie podali budżetu, jaki zamierzają przeznaczyć na realizację akcji.

Patronami projektu są Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Sportu. Wsparcie merytoryczne akcji zapewnia Akademia Morska w Szczecinie oraz Polski Związek Żeglarski. Sam rejs został włączony do rządowego programu „Niepodległa”

Polska Fundacja Narodowa została utworzona w ub.r., głównie w celu promowania Polski na arenie międzynarodowej. Jej działalność finansowana jest przez spółki należące do Skarbu Państwa.

Jej działalność od kilkunastu tygodni jest mocno krytykowana, po tym jak zorganizowała rządową kampanię „Sprawiedliwe Sądy” mającą przekonać społeczeństwo do konieczności reformy sądownictwa.

Ostatnio zmieniono jej statut, wprowadzając nowe zapisy dotyczącej działalności. Teraz PFN ma promować m.in. polską historię i martyrologię. W ocenie ekspertów zmiany te są jedynie fikcją prawną, bo nadal organizacja ta będzie – ich zdaniem – realizować cele partyjne.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polska Fundacja Narodowa rusza z projektem promującym Polskę poza jej granicami

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:(
Oj jak łatwo można sobie nas....ć w życiorys .
4 2
odpowiedź
User
ep
Szkoda pana Kusznierewicza i jego wizerunku.
3 0
odpowiedź
User
stu
Nie ma jachtu.
Nie ma załogi,.
Nie ma treningów...
Za to mamy emocje, PR podbijający piłeczkę gadaniem o planowanym zwyciężaniu w najsilniej obsadzonych regatach morskich na świecie... I panią "dziennikarkę" która plecie coś o portach jachtowych, na których budowę jakoby "ten rząd już wykłada pieniądze".
Jaja niewyjęte...
1 1
odpowiedź
User
Lubudubu
Najwieksze pieniadze robi sie na wielkich slomianych interesach. Ma facet wtyki i umie ich uzywac. Nie wiem, czy to jest dobrze, czy zle. Najlepsi zeglarze na swiecie korzystaja ze sponsorow a nie z pieniedzy podatnikow. Zbudujemy jacht, a drogi nie beda dokonczone i tak mozna wyliczac. Bo zeby ten jacht wygrywal, potrzebne jest zaangazowanie samych najlepszych a to kosztuje. Nie dziala ekonomia i potrzeby kraju i mieszkancow tylko uklady. A to jest bardzo smutne.
1 0
odpowiedź
User
zbyszek
nie werzne kto placi pokazmy sie ,wygramy to bedzie reklama polski jak pilkaze z czasow gierka.
0 3
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing