SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska na szarym końcu

Światowe Badanie Reputacji

W porównaniu do mieszkańców USA i krajów Azji, Europejczycy relatywnie nisko oceniają swoje państwa pod kątem ich atrakcyjności dla biznesu. To jedna z najbardziej zaskakujących informacji płynących ze Światowego Badania Reputacji 2005, przeprowadzonego przez sieć badawczą TNS (w Polsce TNS OBOP).

Reputacja Polski jest bardzo słaba - w większości badanych obszarów nasz kraj uzyskał jedne z najniższych wskaźników.

Wykorzystując moduł TRI*M  Reputation Index, TNS sprawdził jak mieszkańcy poszczególnych krajów oceniają działalność państwa i przedsiębiorstw w następujących obszarach: opieka medyczna, bankowość, supermarkety, telekomunikacja, partie polityczne, usługi pocztowe oraz atrakcyjność kraju dla przedsiębiorców. Badanie realizowano w 40 krajach przeprowadzając łącznie ponad 36 000 wywiadów. Globalny charakter studium umożliwia porównywanie wyników osiąganych przez państwa całego świata.

W większości krajów służba zdrowia i dostawcy usług medycznych mają wśród swych mieszkańców katastrofalną opinię. Reputacja tego sektora w Europie przeważnie jest niższa od osiąganej w państwach Azji i Pacyfiku.

Również partie polityczne, z wyjątkiem kilku państw (np. Singapur, Malezja), nie cieszą się dobrą reputacją wśród swoich mieszkańców.  Politycy nie spełniają pokładanych w nich przez obywateli nadziei, na co wskazuje niska ocena w obu wymiarach: emocjonalnym i racjonalnym (kompetencje).

Obszary, w  których częściej obserwujemy aktywność i udział prywatnego kapitału - bankowość, supermarkety, telekomunikacja oraz usługi pocztowe - zostały ocenione lepiej. Przedsiębiorstwa działające w tych sektorach otrzymały wyższe wartości Indeksów TRI*M.

Polska w większości badanych obszarów uzyskała jedne z najniższych wskaźników. Nasz kraj jest najmniej atrakcyjnym miejscem do prowadzenia biznesu.  Najgorzej na świecie oceniamy służbę zdrowia i jakość usług medycznych. A partie polityczne mają gorszą reputację jedynie w Japonii ...

Polacy relatywnie najlepiej wypowiadają się o dostawcach usług pocztowych. Nasz kraj pod tym względem znalazł się na 20 miejscu w światowym rankingu.
"Cieszę się, że mieliśmy możliwość wzięcia udziału w badaniu o tak dużym zasięgu i skali. Jego przeprowadzenie było możliwe jedynie dzięki ścisłej współpracy konsultantów badania TRI*M z całego świata. " - powiedziała Katarzyna Furman, koordynator TRI*M z TNS OBOP.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polska na szarym końcu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl