SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Polska Organizacja Reklamodawców rozpoczyna prace nad zasadami ochrony marek w mediach

Grupa robocza Polskiej Organizacji Reklamodawców skupiona na relacjach z mediami rozpoczęła prace nad zasadami ochrony marek – dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. - Ostatnie wydarzenia dotyczące kwestii reklamowania marek w telewizji pokazały konieczność zajęcia się zagadnieniem brand safety we wszystkich mediach, nie tylko w digitalu – mówi Anna Dzierzędzka, prezeska POR.

Polska Organizacja Reklamodawców została utworzona jesienią ub.r., prace nad jej powstaniem trwały kilka miesięcy. 

Wspólnym celem władz POR jest m.in. zwiększenie efektywności komunikacji marketingowej oraz wzmocnienie głosu branży w istotnych kwestiach legislacyjnych. Polska Organizacja Reklamodawców powstała z inicjatywy marketerów działających na rodzimym rynku. Stanowi odpowiedź na bieżące potrzeby branży, w tym brak jednorodnej organizacji reprezentującej ich interesy w Polsce. 

W skład komitetu założycielskiego weszli przedstawiciele takich marek jak: PepsiCo, Henkel, Autopay, BNP Paribas, Credit Agricole, Dr. Oetker, E. Wedel, FritoLay, Haleon, H&M, L’Oreal, Mondelez, T-Mobile, Nestle, Visa, Mastercard, Ikea, Maspex, Kompania Piwowarska, Philips/Versuni, Bolton Polska. 

W ramach POR będą oni rozwijać i propagować dobre praktyki marketingowe, a także określać kierunek zmian dla całego sektora w kolejnych latach.  

Na pierwszy ogień brand safety

W ramach POR działa 5 grup roboczych: Cross Media, Standardy Współpracy, Rola marketingu w biznesie, Partnerstwa i Skuteczność marketingu. 

Grupa skupiona na relacjach z mediami rozpoczęła właśnie prace nad opracowaniem zasad ochrony marek, czyli tzw. brand safety. - O ile w digitalu zasady te zostały wypracowane przez rynek, są miary, choć nie w wystarczający sposób brand safety jest egzekwowane, o tyle obszar ten w przypadku innych mediów jest zupełnie niezagospodarowany – zaznacza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Anna Dzierzędzka, prezeska POR, media&connections planning director CE w PepsiCo. 

Przyznaje, że niejako argumentem, który skłonił POR do przyspieszenia prac w tym zakresie była sytuacja z ostatnich tygodni dotycząca emisji reklam w TV Republika. Przypomnijmy – reklamodawcy zaczęli masowo wstrzymywać emisje swoich reklam w tej stacji po wypowiedziach Jana Pietrzaka o barakach dla uchodźców i słowach Marka Króla o chipowaniu ich jak psy. 

Okazało się wtedy, że Polsat Media, broker czasu reklamowego w TV Republika zagroził im karami (sięgającymi nawet 100 proc. wartości kampanii) za wstrzymanie emisji kampanii. 

- Pokazało nam to, że polityki handlowe mediów, w tym przypadku telewizji są nieelastyczne. Nie są w nich pełni brane pod uwagę interesy reklamodawców – podkreśla Anna Dzierzędzka.

Powstanie kodeks zasad brand safety

Dlatego POR chce opracować zasady brand safety, które będą chronić marki, ale też interesy marketerów. Zasady te będą zebrane w kodeks, a prace nad nimi potrwają do kilku miesięcy.

- Kodeks ten powstanie we współpracy ze wszystkimi uczestnikami tego rynku, czyli środowiskiem reklamodawców, agencji i mediów - zapowiada Anna Dzierzędzka.- Chcemy, by zostały wypracowane wspólnie, a nie tylko przez jedną ze stron - dodaje.

W tym celu POR będzie organizować spotkania z nadawcami. Już wystosowano w tej sprawie zaproszenie z propozycją spotkania do Polsat Media. Kolejne odbędzie się z TVN Media oraz z Biurem Reklamy TVP.

POR zorganizowała też już spotkanie z przedstawicielami wszystkich działających na rynku agencji. Ustalono na nim kluczowe priorytety współpracy. Kolejnym krokiem będzie ustalenie zasad współpracy i tego, jak można razem pracować. 

Docelowo środowisko agencji ma mieć w każdej z grup roboczych swojego eksperta - osoby te będą pełnić rolę doradców grup roboczych, ale nie będą ich członkami. 

Gotowy kodeks z wypracowanymi zasadami dotyczącymi brand safety zostanie poddany pod dyskusję wszystkim stacjom telewizyjnym działającym na polskim rynku. 

W skład grupy roboczej skupionej na relacjach z mediami są: Izabela Pontus (Grupa Maspex) – liderka grupy, Beata Dziwulska (Nestlé), Dorota Kotowska-Symes (Mondelēz International), Ewa Żebrowska (T-Mobile Polska), Beata Zdunek (T-Mobile) oraz Marek Zaborowski (BNP Paribas). 

Dołącz do dyskusji: Polska Organizacja Reklamodawców rozpoczyna prace nad zasadami ochrony marek w mediach

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
podatnik
Proponuję by Pani Anna wzięła też pod uwagę ochronę języka ojczystego.
odpowiedź
User
mike
Ja jeszcze dorzucę OCHRONĘ KLIENTA. Należy sprawdzić gramaturę, pojemność i skład wszystkich produktów w/w marek.
odpowiedź
User
ziko
hmm dziwne, interes wielkich korporacji vs interes odbiorców mediów. Czy z równym zaangażowaniem p. Anna z Pepsico, p. Beata z Nestle, p. Dorota z Modeleza, walczy ze swoimi szefami nad wycofaniem się z roSSji. https://sanctions.nazk.gov.ua/en/boycott/
odpowiedź