SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polska reklama zwiększy się w 2010 roku o 1,2 proc.

Wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie w bieżącym roku o 1,2 proc. w porównaniu do 2009 roku – prognozują analitycy ZenithOptimedia. Udział w rynku najbardziej zwiększy internet, natomiast najwięcej straci prasa.

Polska reklama zwiększy się w 2010 roku o 1,2 proc.

Kondycja polskiego rynku reklamy nie zmieni się do III kwartału bieżącego roku – oceniają analitycy domu mediowego ZenithOptimedia. Ogółem w całym roku wartość branży będzie większa o 1,2 proc. niż w 2009 roku, co oznacza przełamanie ubiegłorocznej tendencji spadkowej (wynoszącej 11,6 proc. w porównaniu do 2008 roku). Jednak ożywienie na rynku ma nastąpić dopiero w 2012 roku, w związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

W bieżącym roku głównym medium reklamowym według prognoz ZenithOptimedia będzie nadal telewizja, w której ulokowana zostanie ponad połowa budżetów. Najbardziej na wartości – o 13,6 proc. w stosunku do 2009 roku – zyska internet, będąc tym samym drugim pod względem wielkości medium reklamowym. Natomiast największe spadki udziałów w rynku zanotują gazety (o 8,2 proc. w porównaniu do 2009 roku) oraz gazety (o 6,2 proc.). Analitycy firmy przewidują, że pierwsze wzrosty przychodów reklamowych prasy nastąpią dopiero w 2012 roku.

W opinii przedstawicieli ZenithOptimedia najważniejszymi trendami w polskiej branży mediowo-reklamowej będzie w bieżącym roku umocnienie pozycji mediów cyfrowych- w tym przede wszystkim społeczności internetowych – w strategiach marketingowych, przyspieszenie procesu przenikania się mediów oraz przenoszenie akcentów z celów zasięgowych na marketingowe.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polska reklama zwiększy się w 2010 roku o 1,2 proc.

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Leon
Co za bełkot, jak oni to wyliczyli? Spadek w tradycyjnych mediach wynosi ponad 20 % i bedzie sie tylko powiekszał... Kazdy kto bada skuteczność kampanii reklamowych, bardzo dobrze wie jaka to nedza, a tylko slaba swiadomosc reklamodawcow i aktywnosc wlascicieli mediow powoduje, ze to jeszcze jakos funkcjonuje... 90 % pieniedzy wyrzuconych w bloto...
8 8
odpowiedź
User
ble
a ty na czym opierasz swoje rewelacje?
8 8
odpowiedź
User
Prasoznawca
Banialuki mości Państwo, skąd ten wzrost ?! To się dopiero nazywa wróżenie z fusów ! Telewizji już nie da się oglądać, bo więcej tam reklam niż treści, Internet ze swoją mnogością domen jest bezkresem, brak tylko rzetelnych badań i skuteczność liczona jest w promilach... niestety. Taki jest rynek reklamy.
8 8
odpowiedź
User
Leon
do ble
15 lat pracuję w tej branży i to są moje prywatne obserwacje, oczywiście ktoś może mieć inne doswiadczenia, i tak starałem się być delikatny....
8 8
odpowiedź
User
sprzedawca marzeń
Leon, nie stresuj się. Może Ty właśnie jesteś tym, który oczekuje po II - tygodniowej kampanii radiowej dużego skoku sprzedaży. A może trafiłeś na kogoś kto Ci opowiedział że ja wejdziesz w TVN Turbo to wszyscy mężczyźni oszaleją na punkcie Twojego produktu..Zgodnie z Twoją teorią żadna kampania nie ma sensu.
8 8
odpowiedź