Polska reklama zwiększy się w 2010 roku o 1,2 proc.

Wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie w bieżącym roku o 1,2 proc. w porównaniu do 2009 roku – prognozują analitycy ZenithOptimedia. Udział w rynku najbardziej zwiększy internet, natomiast najwięcej straci prasa.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kondycja polskiego rynku reklamy nie zmieni się do III kwartału bieżącego roku – oceniają analitycy domu mediowego ZenithOptimedia. Ogółem w całym roku wartość branży będzie większa o 1,2 proc. niż w 2009 roku, co oznacza przełamanie ubiegłorocznej tendencji spadkowej (wynoszącej 11,6 proc. w porównaniu do 2008 roku). Jednak ożywienie na rynku ma nastąpić dopiero w 2012 roku, w związku z mistrzostwami Europy w piłce nożnej.

W bieżącym roku głównym medium reklamowym według prognoz ZenithOptimedia będzie nadal telewizja, w której ulokowana zostanie ponad połowa budżetów. Najbardziej na wartości – o 13,6 proc. w stosunku do 2009 roku – zyska internet, będąc tym samym drugim pod względem wielkości medium reklamowym. Natomiast największe spadki udziałów w rynku zanotują gazety (o 8,2 proc. w porównaniu do 2009 roku) oraz gazety (o 6,2 proc.). Analitycy firmy przewidują, że pierwsze wzrosty przychodów reklamowych prasy nastąpią dopiero w 2012 roku.

grafika

W opinii przedstawicieli ZenithOptimedia najważniejszymi trendami w polskiej branży mediowo-reklamowej będzie w bieżącym roku umocnienie pozycji mediów cyfrowych- w tym przede wszystkim społeczności internetowych – w strategiach marketingowych, przyspieszenie procesu przenikania się mediów oraz przenoszenie akcentów z celów zasięgowych na marketingowe.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"