Amazon może wystartować w Polsce na początku marca

Polska wersja platformy Amazon wraz z lokalną stroną internetową może pojawić się na początku marca 2021 roku - wynika z nieoficjalnych informacji. Firma nie komentuje spekulacji na temat debiutu w Polsce, będzie on miał znaczenie głównie dla naszych sprzedawców chcących oferować swoje produkty u amerykańskiego giganta.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Pogłoski na temat pojawienia się w Polsce lokalnej wersji platformy Amazon krążyły w branży e-commerce od kilku lat. Jednak pod koniec stycznia br. pojawiły się bardziej konkretne zapowiedzi na temat tego, że Amazon w końcu zaoferuje swoje usługi w naszym kraju za pośrednictwem zlokalizowanej w pełni strony internetowej.

Amazon podkreślił w styczniu, że przedsiębiorcy z Polski, którzy chcą prowadzić sprzedaż na jego platformie, mogą już rejestrować swoje konta w polskojęzycznej wersji panelu Seller Central. Jest on dostępny pod adresem sell.amazon.pl.

Trzeba przy tym zaznaczyć, że dotychczas internauci z naszego kraju mogli robić zakupy w polskojęzycznej odsłonie niemieckiej wersji Amazona. Natomiast polscy sprzedawcy nie mogli wejść ze swoimi ofertami na platformę.

Amazon jest obecny biznesowo w naszym kraju od 2014 r. Centra Amazona działają już w Sadach (pod Poznaniem), Sosnowcu, Kołbaskowie (koło Szczecina), Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), Pawlikowicach (koło Łodzi), Łodzi, Okmianach (koło Bolesławca) i Gliwicach. Koncern zapowiedział, że kolejne obiekt otworzy w br. w Świebodzinie.

Amazon.pl od początku marca?

Teraz pojawiły się nowe doniesienia na temat dokładniejszej daty debiutu polskiego Amazona. Jak twierdzi serwis Money.pl opierając się na własnych źródłach w środowisku e-commerce lokalna wersja platformy będzie dostępna od 1 marca 2021 r.

Biuro prasowe Amazona nie odpowiedziało na pytania Wirtualnemedia.pl związane z terminem startu serwisu na naszym rynku. Nieoficjalnie jednak niektórzy sprzedawcy otrzymali już informacje, że platforma ruszy z początkiem marca br.

Spekulowana data wejścia Amazona na nasz rynek kłóci się nieco z polityką, jaką Amazon stosował do tej pory na zewnętrznych rynkach. Chodzi o to, że od zapowiedzi startu do faktycznej premiery serwisu upływały dotąd 2 miesiące. To sugeruje, że polski Amazon powinien ruszyć u nas pod koniec, a nie z początkiem marca br. W grę wchodzi jednak termin tegorocznych świąt wielkanocnych, które przypadają na przełom marca i kwietnia i łączą się ze wzmożoną falą internetowych zakupów.

Pojawienie się polskiej wersji Amazona może stać się jednym z ważniejszych wydarzeń w naszej branży e-handlu w ostatnich latach. W rozmowach z Wirtualnemedia.pl eksperci branży podkreślali, że to będzie czas walki na rynku e-commerce, nie tylko ceną, ale przed wszystkim szybkością dostawy, na czym na pewno skorzystają klienci. A w tej batalii dotychczasowy lider, czyli Allegro, wcale nie stoi na przegranej pozycji.

W czwartym kwartale 2020 roku wpływy ze sprzedaży Amazona były o 44 proc. wyższe niż rok i wcześniej i wyniosły 125,6 mld. To więcej niż prognozował rynek. Łączne wpływy ze sprzedaży w całym 2020 roku wyniosły 386,1 mld dolarów, o 38 proc. więcej niż w 2019 r.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

Tejchman twarzą "Gościa Wydarzeń". Rymanowski skupi się na YouTube i "Śniadaniu"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

SDP i szefowa KRRiT przypominają "przejęcie" TVP. "Proces rzekomej "likwidacji" ma charakter pozorny"

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek

Polskie Radio nagrodziło dziennikarzy za popularne cykle. Na liście m.in. Grochal i Czejarek