Polski marketplace nie chce gonić Allegro i Temu. Ale sprzedaje i zarabia coraz więcej

Platforma e-commerce Erli w pierwszej połowie 2025 roku osiągnęła wzrost obrotów brutto o ponad połowę. Zwiększyły się także jej przychody i zysk. – Nie stawiamy już na kosztowne kampanie masowe. Skupiamy się na precyzyjnym komunikowaniu się z wybranymi grupami klientów – podkreśla Adam Ciesielczyk, założyciel i prezes Erli.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Polski marketplace nie chce gonić Allegro i Temu. Ale sprzedaje i zarabia coraz więcej
Fot. materiały prasowe Erli

W pierwszej połowie 2025 roku na platformie Erli, działającej w modelu markeplace’owym, czyli z zewnętrznymi sprzedawcami, kupiono produkty za 829,1 mln zł, co wobec 539,6 mln rok wcześniej daje wzrost o 54 proc.

Największe dynamiki sprzedaży zanotowano w kategoriach kultury i rozrywki (102 proc.), urody (100 proc.) oraz motoryzacji (78 proc.). Na sprzedaż z zeszłego półrocza złożyły się 4 mln transakcji dotyczących 8 mln produktów, podczas gdy rok wcześniej było to odpowiednio 2,6 i 6,2 mln.

Na Erli 30 proc. więcej sprzedawców

– Pierwsze półrocze 2025 roku to dla nas okres rekordowego wzrostu. Dane jednoznacznie pokazują, że nasza strategia rozwoju przynosi wymierne efekty – zarówno pod względem wolumenów sprzedaży, jak i rentowności. Co więcej, przekłada się na zaufanie merchantów, którzy postrzegają ERLI jako coraz bardziej atrakcyjny i przede wszystkim efektywny kanał sprzedaż – podkreśla w komunikacie Adam Ciesielczyk, założyciel i prezes firmy.

30-procentowy wzrost liczby nowych sklepów na naszej platformie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i obecne 34 tysiące współpracujących z nami merchantów mówią same za siebie. Niezmiennie oferujemy konkurencyjne stawki prowizyjne i realne wsparcie marketingowe, takie jak program Gwarancja Najniższej Ceny i to one właśnie przekładają się na wymierne korzyści dla sprzedawców – dodaje.

grafika

Już 58 proc. transakcji na Erli jest realizowanych w aplikacji mobilnej (z czego 80 proc. w wersji na Androida), którą pobrano 3,5 mln razy (milion w zeszłym półroczu).

Erli coraz zyskowniejsze

Przychody Erli w zeszłym półroczu wzrosły jeszcze mocniej od sprzedaży brutto: o 62,8 proc. do 120,4 mln zł. Jej zysk na poziomie EBITDA poszedł zaś w górę z 6,2 do 8,7 mln zł.

W całym ub.r. platforma 1,2 mld zł sprzedaży brutto (wobec 738,1 mln rok wcześniej), na którą złożyło się 5,9 mln transakcji dotyczących 14 mln produktów. Jej przychody wzrosły zaś z 91,2 do 171,7 mln zł.

grafika

Obecnie platforma skupia się na pozyskaniu najbardziej atrakcyjnych ofert, które pozwolą maksymalnie wykorzystać czwarty kwartał, najważniejszy w branży e-commerce. – Naszym głównym celem jest obecnie budowanie doskonałego doświadczenia klienta na każdym etapie kontaktu z Erli. Wierzymy, że w obecnym konkurencyjnym środowisku to właśnie jakość doświadczenia decyduje o lojalności i długofalowej relacji z klientem – dodaje Adam Ciesielczyk.

Erli od wielu miesięcy jest w dziesiątce najpopularniejszych platform e-commerce. W lipcu 2025 roku przyciągnął 7,8 mln internautów, każdego średnio na 7 minut i 38 sekund (dane z Mediapanelu).

– Nie stawiamy już na kosztowne kampanie masowe. Skupiamy się na precyzyjnym komunikowaniu się z wybranymi grupami klientów oraz maksymalnym wykorzystaniu potencjału obecnej bazy użytkowników – podkreśla szef platformy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych