Spółka związana z Play i UPC Polska poszerzyła zasięg

W lutym w zasięgu sieci optycznej Polskiego Światłowodu Otwartego znalazło się blisko 2,5 tys. nowych domostw z 15 miejscowości. Najwięcej nowych adresów zostało dodanych w Krakowie (377), Radomiu (319) i Warszawie (313). Operator przeprowadził też modernizację sieci HFC do standardu FTTH w blisko 25 tys. gospodarstw domowych.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Spółka związana z Play i UPC Polska poszerzyła zasięg
fot. Swiatlowodotwarty.pl

Tym samym Polski Światłowód Otwarty zwiększył zasięg swojej sieci światłowodowej o ponad 27 tys. gospodarstw domowych. W zasięgu grupy znajduje się już ponad 4,1 mln gospodarstw domowych, z czego blisko 900 tys. to sieć światłowodowa.

Polski Światłowód Otwarty (PŚO) to wyłącznie hurtowy operator oferujący wszystkim operatorom detalicznym otwarty dostęp do sieci szerokopasmowej w Polsce na niedyskryminujących warunkach.

Umowy z Netią, Orange, Play, Plusem, T-Mobile i RFC

PŚO podpisał umowy z 6 dużymi operatorami detalicznymi: Netia, Orange, Play, Plus, T-Mobile i RFC. Docelowo spółka planuje objąć zasięgiem sieci FTTH ponad 6 mln gospodarstw domowych w Polsce.

W tym celu Polski Światłowód Otwarty realizuje proces rozbudowy i modernizacji sieci w technologii w standardzie XGS-PON. Dzięki niej operatorzy korzystający z sieci PŚO będą mogli oferować sprzedaż usług internetowych FTTH o prędkości do 8 Gbit/s. Takową usługę niedawno wdrożył Play.

Nowa sieć została w ostatnim czasie wybudowana nie tylko w Krakowie, Radomiu i Warszawie, ale także w Bydgoszczy, Bytomiu, Gdańsku, Głownie, Legnicy, Łodzi, Olsztynie, Radzionkowie, Wałbrzychu, Wrocławiu i Żorach.

Play w kwietniu 2023 roku poinformował o sprzedaży połowy światłowodów przejętej sieci kablowej UPC Polska. Nabywcą 50 proc. udziałów powołanej wcześniej spółki Polski Światłowód Otwarty została francuska firma Plug Finco Sàrl wchodząca w skład grupy InfraVia Capital Partners.

Dzięki działalności PŚO mieszkańcy wielu gospodarstw domowych mogą korzystać z ofert dostępu do Internetu i telewizji od większej liczby operatorów aniżeli jednego. Spółka niedawno przedstawiła wyniki badania, z których wynikało, że 54 proc. ankietowanych chce mieć dostęp do oferty więcej niż jednego operatora, aby móc porównać warunki i wybrać najlepszą dla siebie opcję.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów