SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie Radio zorganizuje więcej koncertów z cyklu Lato z radiem Festiwal. Bez trasy koncertowej

W tym roku w „Lecie z radiem” radiowej Jedynki nie będzie trasy koncertowej po wielu mniejszych miejscowościach, ale Polskie Radio zorganizuje więcej niż jeden koncert pod marką Lato z radiem Festiwal. Duża impreza tego typu jest szykowana m.in. na rozpoczęcie wakacji - nieoficjalnie dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Article

Polskie Radio odświeżyło formułę „Lata z radiem” w zeszłym roku, zamieniając obejmującą kilkanaście miast trasę koncertową na trasę reporterską. Wyjazdy odbywały się od poniedziałku do soboty, a dziennikarze Jedynki odwiedzili 63 miejscowości. Reporterzy „Lata z Radiem” pojawiali się w terenie z wozem satelitarnym, lokując tam swoje studio plenerowe z radiowymi atrakcjami. Głównymi prowadzącymi pasma byli Monika Tarka i Robert Kilen.

Zamiast wielu mniejszych koncertów zaplanowano jeden duży koncert z udziałem wielu artystów - Lato z radiem Festiwal, zorganizowany na Skwerze Kościuszki w Gdyni jako zwieńczenie „Lata z radiem”. Impreza odbyła się 26 sierpnia i miała charakter otwarty. Kierownikiem artystycznym festiwalu był Piotr Metz.

Zaproszeni artyści losowali kolejność występów przed publicznością. Na scenie „Polski Top Wszechczasów” grali: Smolik i Kev Fox, Brodka, Kortez, Coma, Fisz Emade Tworzywo, Krzysztof Zalewski i Organek. Natomiast na scenie „Idzie nowe” - Oxford Drama, Król, Rebeka, Daria Zawiałow, Xxanaxx, Tulia, MaJLo i Barbara Wrońska. Widowisko transmitowały wszystkie anteny Polskiego Radia i portal Polskieradio.pl. Koncert cieszył się dużym zainteresowaniem - w zeszłorocznej edycji uczestniczyło ponad 100 tys. osób.

Lato z radiem Festiwal 2019 z kilkoma koncertami

W połowie lutego br. portal Wirtualnemedia.pl informował, że Polskie Radio w tym roku także planuje koncert kończący „Lato z radiem” w sierpniu, prawdopodobnie odbędzie się on ponownie w Gdyni. Dyrektorem artystycznym Lato z radiem Festiwalu 2019 pozostaje Piotr Metz. Nadawca bierze pod uwagę organizację dodatkowego dnia festiwalowego (rok temu wydarzenie obejmowało tylko jeden dzień). Ponadto formuła muzyczna Festiwalu zostanie rozszerzona, a na scenie wystąpią nowi artyści. Rozmowy z wykonawcami już trwają.

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, Polskie Radio zastanawia się także nad rozbudową marki Lato z radiem Festiwal w taki sposób, aby obejmowała ona kilka koncertów w okresie wakacyjnym. Imprezy miałyby się odbywać w kilku dużych miastach i w ścisłej współpracy z władzami miejskimi (na podobnej zasadzie jak współpraca z Gdynią).

Spółka rozważa wystartowanie tegorocznego pasma „Lata z radiem” dużym koncertem w jednym z miast. Jeśli ten pomysł zostanie zatwierdzony to taki festiwal mógłby odbyć się na przełomie czerwca i lipca. Na razie nie zdecydowano, ile dodatkowych koncertów pod marką Lato z radiem Festiwal zostanie zaplanowanych.

Z naszych ustaleń wynika, że nie ma planów, aby w „Lecie z radiem” zmieścić tradycyjną trasę koncertową. Ale na pewno do letniego pasma powróci trasa reporterska z dziennikarzami radiowej Jedynki, którzy odwiedzą miasta i miasteczka w całej Polsce, relacjonując na antenie swój pobyt w terenie.

Krytyka zmian w „Lecie z radiem”

Zmiany w „Lecie z radiem” wprowadzała dyrekcja Programu I, a zatwierdzał poprzedni prezes Polskiego Radia Jacek Sobala. Dwa dni po ubiegłorocznym Lato z radiem Festiwalu Sobala został odwołany ze stanowiska przez Radę Mediów Narodowych. Obecnie prezesem spółki jest Andrzej Rogoyski.

We wrześniu ub.r. rada programowa skrytykowała formułę audycji, wskazując m.in. emitowanie rozmów i materiałów nagranych wcześniej, brak popularnego konkursu dla słuchaczy opartego na skojarzeniach, a także obecność w „Lecie z radiem” felietonów przedstawianych przez publicystów Rafała Ziemkiewicza, Krzysztofa Feusette, Piotra Lisiewicza i Piotra Goćka.

Według badania Radio Track, w IV kwartale 2018 roku Jedynka miała 5,9 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 6,9 proc. rok wcześniej. Tym samym zanotowała najniższy wynik słuchalności w historii nadawania.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie Radio zorganizuje więcej koncertów z cyklu Lato z radiem Festiwal. Bez trasy koncertowej

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
seba
Zamiast zrobić jedną wielką impreze Radio robi coś a TVP ze stacjami prywatnymi będzie współdziałało ... BRAWO TY
4 2
odpowiedź
User
gość
To już jest koniec, oczywiście można zaklinać rzeczywistość . Każda następna władza, która spróbuje nadal utrzymywać media państwowe i defraudować miliardy przegra z kretesem. Obecnie nie ma żadnego uzasadnienia istnienia czegoś jeśli istnieje komercja, dostępna za darmo. To tak jakby kogoś zmuszać do zakupu jakiegoś towaru chociaż obok dają za darmo.
6 11
odpowiedź
User
karolina
Też dla mnie to trochę dziwne i nie rozumiałe, że TVP i PR zamiast współpracować i grać do jednej bramkirobią robią coś na pół gwizdka w przeciwne strony
5 0
odpowiedź
User
Gość X
Może przywrócą "Skojarzenia"?. Niech tylko przywrócą Czejarka, łapy precz od serwisów w obcych językach. Przywrócić rosyjski w miejsce ukraińskiego mimo, że różni je tylko jeden szczegół: Dzjeń od Djeń.
2 2
odpowiedź
User
anonim
Zrozumiałe, że z jednej strony młodzi-gniewni chcą zaistnieć, a z drugiej strony mitomani z Trójki pokroju Metzów, Niedźwiedzkich i reszty chcą promować swoich "niszowych"(aby nie mówić brzydko) artystów, ale dlaczego ma na tym cierpieć podatnik utrzymujący to towarzystwo? Młodzi-gniewni jak chcą prowadzić sobie głupkowate, infantylne rozmówki na antenie, to niech zatrudnią się w rozgłośni komercyjnej, tam się nadadzą. Panowie z PR3 mają swoje koncerty firmowane przez polską filię holenderskiego koncernu browarniczego, czyżby frekwencja była tam za mała aby zaspokoić ego redaktorów? "Lato z Radiem" gdy było jakie było, było przykładem inteligentniejszej audycji rozrywkowej i doprowadzało do znacznego wzrostu słuchalności PR1 w letnie przedpołudnia. Ale nie, coś jest dobre to trzeba na siłę zmieniać, ale niestety, ktoś kto chce durnowatych prowadzących, konkursów smsowych i reklam to dalej będzie słuchać RMFu czy innej szczekaczki, fani dziwadeł też z PR3 się nie przełączą, słuchać tego będą najwyżej tirowcy za granicą(bo poza PR1 na falach długich nic innego w eterze po polsku nie ma) i ludzie którym nie chce się wstać do gałki bo radio mają wysoko na półce. Ale przecież kto by się tam przejmował, radio jest państwowe więc kasa i tak będzie, jak nie z przychodu własnego to z budżetu państwa...
2 0
odpowiedź