SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polskie tygodniki w małym formacie?

Sukces wydania "kompaktowego" Independent oraz The Times

"The Times" - najstarszy brytyjski dziennik, należący do Ruperta Murdocha oraz "Independent", które od kilku tygodni ukazują się w wydaniu "kompaktowym" odnotowały wzrost sprzedaży.

Po niespełna dwóch miesiącach od wprowadzenia nowego wydania, przy jednoczesnym zachowaniu tradycyjnego formatu, "Independent" zwiększył sprzedaż o 2,05 proc. (do 240,3 tys. egzemplarzy).

"The Times" wystartował z kompaktowym wydaniem 25 listopada ("Independent" 30 września). Według dziennika "The Guardian" gazeta zwiększyła nakład tego wydania z 80 do 150 tys. egz. dziennie. Według nieoficjalnych danych sprzedaż mniejszego "The Times" wyniosła pierwszego dnia 34 tys. egz., a następnie wzrosła do 50 tys. dziennie.

Ta walka na kompaktowe wydania pomiędzy "Independent" i "The Times" odbiła się na kondycji klasycznych tabloidów na Wyspach. Czytelników zaczęły tracić m.in. "Daily Mirror" czy "Daily Mail". Największy brytyjski brukowiec "Sun" odnotował spadek sprzedaży na poziomie 1,98 proc. (do 3,39 mln egz.).

Wydanie "kompaktowe" jest głownie skierowane do czytelników podróżujących w transporcie miejskim.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polskie tygodniki w małym formacie?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl