SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ponad 1 mld zł wydadzą Polacy w tym roku na zbiórki w internecie

Wartość polskiego rynku crowdfundingu w 2020 roku przekroczy miliard złotych – wynika z analizy ekspertów serwisu Zrzutka.pl. To oznacza wzrost wartości rynku o połowę względem ubiegłego roku. Dwie na trzy transakcje tego typu zostaną wykonane z użyciem urządzeń mobilnych.

Jak przekonują eksperci, sporą dynamikę wzrostów można obserwować nie tylko na rynkach zagranicznych, ale także lokalnie, w Polsce. Nie ma znaczenia, czy w internecie zbierane są środki na cel charytatywny, biznesowy, społeczny, naukowy, kulturalny czy też mamy do czynienia z indywidualną zrzutką - popularność każdej z powyższych kategorii cieszy się dużym zainteresowaniem wśród Polaków. Tempo rozwoju crowdfundingu w kraju rośnie już od kilku lat.

- Wartość zrzutek w internecie zwiększy się w 2020 roku do 1,088 miliarda, uzyskując dynamikę na poziomie 55,43 proc. - przewiduje Tomasz Chołast, współzałożyciel serwisu Zrzutka.pl. - W tym roku na uwagę zasługuje fakt, że już dwie na trzy transakcje będą realizowane mobilnie, co oznacza wzrost na poziomie 19,6 proc. w stosunku do 2019 roku. Intensywnie będą rosły dwa sektory, dotychczas relatywnie słabo rozwijające się w Polsce, a mające spory udział w rynkach zagranicznych: crowdfunding udziałowy oraz cykliczne zbiórki online - informuje Chołast.

Wzrosty notowane w Polsce nie są wyjątkiem. Globalna wartość crowdfundingu w 2020 roku zwiększy się do poziomu 8,5 miliarda dolarów (ok. 33 miliardy złotych), przy dynamice na poziomie 23 proc. Przewiduje się jednak, że już w 2025 roku wartość finansowania społecznościowego wzrośnie do 28,77 miliarda dolarów (ok 110 miliardów złotych). Łączna liczba kampanii na świecie 2020r. przekroczy liczbę 10 940 300, podczas gdy w 2019 roku było ich 8 724 000. Średnia wartość finansowania jednej kampanii wyniesie w tym roku 780 dolarów (ok. 3 tysięcy złotych). Do największych globalnych platform zaliczane są m.in. Kickstarter, Indiegogo, GoFundMe.

 

Na platformie Zrzutka.pl wartość transakcji w bieżącym roku ma wynieść - według przewidywań - 200 mln zł, przy dynamice na poziomie 110 proc. Mobilne zbiórki będą stanowiły tam 90 proc. całości (wzrost o 15 punktów procentowych w stosunku do ubiegłego roku).

- Ten rok zapowiada się bardzo obiecująco, zarówno pod kątem wyników oglądalności, liczby organizowanych zrzutek, wpłat, jak i wprowadzanych nowości. Rozpoczęliśmy już prace nad międzynarodową wersją naszej platformy i przygotowujemy się do ekspansji jeszcze w tym roku. Dzięki niej, internauci w całej Unii Europejskiej będą mogli organizować zbiórki bez granic - zapowiada Tomasz Chołast. - W pierwszym półroczu zadebiutuje też nasz nowy portal, dedykowany cyklicznym zrzutkom. W drugiej połowie roku natomiast zaprezentujemy specjalne narzędzie, pozwalające gromadzić środki finansowe dla patronów - dodaje.

W 2019 roku na Zrzutka.pl dokonano dokładnie 1 424 031 przelewów na zbiórki, co oznacza wzrost aż o 137 proc. w stosunku do 2018 r. Łączna wartość wpłaconych tam środków w ubiegłym roku wyniosła 95 521 238,47 zł wobec 42 mln zł w 2018 r.

Dołącz do dyskusji: Ponad 1 mld zł wydadzą Polacy w tym roku na zbiórki w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl