SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info i Polsat News o poranku, wszystkie stacje ze spadkiem wpływów

Spośród trzech głównych polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych w bieżącym roku gromadzi kanał TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info i Polsatem News. Wszystkie stacje zanotowały jednak spadki wpływów reklamowych - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

fot. tvn Article

Poranek, to czas kiedy chętnie zapoznajemy się z aktualnościami ze świata. Efektem tego są m.in. około dwukrotnie wyższe udziały w rynku telewizyjnym stacji newsowych, niż w ujęciu całodobowym.

Rośnie przewaga TVN24 nad TVP Info i Polsat News

W okresie od 1 stycznia do 27 marca br. w godz. 6.00-10.00 spośród polskich stacji newsowych największą oglądalność gromadził kanał TVN24. Jego średni udział w rynku telewizyjnym wyniósł 8,91 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia. Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 16,47 proc. Stacja ta w tym czasie emituje głównie swój serwis informacyjny z aktualnościami ze świata na przemian z prognozą pogody.

Drugie miejsce zajmuje nadający naziemnie kanał TVP Info, pokazujący wówczas gł. magazyn „Wstaje dzień” i poranne programy publicystyczne. Udział tej stacji w analizowanym okresie wyniósł 4,77 proc., po spadku o 0,83 proc.

Podium trzech najchętniej oglądanych stacji newsowych o poranku uzupełnia Polsat News z udziałem na poziomie 1,70 proc., o 16,67 proc. niższym niż w okresie od 1 stycznia do 27 marca ub.r. Stacja ta emituje wtedy gł. program „Nowy dzień w Polsat News” oraz pierwsze pasma „W rytmie dnia”.

Analogicznie średnia widownia TVN24 w godzinach porannych wynosi 326 tys. osób, TVP Info - 174 tys., a Polsatu News - 62 tys.

Przynajmniej przez 1 minutę newsową stację TVN w analizowanym okresie śledziło 8,63 mln widzów. Większy zasięg w tym ujęciu - 10,95 mln osób - zanotowało TVP Info, które w przeciwieństwie do TVN24 nadaje również w naziemnie (stacja newsowa TVP dostępna jest wręcz w każdym gospodarstwie domowym, a informacyjny kanał TVN odbierać może około dwóch trzecich gospodarstw). Z kolei zasięg Polsatu News wyniósł 6,19 mln osób.

TVN24 jeszcze większą przewagę nad swoimi głównymi konkurentami notuje wśród widzów w grupie komercyjnej. Udział tej stacji wynosi 5,59 proc. Średni wynik TVP Info wynosi tutaj 2,30 proc., a Polsatu News - 1,04 proc.

Względem analogicznego okresu rok wcześniej SHR% pierwszej anteny spadł o 2,78 proc., drugiej - poszedł do góry o 18,56 proc., a trzeciej - wzrósł o 15,56 proc.

TVN24 i TVP Info najwyższe wyniki notują w dni powszednie, a Polsat News - w niedziele

Analizując dane średniej widowni TVN24, TVP Info i Polsatu News dzień po dniu w okresie od 1 stycznia do 27 marca tego roku można zauważyć, że TVN24 i TVP Info wyższe wyniki oglądalności z reguły notują w dni powszednie, a niższe - w weekendy (zwłaszcza w niedziele). Z kolei w przypadku Polsatu News średnio widownia jest wyższa w weekendy (a najwyższa w niedziele), niż w dni powszednie.

Niezależnie od dnia tygodnia w niemal każdy z poszczególnych dni najchętniej oglądaną stacją było TVN24, drugie miejsce należało do TVP Info, a trzecie - do Polsatu News.

Największe stacje newsowe w Polsce ze spadkiem wpływów reklamowych

Najwyższe sumaryczne wpływy cennikowe z reklam w analizowanym okresie miał TVN24. Wyniosły one 23,90 mln zł, po spadku o 5,67 proc. TVN Info w godzinach porannych zarobiło na reklamach 5,95 mln zł (spadek o 38,86 proc.), a Polsat News - 3,33 mln zł (w dół o 0,20 proc.).

- Najciekawsze, co wynika z przytoczonych danych, jest to, że TVN24 traci widownię w grupie komercyjnej, a TVP Info w grupie 4+. Można powiedzieć, że obie stacje gromadzą mniej widzów z grup, wśród których miały ugruntowaną pozycję - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. - Bardziej znamienite są natomiast ruchy na budżetach. W mojej ocenie są czystym odzwierciedleniem nastrojów politycznych. Bardzo mocno traci TVP Info, podczas gdy pozostałe stacje mniej, mimo że nie ma to uzasadnienia w wynikach oglądalności. Wypełnienie bloków w stacjach Polsatu zawsze było na wysokim poziomie i tak samo w Polsat News jest ono praktycznie na poziomie 100 proc. i nie zmieniło się rok do roku. W TVN24 wypełnienie bloków wynosi 88 proc. i spadło rok do roku o 5 pkt. proc., a w TVP Info - 65 proc., spadek o 16 pkt. proc. rok do roku - dodaje.

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym w 2018 roku wyniósł 4,14 proc., TVP Info - 3,43 proc., a Polsatu News - 1,12 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info i Polsat News o poranku, wszystkie stacje ze spadkiem wpływów

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
Polsat w sferze newsów niestety staje się TVP, tylko w wersji light. Ludzie to widzą i nie chcą tego oglądać.
29 15
odpowiedź
User
Olo
300 tys. czy 80 tys. niewielka ròżnica w 38 mln kraju - jedna albo trzy dzielnice w dużym mieście.
6 15
odpowiedź
User
Zdziwiony
Tylu ludzi ma czas i ochotę na oglądanie telewizji o tej porze? Zapewne bezrobotni, emeryci i gospodynie domowe...
12 3
odpowiedź
User
TWN24
Widzowie TVP Info mogą się poczuć jako elita z takimi wynikami oglądalności. TVN24 to typowa masówka dla zwykłych bezmózgów (cytat za skeczem Kabaretu Neonówka: Tylko ćwoki i jelenie szukają prawdy w TVN-ie), gdzie pełno różnych sensacyjek rodem z (należącego do zaprzyjaźnionej z TVN-em Wirtualnej Polski) serwisu internetowego Pudelek.pl, informacji kryminalnych z Kroniki Kryminalnej Policji oraz rozmowach o tematach budzących kontrowersje w społeczeństwie (tzw. trzecia płeć, LGBT+, czy ostatnio zadawanie pytań na tematy typu czy Kazimierz Puławski był kobietą? itp.)
16 25
odpowiedź
User
Syk
No proszę dyrektor Kuczkowski, mało znana osoba, coraz więcej bierze pieniądzy i nie poprawia wyników . Wciąż proponuje oglądanie materiałów sprzed dwóch dni. Trudno się więc dziwić, że jest taka oglądalność
6 1
odpowiedź