SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info i Polsat News o poranku, wszystkie stacje ze spadkiem wpływów

Spośród trzech głównych polskich stacji informacyjnych największą oglądalność w godzinach porannych w bieżącym roku gromadzi kanał TVN24, który powiększył swoją przewagę nad TVP Info i Polsatem News. Wszystkie stacje zanotowały jednak spadki wpływów reklamowych - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Poranek, to czas kiedy chętnie zapoznajemy się z aktualnościami ze świata. Efektem tego są m.in. około dwukrotnie wyższe udziały w rynku telewizyjnym stacji newsowych, niż w ujęciu całodobowym.

Rośnie przewaga TVN24 nad TVP Info i Polsat News

W okresie od 1 stycznia do 27 marca br. w godz. 6.00-10.00 spośród polskich stacji newsowych największą oglądalność gromadził kanał TVN24. Jego średni udział w rynku telewizyjnym wyniósł 8,91 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia. Względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększył się on o 16,47 proc. Stacja ta w tym czasie emituje głównie swój serwis informacyjny z aktualnościami ze świata na przemian z prognozą pogody.

Drugie miejsce zajmuje nadający naziemnie kanał TVP Info, pokazujący wówczas gł. magazyn „Wstaje dzień” i poranne programy publicystyczne. Udział tej stacji w analizowanym okresie wyniósł 4,77 proc., po spadku o 0,83 proc.

Podium trzech najchętniej oglądanych stacji newsowych o poranku uzupełnia Polsat News z udziałem na poziomie 1,70 proc., o 16,67 proc. niższym niż w okresie od 1 stycznia do 27 marca ub.r. Stacja ta emituje wtedy gł. program „Nowy dzień w Polsat News” oraz pierwsze pasma „W rytmie dnia”.

Analogicznie średnia widownia TVN24 w godzinach porannych wynosi 326 tys. osób, TVP Info - 174 tys., a Polsatu News - 62 tys.

Przynajmniej przez 1 minutę newsową stację TVN w analizowanym okresie śledziło 8,63 mln widzów. Większy zasięg w tym ujęciu - 10,95 mln osób - zanotowało TVP Info, które w przeciwieństwie do TVN24 nadaje również w naziemnie (stacja newsowa TVP dostępna jest wręcz w każdym gospodarstwie domowym, a informacyjny kanał TVN odbierać może około dwóch trzecich gospodarstw). Z kolei zasięg Polsatu News wyniósł 6,19 mln osób.

TVN24 jeszcze większą przewagę nad swoimi głównymi konkurentami notuje wśród widzów w grupie komercyjnej. Udział tej stacji wynosi 5,59 proc. Średni wynik TVP Info wynosi tutaj 2,30 proc., a Polsatu News - 1,04 proc.

Względem analogicznego okresu rok wcześniej SHR% pierwszej anteny spadł o 2,78 proc., drugiej - poszedł do góry o 18,56 proc., a trzeciej - wzrósł o 15,56 proc.

TVN24 i TVP Info najwyższe wyniki notują w dni powszednie, a Polsat News - w niedziele

Analizując dane średniej widowni TVN24, TVP Info i Polsatu News dzień po dniu w okresie od 1 stycznia do 27 marca tego roku można zauważyć, że TVN24 i TVP Info wyższe wyniki oglądalności z reguły notują w dni powszednie, a niższe - w weekendy (zwłaszcza w niedziele). Z kolei w przypadku Polsatu News średnio widownia jest wyższa w weekendy (a najwyższa w niedziele), niż w dni powszednie.

Niezależnie od dnia tygodnia w niemal każdy z poszczególnych dni najchętniej oglądaną stacją było TVN24, drugie miejsce należało do TVP Info, a trzecie - do Polsatu News.

Największe stacje newsowe w Polsce ze spadkiem wpływów reklamowych

Najwyższe sumaryczne wpływy cennikowe z reklam w analizowanym okresie miał TVN24. Wyniosły one 23,90 mln zł, po spadku o 5,67 proc. TVN Info w godzinach porannych zarobiło na reklamach 5,95 mln zł (spadek o 38,86 proc.), a Polsat News - 3,33 mln zł (w dół o 0,20 proc.).

- Najciekawsze, co wynika z przytoczonych danych, jest to, że TVN24 traci widownię w grupie komercyjnej, a TVP Info w grupie 4+. Można powiedzieć, że obie stacje gromadzą mniej widzów z grup, wśród których miały ugruntowaną pozycję - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Bartosz Zientek, group account director w Codemedia. - Bardziej znamienite są natomiast ruchy na budżetach. W mojej ocenie są czystym odzwierciedleniem nastrojów politycznych. Bardzo mocno traci TVP Info, podczas gdy pozostałe stacje mniej, mimo że nie ma to uzasadnienia w wynikach oglądalności. Wypełnienie bloków w stacjach Polsatu zawsze było na wysokim poziomie i tak samo w Polsat News jest ono praktycznie na poziomie 100 proc. i nie zmieniło się rok do roku. W TVN24 wypełnienie bloków wynosi 88 proc. i spadło rok do roku o 5 pkt. proc., a w TVP Info - 65 proc., spadek o 16 pkt. proc. rok do roku - dodaje.

Udział TVN24 w rynku telewizyjnym w 2018 roku wyniósł 4,14 proc., TVP Info - 3,43 proc., a Polsatu News - 1,12 proc.

Dołącz do dyskusji: TVN24 zwiększa przewagę nad TVP Info i Polsat News o poranku, wszystkie stacje ze spadkiem wpływów

18 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mirek
Polsat w sferze newsów niestety staje się TVP, tylko w wersji light. Ludzie to widzą i nie chcą tego oglądać.
odpowiedź
User
Olo
300 tys. czy 80 tys. niewielka ròżnica w 38 mln kraju - jedna albo trzy dzielnice w dużym mieście.
odpowiedź
User
Zdziwiony
Tylu ludzi ma czas i ochotę na oglądanie telewizji o tej porze? Zapewne bezrobotni, emeryci i gospodynie domowe...
odpowiedź