Portale w informacjach i publicystyce: WP zwiększa przewagę nad Onetem, Gazeta.pl i Interia najbardziej w górę

W kategorii informacyjno-publicystycznej zdecydowanie najwięcej użytkowników i odsłon ma WP.pl, a na najdłużej internautów przyciąga TVN24.pl. W skali roku wszystkie czołowe portale zanotowały wzrosty zasięgu i liczby odsłon, WP.pl zwiększyła przewagę nad Onetem, a Gazeta.pl zmniejszyła stratę do TVN24.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według badania Gemius/PBI sekcję informacyjno-publicystyczną WP.pl w styczniu br. odwiedziło 10,82 mln internautów, którzy wykonali tam 285,4 mln odsłon oraz spędzili przeciętnie po 45 minut i 54 sekundy.

WP.pl jest w tej kategorii zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon. Na Onecie strony informacyjno-publicystyczne zanotowały 8,6 mln odwiedzających i 156,55 mln odsłon, a na TVN24.pl - 7,5 mln użytkowników i 110,88 mln odsłon. Z tych ostatnich witryn internauta korzystał średnio przez godzinę, 12 minut i 56 sekund.

Z kolei SE.pl w tej kategorii zanotował tylko 7 minut przeciętnego czasu korzystania, Wyborcza.pl - 9 minut i 6 sekund, a Gazeta.pl - 13 minut i 54 sekundy.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/google-facebook-i-youtube-ze-spadkami-zasiegu-w-gore-wp-allegro-i-gazeta-pl-gemius-pbi-ze-stycznia,7171119845734017a ##

W zestawieniu są cztery główne portale horyzontalne (WP, Onet, Interia, Gazeta.pl), trzy serwisy dzienników (Wyborcza.pl, Fakt.pl, SE) oraz po jednym serwisie stacji telewizyjnej (TVN24.pl) i radiowej (Radiozet.pl). Na liście nie ma natomiast m.in. o2.pl, bo w strukturze tego serwisu w badaniu Gemius/PBI nie wyodrębniono kategorii informacyjno-publicystycznej.

Z kolei cały portal naTemat.pl, w którym oprócz sekcji informacyjno-publicystycznej są działy Tech, Moto, Zdrowie, Popkultura i Styl życia, zanotował 5,89 mln użytkowników, 34,13 mln odsłon oraz 10 minut  23 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

grafika

Na komputerach strony WP.pl z informacjami i publicystyką odwiedziło 5,68 mln internautów, wykonując 110,39 mln odsłon oraz spędzając średnio po 41 minut i 39 sekund, a witryny Onetu zanotowały 5,04 mln użytkowników, 78,77 mln odsłon oraz 31 minut i 44 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na TVN24.pl w sekcji informacyjno-publicystycznej internauci spędzili przeciętnie godzinę, 52 minut i 23 sekundy, a na Radiozet.pl - godzinę, 16 minut i 12 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach WP.pl w kategorii informacyjno-publicystycznej miała 8,23 mln użytkowników, 175 mln odsłon oraz 31 minut i 35 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. Największą przewagę nad konkurentami ma w liczbie odsłon - zanotowała ich więcej niż dwa kolejne portale: Gazeta.pl (48,27 mln przy 6,02 mln użytkowników) i Onet.pl (77,87 mln przy 5,76 mln użytkowników).

Ze stron informacyjno-publicystycznych TVN24.pl odwiedzający korzystał przeciętnie przez 32 minuty i 46 sekund, a z analogicznych stron Wyborcza.pl - tylko przez 5 minut i 57 sekund.

grafika

W skali roku wszystkie portale w kategorii informacji i publicystyki zanotowały wzrosty zasięgu i liczby odsłon. WP.pl zyskała 6,27 pkt proc. zasięgu i 85,75 mln odsłon (to 19,9 i 43 proc. w górę), a także 8 minut i 7 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (21,5 proc. w górę). Onet.pl osiągnął mniejsze wzrosty - o 2,68 pkt proc. zasięgu, 16,93 mln odsłon oraz minutę i 10 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 9,8, 12,1 i 3,6 proc. w górę).

TVN24.pl zyskał 4,54 pkt proc. zasięgu i 8,21 mln odsłon (20,9 i 8 proc. w górę), a Gazeta.pl - 8,27 pkt proc. zasięgu i 6,38 mln odsłon (47,4 i 9,6 proc.). W sekcjach informacyjno-publicystycznych obu portali zmalał średni czas spędzany przez internautów - w przypadku TVN24.pl o 13 minut i 13 sekund (czyli 15,3 proc.), a na Gazeta.pl - o 4 minuty i 32 sekundy (24,6 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-informacyjnych-styczen-2019-roku-tvn24,7171159097611905a ##

Fakt.pl w tej kategorii zanotował wzrosty o 2,98 pkt proc. zasięgu i 5,63 mln odsłon (16,6 i 6,5 proc.), Interia.pl - o 4,82 pkt proc. zasięgu i 12,35 mln odsłon (31,2 i 20,8 proc.), Wyborcza.pl - 2,72 pkt proc. zasięgu i 5,62 mln odsłon (18,6 i 20,5 proc.), a SE.pl - 3 pkt proc. zasięgu i 17,86 mln odsłon (21,3 i 64,6 proc.).

Na stronach tego ostatniego portalu z newsami i publicystyką przeciętny czas korzystania przez internautę wydłużył się o minutę i 14 sekund (czyli 21,4 proc.), w przypadku analogicznych witryn Interii zmalał o minutę i 59 sekund (8,7 proc.), a na Fakt.pl spadł o minutę i 28 sekund (7,4 proc.).

W przypadku Radiozet.pl w styczniu ub.r. w badaniu Gemius/PBI nie było jeszcze wydzielonej kategorii informacyjno-publicystycznej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu