SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Portale zyskały w informacjach i publicystyce: WP.pl, liderem, SE.pl przed Interią i Fakt.pl (TOP 10)

W sierpniu sekcje informacyjno-publicystyczne czołowych portali osiągnęły dużo większą odwiedzalność niż miesiąc wcześniej. Na czele jest niezmiennie WP.pl ze sporą przewagą nad Onetem i TVN24.pl, natomiast SE.pl wyprzedził Interię i Fakt.pl.

Article

Sekcję WP.pl z informacjami i publicystyką ogólnopolską (bez treści regionalnych) w sierpniu odwiedziło 9,47 mln użytkowników, czyli 33,78 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 215,93 mln odsłon, a każdy spędził przeciętnie 37 minut i 57 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

WP.pl zdecydowanie prowadzi w kategorii informacyjno-publicystycznej pod względem użytkowników i odsłon. Zajmujący drugie miejsce Onet zanotował 8,62 mln odwiedzających i 127,89 mln odsłon, a trzeci TVN24.pl - 7,24 mln użytkowników i 110,85 mln odsłon. W tym ostatnim z treści informacyjnych i publicystycznych odwiedzający korzystał przeciętnie przez 59 minut i 54 sekundy.

Dział RadioZET.pl z informacjami i publicystyką zanotował 6,52 mln użytkowników, 49,88 mln odsłon oraz 20 minut i 48 sekund średniego czasu korzystania, a analogiczna sekcja Gazeta.pl - 5,89 mln użytkowników, 52,28 mln odsłon oraz 13 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

SE.pl i Interia.pl odwiedziło w tej kategorii prawie tyle samo internautów - 5,76 mln. Ta pierwsza witryna zanotowała 75,56 mln odsłon oraz 11 minut i 23 sekundy średniego czasu spędzonego przez użytkownika, a ta druga - 63,76 mln odsłon oraz 19 minut i 19 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Na Fakt.pl sekcja informacyjno-publicystyczna przy 5,47 mln użytkowników zanotowała 77,3 mln odsłon oraz 15 sekund i 49 sekund średniego czasu korzystania, a na Pikio.pl miała 4,21 mln odwiedzających, 110,68 mln odsłon oraz 26 minut i 53 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Z miesiąca na miesiąc wszystkie sekcje informacyjno-publicystyczne z rankingu zanotowały wzrosty zasięgów, a tylko w dwóch zmalała liczba odsłon.

Najmocniej w górę poszły statystyki SE.pl - o 988,1 tys. użytkowników, 22,34 mln odsłon oraz 2 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania (czyli odpowiednio o 20,7, 42 i 25,1 proc.). Dzięki temu portal wyprzedził w tej kategorii Interię, która przy minimalnym wzroście liczby odwiedzających (o 14,2 tys., a więc 0,2 proc.) straciła 1,85 mln odsłon (2,8 proc.).

naTemat.pl zyskał 919,1 tys. użytkowników, 6,35 mln odsłon oraz 49 sekund przeciętnego czasu korzystania (to 21,6, 26,3 i 13 proc. w górę), Fakt.pl - 888,3 tys. użytkowników, 12,62 mln odsłon i 9 sekund średniego czasu korzystania (19,4, 19,5 i 1 proc. w górę), a na TVN24.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 818,2 tys. (12,7 proc.) i odsłon o 11,18 mln (11,2 proc.) przeciętny czas spędzony przez internautę zmalał o 5 minut i 47 sekund (8,8 proc.).

Dwa czołowe portale też zyskały w informacjach i publicystyce, ale mniej. Na WP.pl liczba użytkowników wzrosła o 214,1 tys. (2,3 proc.), liczba odsłon o 9 mln (4,4 proc.), a średni czas korzystania o 29 sekund (1,3 proc.), natomiast Onet zanotował wzrost liczby odwiedzających o 638,9 tys. (8 proc.) i odsłon o 11,78 mln (10,1 proc.) oraz minimalny spadek przeciętnego czasu korzystania (o 11 sekund, czyli 0,8 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Portale zyskały w informacjach i publicystyce: WP.pl, liderem, SE.pl przed Interią i Fakt.pl (TOP 10)

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wlad
Te portale oprócz nazwy i grafiki, to czymś się różnią?
4 2
odpowiedź
User
Andrzej
Radiozet.pl przegoniło Gazeta.pl - ogon przegonił psa ;)
15 1
odpowiedź
User
Kanon
SE ludzie przegoniło Interię! Wow, kto odpowiada za ten rezultat? Czyja to strategia rozwoju? Domaniewska ciągle śpi?
6 2
odpowiedź
User
robercik
pikio odeszło od clickbaitów i ma wzrosty... czyli da się... kiedyś ich nie trawiłem a dziś kibicuję w dalszej zmianie na lepsze
6 2
odpowiedź
User
Damian
pikio odeszło od clickbaitów i ma wzrosty... czyli da się... kiedyś ich nie trawiłem a dziś kibicuję w dalszej zmianie na lepsze
Czytamy to samo pikio.pl ?
4 2
odpowiedź