SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Orlen analizuje, czy przywrócić markę CPN na wybranych stacjach

PKN Orlen prowadzi wstępne prace analityczne, czy warto na wybranych stacjach benzynowych firmy przywrócić markę CPN, wycofaną z rynku w 2000 roku.

Article

Nieoficjalną informację o tym, że na jednej ze stacji Orlenu na warszawskiej Pradze zostanie przywrócona marka CPN, podała agencja ISBnews. Według niej koncern paliwowy chce w ten sposób zabezpieczyć markę CPN, po tym jak zewnętrzne podmioty starały się przejąć prawa do niej.

Nazwa CPN funkcjonowała od 1945 roku, kiedy utworzono Centralny Zarząd Obrotu Produktami Naftowymi „CPN”, potem przekształcony w spółkę Centrala Produktów Naftowych CPN. W 1999 roku została ona połączona z Petrochemią Płock w Polski Koncern Naftowy, który wiosną 2000 roku zaczął korzystać z nazwy Orlen. Jednocześnie ze stacji firmy wycofano markę CPN.

Biuro prasowe PKN Orlen w odpowiedzi na pytania Wirtualnemedia.pl potwierdziło jedynie, że firma jako właściciel znaku towarowego CPN na razie wstępnie analizuje, czy warto przywrócić go na rynek.

- Nie można zaprzeczyć, że przez lata funkcjonowania, marka CPN dla wielu pokoleń kierowców stała się synonimem stacji paliw - uzasadnia biuro prasowe koncernu. - Firma prowadzi jedynie wstępne prace analityczne, podobnie jak przy wielu innych realizowanych w koncernie projektach, które mają dać odpowiedź na pytanie, czy z marketingowego i biznesowego punktu widzenia, zasadne byłoby odtworzenie pojedynczych historycznych stacji paliw pod marką CPN - dodaje, zaznaczając, że firma nie podjęła jeszcze żadnych decyzji w tym zakresie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orlen analizuje, czy przywrócić markę CPN na wybranych stacjach

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Z ledwością pamiętam tą markę. Całkiem sporą część życia widziałem markę Orlen.
CPN tak PRLowsko się kojarzy. Nic dziwnego, że na to wpadli, skoro cały kraj wrzucił wsteczny bieg.
27 21
odpowiedź
User
Jancio
CPN to benchmark rynkowy. A logo jest klasyką designu, którą zachwyca się świat. Jak w ogóle można było z tego zrezygnować na rzecz idiotycznych nazw orlen i bliska, które są obciachowe po prostu. W Stanach, by skakali, żeby mieć taką indentyfikacją i historię marki. U nas dopiero teraz rozważają powrót. O wiele lat za późno. Ale dobrze, że nowe pokolenie menadżerów zaczyna myśleć strategicznie. Wreszcie!
28 10
odpowiedź
User
Julia
Słuszną linię obrała partia. Niech jeszcze wprowadzą kartki na benzynę i długie kolejki. I będzie tak, jak kiedyś.
21 12
odpowiedź
User
dfs
Logo CPN wymiata, podobnie jak i PKO BP (to skarbonka, gdyby ktoś nie skojarzył).
18 3
odpowiedź
User
asdf
ciekawe kiedy pis zmieni nazwę na PZPR?
15 10
odpowiedź
User
Lucky
CO TU DUŻO MÓWIĆ . JEDEN Z NAJLEPSZYCH LOGOTYPÓW JAKIE ZOSTAŁY STWORZONE W POLSCE. CZYTELNY, WYRAŹNY I ROZPOZNAWALNY ZNAK Z KTÓREGO ŁATWO ZREZYGNOWANO . TO BŁĄD , DUŻY BŁĄD . ŚWIATOWE KONCERNY WYDAJĄ MILIONY NA PROMOCJĘ I REKLAMĘ ABY JAKOŚ SIĘ PRZEBIĆ W GĄSZCZU INNYCH MAREK I LOGOTYPÓW A TU MAJĄC COŚ ROZPOZNAWALNEGO - LEKKĄ RĘKĄ ZAMKNIĘTO TAMTEN ROZDZIAŁ. TO TAKIE NASZE , POLSKIE ABY NISZCZYĆ COŚ CO JEST DOBRE . NIE TWIERDZE , ŻE PRL-OWSKIE STACJE CPN I KOLEJKI NA NICH BYŁO OK ALE DZISIAJ JUŻ KOLEJEK NIE MA , PALIWO DOSTĘPNE OD REKI WIĘC KOMU SZKODZIŁYBY STACJE ZE STARĄ NAZWĄ ?
6 2
odpowiedź
User
prośba
CO TU DUŻO MÓWIĆ . JEDEN Z NAJLEPSZYCH LOGOTYPÓW JAKIE ZOSTAŁY STWORZONE W POLSCE. CZYTELNY, WYRAŹNY I ROZPOZNAWALNY ZNAK Z KTÓREGO ŁATWO ZREZYGNOWANO . TO BŁĄD , DUŻY BŁĄD . ŚWIATOWE KONCERNY WYDAJĄ MILIONY NA PROMOCJĘ I REKLAMĘ ABY JAKOŚ SIĘ PRZEBIĆ W GĄSZCZU INNYCH MAREK I LOGOTYPÓW A TU MAJĄC COŚ ROZPOZNAWALNEGO - LEKKĄ RĘKĄ ZAMKNIĘTO TAMTEN ROZDZIAŁ. TO TAKIE NASZE , POLSKIE ABY NISZCZYĆ COŚ CO JEST DOBRE . NIE TWIERDZE , ŻE PRL-OWSKIE STACJE CPN I KOLEJKI NA NICH BYŁO OK ALE DZISIAJ JUŻ KOLEJEK NIE MA , PALIWO DOSTĘPNE OD REKI WIĘC KOMU SZKODZIŁYBY STACJE ZE STARĄ NAZWĄ ?

Proszę nie krzyczeć.
2 1
odpowiedź
User
asd
Jaruś poczuje się jak za młodych lat, kiedy to nie zdał do 11 klasy ale został cudownie przeniesiony z wpisanym zaliczeniem przez partyjnego kuratora z Lelewela do innego liceum.
8 4
odpowiedź
User
A to Polska właśnie...
Sprawa jest prosta, z badań wyjdze, że tamto logo było lepsze i za 500 mln złotych zrobi się rebranding, który obsłużą agencje powiązane z PiS. Z tych pieniędzy 1/5 zostanie przekierowana na kampanię PiSu przy najbliższych wyborach i wszyscy będą szczęśliwi, jak za dawnych złodziesjkich lat PZPR, SLD, PSL i PO.
6 3
odpowiedź
User
PumpkinCreek
Świetne jest to zdjęcie - widać, że z ostatnich lat funkcjonowania CPN-ów
2 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing