Powstała gra, która uczy jak rozpoznać fake newsy. Dostępna także polska wersja

Naukowcy z Uniwersytetu w Cambridge opracowali grę online „Bad News”, w której można wcielić się w wydawcę portalu publikującego fake newsy. W ten sposób jej twórcy chcą uczulić na problem manipulowania informacjami. Właśnie pojawiła się polska wersja językowa.

NB
NB
Udostępnij artykuł:

W grze dostępnej online można założyć portal z fałszywymi informacjami. Nadaje się mu nie tylko nazwę, ale i slogan, publikuje memy, twitty, artykuły zawierające teorie spiskowe czy nacechowane negatywnymi emocjami. W „zabawie” chodzi o to, żeby zdobyć jak największą popularność w sieci - po części trzeba więc bazować na prawdziwych, ale zmodyfikowanych informacjach, tak by potencjalny czytelnik uznał je za prawdopodobne.

Zadaniem jest zdobycie jak największej liczby followersów i wzrost wskaźnika wiarygodności, ocenianego przez system. Na kolejnych etapach rozgrywek zdobywa się następne tytuły "podszywacza" czy "gracza na emocjach".

Pierwsze testy rozgrywek, dokonywane były na zwykłej kartce papieru i przeprowadzono je na uczniach holenderskiego liceum. Wykazały one, że już wtedy licealiści mieli większy brak zaufania w stosunku do fałszywych informacji, niż ich koledzy z grupy, którzy nie podjęli wyzwania rozpoznania, które newsy są prawdziwe.

grafika

Gra „Bad News” powstała we współpracy z holenderską organizacją DROG. W Polsce partnerem przedsięwzięcia jest organizacja Stowarzyszenie 61, za tłumaczenie gry odpowiada Ewa Modrzejewska. Jej polska wersja już się pojawiła i jest dostępna w dwóch wariantach – dla dorosłych od 15. roku życia oraz dla dzieci w wieku 8-10 lat..

 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"