PPK będzie promowane pod hasłem „W sumie się opłaca!”, ruszył serwis MojePPK.pl

Ruszył serwis MojePPK.pl zawierający informacje o Pracowniczych Planach Kapitałowych. W zarządzie nadzorującej go spółki jest Małgorzata Smołkowska, wcześniej związana m.in. z Orange Polska i Avivą. W styczniu zacznie się kampania promująca PPK, będzie realizowana pod hasłem „W sumie się opłaca!”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
PPK będzie promowane pod hasłem „W sumie się opłaca!”, ruszył serwis MojePPK.pl

Serwis MojePPK.pl prezentuje szczegółowe informacje o Pracowniczych Planach Kapitałowych skierowane zarówno do pracodawców, jak i pracowników. Ci pierwsi mogą tam znaleźć m.in. zasady tworzenia programu, cele i opis jego funkcjonowania oraz dane o instytucjach finansowych oferujących PPK (w tym warunki umów o zarządzanie i prowadzenie PPK).

Natomiast dla parowników przeznaczono informacje o uprawnieniach i warunkach uczestnictwa. W przyszłości za pośrednictwem strony będzie także można na bieżąco sprawdzać stan swojego konta PPK.

- Dzisiaj uruchomiona została pierwsza odsłona Portalu PPK, który jest miejscem, gdzie można znaleźć rzetelne i sprawdzone informacje na temat PPK. Pełna wersja serwisu połączeniom z call center dla pracodawców i pracowników dostępna będzie za 3 miesiące - zapowiedział Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju. W zarządzie PFR za działania informujące o PPK odpowiada wiceprezes Bartosz Marczuk, który objął tę funkcję w listopadzie ub.r.

Serwisem MojePPK.pl zarządza PFR Portal PPK, spółka zależna Polskiego Funduszu Rozwoju. Jej prezesem jest Robert Zapotoczny, a członkiem zarządu - Małgorzata Smołkowska.

Zapotoczny jest związany z PFR od jesieni 2016 roku. Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor sprzedaży w Work Service, a także w ING, Pramerica i Signal Iduna. Natomiast Małgorzata Smołkowska przeszła do PFR w ub.r. Przedtem przez dwa lata była szefową dystrybucji w Orange Finance, a wcześniej przez 14 lat pracowała w grupie Aviva (m.in. jako dyrektor ds. jakości i wsparcia sprzedaży).

„W sumie się opłaca!” w kampanii

Pod koniec stycznia zacznie się kampania informująca o Pracowniczych Planach Kapitałowych. Będzie prowadzona pod hasłem „W sumie się opłaca!”. Ma podkreślać kluczowe zalety PPK, takie jak to, że zgromadzone środki są prywatne i mogą być dziedziczone, że program jest dobrowolny, jego prostotę i przystępność, a także opłacalność (m.in. niskie koszty zarządzania).

- Jestem przekonany, że nasza kampania społeczna przyczyni się do przekonania jak największej liczby osób do długoterminowego oszczędzania celem zwiększenia swojego bezpieczeństwa finansowego - stwierdził Paweł Borys. - Hasło naszej kampanii brzmi: „W sumie się opłaca!”. Chcemy przez to pokazać, że oszczędzanie na cele emerytalne przy udziale pracodawcy i państwa jest potrzebne i korzystne dla pracowników oraz wzmacnia fundamenty rozwojowe sektora przedsiębiorstw, rynek kapitałowy i gospodarkę - dodał.

Działania informacyjne będą realizowane w telewizji, radiu oraz internecie. Ponadto zestaw materiałów informacyjnych zostanie wysłany do pracodawców przy udziale instytucji i organizacji branżowych.

W PPK oszczędzać będzie można od lipca br.

Ustawa o Pracowniczych Planach Kapitałowych jesienią ub.r. została przyjęta przez parlament i podpisana przez prezydenta, a 1 stycznia br. zaczęła obowiązywać. Zakłada, że pracownicy zatrudnieni na umowach o pracę będą mogli dobrowolnie oszczędzać z pensji na emeryturę.

Jakie będą zasady? Pracownik może przekazywać do PPK od 2 do 4 proc. wynagrodzenia (osoby najmniej zarabiające będą przekazywać 0,5 proc.), a jego pracodawca - dodatkową składkę wynoszącą od 1,5 proc. do 4 proc. wynagrodzenia. Z budżetu państwa co rok ma być dopłacane 240 zł, plus 240 zł na początek.

Środkami zgromadzonymi w PPK będą zarządzać TFI, zgodnie z wytycznymi określonymi w ustawie. Paweł Borys poinformował, że według wstępnych deklaracji ok. 20 instytucji finansowych będzie oferować PPK.

Od 1 lipca br. system PPK zacznie obowiązywać w firmach mających ponad 250 pracowników, od początku 2020 roku - w tych z minimum 50 pracownikami, a od lipca 2020 roku - w tych zatrudniających minimum 20 osób. Pozostałe podmioty, m.in. te z sektora publicznego, dołączą do systemu z początkiem 2021 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". Zmiana nazwy, we władzach były menedżer Agory

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

TikTok przekonuje Polaków, że jest bezpieczny dla dzieci. Ekspertka się nie zgadza

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Znamy prowadzących sylwestra Polsatu. Tylu jeszcze nie było

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu

Solorz odwołany z podpisem syna. Znika z "serialowej fabryki" Polsatu