Prawie 80 proc. Polaków jest aktywnych charytatywnie

78 proc. Polaków w ostatnim roku podjęło działanie charytatywne – wynika z sondażu TNS OBOP. Najczęściej przekazali dla potrzebujących pieniądze albo rzeczy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród 78 proc. Polaków, którzy w ciągu ostatniego roku podjęli jakiekolwiek działanie charytatywne, jest więcej kobiet niż mężczyzn oraz więcej mieszkańców miast niż wsi. Najczęściej pomagają innym osoby z wyższym wykształceniem.

grafika

Prawie dwie trzecie Polaków (dokładnie 64 proc.) w ciągu minionych 12 miesięcy przekazało pieniądze na cele charytatywne. Pomoc rzeczową deklaruje ponad połowa (56 proc.) osób, a osobiste zaangażowanie, czyli poświęcenie czasu i własnej pracy – ponad jedna trzecia (37 proc). Najczęściej Polacy przekazują charytatywnie pieniądze – co dziewiąty robi to kilka razy w roku.

grafika

Wśród Polaków, którzy nie angażują się w działania charytatywne, 45 proc. uzasadnia, że sami są w trudniej sytuacji. Co czwarta osoba z tej grupy twierdzi, że pomagać powinny instytucje i organizacje do tego powołane, a co dziesiąta – że każdy powinien jakoś sam sobie dawać radę.

Ogółem Polacy najchętniej chcieliby pomagać innym, wrzucając pieniądze do puszek, przekazując 1 proc. swojego podatku, wysyłając SMS-y lub biorąc udział w konkursach.

grafika

Badanie postaw i zachowań Polaków w zakresie dobroczynności zostało przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie Ecco Shoes Poland w maju bieżącego roku. Wywiady telefoniczne objęły ogólnopolską, losową, reprezentatywną grupę 1000 osób w wieku 15 i więcej lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik  Polsatu dementuje

Zygmunt Solorz i stare kolędy. Rzecznik Polsatu dementuje

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"

AI może dyskryminować? "Modele uczą się hakować nasz system myślenia"