SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie co drugi internauta dokonał zakupu w internecie

Co drugi Polak (47%) korzystający z internetu w ciągu ostatnich 6 miesięcy dokonał zakupu w sieci - wynika z badania zrealizowanego przez TNS OBOP.

Jak pokazało badanie, dwóch na trzech internautów (64%) odwiedzało w ciągu ostatnich sześciu miesięcy portale aukcyjne. W tym samym okresie co drugi Polak posiadający dostęp do internetu (50%) odwiedził sklep internetowy, a co trzeci badany wszedł na strony porównywarek cenowych (37%). Nieco mniejszym zainteresowaniem Polaków cieszyły się serwisy ogłoszeniowe oraz serwisy zakupów grupowych.

Mężczyźni, częściej niż kobiety, odwiedzają portale aukcyjne (70%), sklepy internetowe (55%), porównywarki cenowe (45%) oraz płatne serwisy ogłoszeniowe (22%). Natomiast kobiety częściej niż panowie odwiedzają serwisy zakupów grupowych (20%).

Sklepy internetowe były odwiedzane najczęściej przez internautów z największych miast powyżej 500 tys. Natomiast witryny bezpłatnych serwisów ogłoszeniowych oraz serwisów zakupów grupowych częściej przyciągały są przez osoby z miast powyżej 100 tys.

Co drugi internauta (53%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy nie dokonał zakupu przez internet. Częściej w tej grupie są kobiety. Warto zauważyć, że miejsce zamieszkania nie ma istotnego wpływu na fakt czy kupujemy bądź nie przez internet.

Najchętniej kupujemy na portalach aukcyjnych (37%) a w drugiej kolejności w sklepach internetowych (28%). Mężczyźni, częściej niż kobiety, wybierają sklep internetowy.

Z ofert zamieszczanych w serwisach zakupów grupowych skorzystało w ciągu ostatniego półrocza 7% internautów. Co ciekawe, inaczej niż w przypadku wyłącznie odwiedzin, zakupy grupowe w sieci w równym stopniu robią mężczyźni i kobiety.

Można zatem przypuszczać, że kobiety aktywniej przeszukują oferty zakupów grupowych (które w dużym stopniu dotyczą pielęgnacji i urody), natomiast mężczyźni raczej odwiedzają serwis z zamiarem konkretnego zakupu (być może po otrzymaniu newslettera i odnalezieniu w nim atrakcyjnej oferty).

Największą aktywność zakupową na portalach aukcyjnych przejawiają osoby w wieku 20-39 lat, ze sklepów internetowych korzystają przeważnie osoby w wieku 20-49 lat. Dwudziestolatkowie, częściej niż inni, przyznają się do zakupów grupowych. Natomiast z bezpłatnych serwisów ogłoszeniowych częściej korzystają osoby w wieku 30-49 lat.

Badanie TNS OBOP przeprowadził w dniach 20-23 października 2011 r.  na próbie 1000 osób.

Dołącz do dyskusji: Prawie co drugi internauta dokonał zakupu w internecie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl