SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Prawie zerowa słuchalność PR dla Zagranicy

Dotychczasowa oferta programowa PR dla Zagranicy praktycznie nie docierała do odbiorców na Ukrainie, a słuchalność audycji nadawanych w języku ukraińskim oscylowała w 2010 r. na poziomie… 0 – 0,1 procent – wynika z badań przeprowadzonych w ub. r. przez PR.

- Tylko 0,1 procent respondentów zadeklarowała, że słuchała audycji Polskiego Radia w języku ukraińskim w ciągu roku, a słuchalność w okresie tygodnia poprzedzającego badanie wyniosła zero. Jednocześnie świadomość możliwości słuchania Polskiego Radia zadeklarowało 4,3 procent badanych, co skłania do wniosku, że dotychczasowa oferta programowa Polskiego Radia dla Zagranicy była źle adresowana i źle umiejscowiona - powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Cajzner, szef Polskiego Radia dla Zagranicy.

Badania dotyczące słuchalności Polskiego Radia dla Zagranicy na terenie Ukrainy zostały przeprowadzone przez Instytut Intermedia, który do swoich klientów zalicza m.in. BBC, Deutsche Welle i Radio France International. Badania przeprowadzone były na próbce 2 tys. osób w wieku powyżej 15 lat na terytorium całej Ukrainy we wrześniu i w październiku ub. r.

Polskie Radio nie przedłużyło z końcem 2010 roku umowy z ukraińską Agencją Medialną Abramczuk, która odpowiedzialna była za umieszczanie audycji Polskiego Radia dla Zagranicy w rozgłośniach ukraińskich. Jak ocenił w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Władysław Bogdanowski, członek zarządu Polskiego Radia, z powodu niekorzystnych umów publiczny nadawca tracił w latach 2007 – 2010 około 1,5 miliona złotych rocznie. Nie wiadomo, ile mogły wynieść straty w latach wcześniejszych, gdyż w tym czasie miały miejsce wahania kursu walut oraz zmieniały się zapisy w umowach (więcej na ten temat).

Od początku bieżącego roku Polskie Radio współpracuje na Ukrainie z komercyjnym radiem Era FM, które ma profil informacyjno-publicystyczny i ma 46 nadajników na terenie całego kraju.

Dołącz do dyskusji: Prawie zerowa słuchalność PR dla Zagranicy

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nuno
To za co Cajzner bierze kasę ? Kpiny sobie z nas robią czy co ?
odpowiedź
User
wiarygodny Cajnzer
Przecież po tych badaniach Cajnzer twierdził w programie, że nie mozna przeprowadzic na Ukrainie wiarygodnych badań słuchalnosci. Po wejsciu w koneksje z absolwetami szkół KGB-FSB, Cajnzer zmienił zdanie. Chłopcy Derkaczy zmierzyli mu, ze nikt tego nie słuchał, pewnie teraz jak dał im miliony polskiego podatnika, to wyjdzie, że słuchają go miliony. Niech się więc zwróci o badania do rozglosni i instytucji nie zaleznych od monopolistów prezydenta Janukowycza.
odpowiedź
User
ukraiński dziennikarz
Instytut Intermedia nie ma nic wspólnego z nikim na Ukrainie, jedynie bada słuchalność. Sugerowanie jakichkolwiek jego powiązań z kimś na Ukrainie w sytuacji gdy znani nadawcy światowi z niego korzystają jest manipulacją.
odpowiedź