SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes Saatchi & Saatchi zwolniony po lekceważącej wypowiedzi o równości płci w branży reklamowej

Holding Publicis Groupe poinformował o zwolnieniu Kevina Robertsa z funkcji prezesa agencji Saatchi & Saatchi. To skutek wypowiedzi, w której Roberts lekceważył problem równouprawnienia kobiet i mężczyzn w branży reklamowej. - Natychmiastowa reakcja nie pozostawia wątpliwości jaki stosunek do wypowiedzi Kevina Robertsa ma grupa Publicis oraz sieć Saatchi & Saatchi - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Morkowski, CEO Saatchi & Saatchi Interactive Solutions.

Kevin Roberts Article

Kontrowersyjne słowa Kevina Robertsa, który kierował Saatchi & Saatchi od 1997 r., padły w rozmowie z serwisem Business Insider.

Szef agencji odnosząc się do dyskusji o równości płci w branży reklamowej stwierdził, że problem leży w braku ambicji kobiet, które pomimo doświadczenia, zawodowych osiągnięć i składanych im propozycji awansu często same nie chcą objąć kierowniczych posad w branży. Na koniec szef Saatchi & Saatchi stwierdził zdecydowanie, że „ta pieprzona debata jest skończona”.

Opinia Robertsa wywołała falę krytycznych komentarzy, w których menedżer był oskarżany o brak wyczucia, hipokryzję i kłamstwo.

W poniedziałek Publicis Groupe wydało komunikat informujący o tym, że Roberts został zwolniony ze skutkiem natychmiastowym z funkcji prezesa należącej do holdingu agencji Saatchi & Saatchi.

W oświadczeniu Publicis nie kryje, że bezpośrednim powodem wypowiedzenia dla Robertsa są jego poglądy i komentarz na temat równości płci. Już wcześniej stanowisko w tej sprawie zabrali czołowi menedżerowie Publicis Groupe z Mauricem Levy, szefem koncernu na czele. Stwierdzili stanowczo, że wypowiedzi Robertsa są szkodliwe i żadnej mierze nie odpowiadają poglądom i wartościom pielęgnowanym przez holding.

W podobnym duchu kwestię kontrowersyjnych słów Robertsa komentuje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Piotr Morkowski, CEO Saatchi & Saatchi Interactive Solutions.

- Natychmiastowa reakcja wszystkich liderów naszej grupy od Maurica Leviego przez Arthura Sadouna, a kończąc na Robercie Seniorze nie pozostawia wątpliwości jaki stosunek do wypowiedzi Kevina Robertsa ma grupa Publicis oraz sieć Saatchi & Saatchi - zaznacza Piotr Morkowski. - Chciałbym podkreślić, że w 100 proc. podzielam te opinie, a kwestia równości ze względu na płeć, ale także przekonania, pochodzenie, wyznanie, orientacje seksualną, itp. jest jedną z kluczowych wartości, w którą wierzę i którą staram się pielęgnować w swojej pracy.

Morkowski ujawnia, że w Polsce 60 proc. zespołu agencji stanowią kobiety, zaś na stanowiskach menedżerskich również istnieje przewaga kobiet (59 proc.) nad mężczyznami.

- Nawet tak pozytywne statystyki nie zmieniają faktu, że tylko konsekwentne i bezkompromisowe działanie każdego dnia jest w stanie zmienić ewidentne nierówności które nas otaczają - podkreśla szef Saatchi & Saatchi Interactive Solutions. - Dlatego też wspieramy inicjatywy, które pomagają je niwelować. W tym roku zgłosiliśmy naszą senior copywriterkę Martę Frączek do udziału w globalnej inicjatywie „See It Be It”, która co roku odbywa się podczas Festiwalu Cannes Lions, która porusza zagadnienie nierówności płci w przemyśle kreatywnym. Marta jako jedna z 15 kobiet na świecie przeszła eliminacje i pełniła ambasadorską rolę, reprezentując Polki w kontekście globalnego rynku reklamowego, a dziś przekłada zdobytą wiedzę na rodzimy kontekst, edukując koleżanki i kolegów w zakresie dobrych praktyk. Zaangażowała się we współpracę z SAR w tym zakresie, prowadzi też grupę na Facebooku zrzeszającą kobiety w reklamie - ujawnia Morkowski.

Nasz rozmówca podkreśla też swoją wiarę w wartość różnorodności płci. - Wierzę, że Saatchi & Saatchi w Polsce daje równe możliwości rozwoju wszystkim, a różnorodność jest bogactwem, które sprawia, że jesteśmy w stanie każdego dnia udowadniać, że nie ma rzeczy niemożliwych - podsumowuje Morkowski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Prezes Saatchi & Saatchi zwolniony po lekceważącej wypowiedzi o równości płci w branży reklamowej

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niedowierzanie
Co za idiotyzmy: 60% kobiet, 37% blondynek, 2% transseksualistek, 20% lesbijek, 14% z dużymi cyckami, 5% z nowotworem złośliwym... Takie udziały procentowe odpowiadają poglądom i wartościom pielęgnowanym przez holding!
27 18
odpowiedź
User
Goog
Dlaczego tak mało facetów jest...przedszkolankami, połowa etatów dla facetów! A a górnictwie, hutnictwie 50% dla kobiet.
28 16
odpowiedź
User
michalr90
"W Polsce 60 proc. zespołu agencji stanowią kobiety, zaś na stanowiskach menedżerskich również istnieje przewaga kobiet (59 proc.) nad mężczyznami."

Jak kobiet stanowiskach kierowniczych jest mniej to dyskryminacja, a jak więcej to równość?
26 13
odpowiedź
User
Polones Copue
Czas ogłosić samolikwidację świata zachodniego.
23 12
odpowiedź
User
Polonaise Coupee
Dla mnie to zwowlnienie z pobudek poprawnosci politycznej zakrawa na kompetny idiotyzm, niedługo niż nic normalnego nie będzie wolno powiedzieć. No, tak !!!
26 17
odpowiedź