UOKiK ostrzega przed ryzykownymi inwestycjami w kampanii "Policz i nie przelicz się!"

Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”. Tomasz Chróstny ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozważne podejmowanie decyzji inwestycyjnych i finansowych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
UOKiK ostrzega przed ryzykownymi inwestycjami w kampanii "Policz i nie przelicz się!"

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny zainicjował kampanię pod nazwą „Policz i nie przelicz się!”, która rozpoczyna się dziś. Ostrzega w niej przed ryzykiem utraty oszczędności i apeluje o rozsądne decyzje finansowe.

- Obecna sytuacja społeczno-gospodarcza skłania konsumentów do zwiększonej aktywności inwestycyjnej. Niskie stopy procentowe zachęcają do zakupu nieruchomości na kredyt, a także do lokowania środków w akcje, obligacje korporacyjne, fundusze inwestycyjne czy inwestycje wysokiego ryzyka, np. kryptoaktywa. Tego typu decyzjom finansowym i inwestycyjnym towarzyszą bardzo realne ryzyka, o których jako konsumenci potrafimy zapominać, w szczególności gdy jesteśmy kuszeni rzekomo atrakcyjnymi ofertami. Stąd hasło kampanii ― „Policz i nie przelicz się!” - wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

- Zanim zainwestujesz swoje oszczędności lub zaciągniesz wieloletnie zobowiązania finansowe przeanalizuj zagrożenia, uwzględnij zmianę warunków oraz Twojej sytuacji materialnej. Przeanalizuj wszystkie koszty, uwzględnij wzrost stóp referencyjnych oraz różne scenariusze, które mogą doprowadzić do spadku wartości Twojej lokaty kapitału. Następnie odpowiedz sobie na pytanie: ile możesz stracić, czy zachowasz płynność finansową i czy będziesz w stanie spłacać raty za parę lat - tłumaczy Tomasz Chróstny.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/falszywe-opinie-o-produktach-w-internecie ##

UOKiK z kampanią „Policz i nie przelicz się!”

Spoty kampanii prezesa UOKiK „Policz i nie przelicz się!” ostrzegają przed realną stratą zainwestowanych środków oraz zwracają uwagę na ryzyko braku możliwości spłaty kredytu w przypadku wzrostu stóp procentowych, a także spadku wartości nieruchomości jako przedmiotu zabezpieczenia kredytu.

W ramach kampanii edukacyjnej „Policz i nie przelicz się!” UOKiK przygotował dwa 30-sekundowe spoty przeznaczone do emisji w telewizji, radio i internecie.

Spoty od 6 września są emitowane nieodpłatnie w mediach publicznych, a także u nadawców komercyjnych, którzy zgodzili się na wsparcie kampanii bez pobierania wynagrodzenia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Ilu widzów miał "Raport specjalny" w TVP Info? W marcu nowe odcinki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Potężna dezinformacja w sieci. Powielano fejka o zabójczyni 11-latki

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Republika weszła na nowy rynek. Taką ma konkurencję

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

Magdalena Ogórek chwali się ukończeniem muzeum. "Dwa razy trafiłam do szpitala"

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach