SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producenci samochodów wydają coraz mniej na reklamę

W pierwszej połowie bieżącego roku producenci samochodów wydali w USA na reklamę 6,1 miliarda dolarów, czyli o 10 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego.

Największy reklamodawca jakim jest General Motors obciął swoje wydatki na reklamę o 6 procent, do 1,2 miliarda dolarów - informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na dane firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus.

Druga Toyota przeznaczyła na reklamę mniej więcej tyle samo środków co w pierwszych sześciu miesiącach roku 2007, czyli niecały 1 miliard dolarów. Natomiast najbardziej swoje budżety - o 22 procent - obcięły firmy Ford Motor (do 954 milionów dolarów) i Chrysler (do 593 milionów dolarów). Z kolei czwarta pod względem wysokości nakładów reklamowych Honda zwiększyła swoje wydatki o 13 procent, do 621,6 miliona dolarów.

Najbardziej spadek wydatków reklamowych branży motoryzacyjnej odczuła lokalna prasa codzienna oraz czasopisma o zasięgu ogólnokrajowym, które w pierwszej połowie roku zanotowały po 23 procent mniej pieniędzy z reklam samochodów.

źródło: MediaPost Publications

Dołącz do dyskusji: Producenci samochodów wydają coraz mniej na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl