SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Producent „Familiady” i nadawca E-Sport TV: wpływy 46 proc. w górę, strata zmalała do 43 tys. zł

W pierwszym kwartale br. Astro, producent „Familiady” i nadawca kanału E-Sport TV, zanotowało 884,4 tys. zł wpływów sprzedażowych (wobec 604,7 tys. zł rok wcześniej) i 42,7 tys. zł straty netto (przed rokiem wyniosła ona 82,3 tys. zł).

Wzrost przychodów Astro jest związany z rozwojem działalności stacji E-Sport TV, emitowanej od ponad dwóch lat. W sierpniu ub.r. została ona objęta pomiarem oglądalności realizowanym przez Nielsen Audience Measurement, a we wrześniu zaczęto emitować w niej reklamy, brokerem jest TVN Media.

Na początku stycznia br. firma podała, że średnia oglądalność minutowa kanału wynosiła 1 123 widzów i że pojawi się w nim pasmo TVgry.pl przygotowywane przez Gry-Online. Natomiast w marcu ogłosiła, że stacja od grudnia do lutego osiągnęła czterokrotny wzrost dochodów, a w minionym miesiącu były one już wyższe od kosztów bieżących.

- W ocenie zarządu można oczekiwać utrzymania tendencji wzrostowych w zakresie oglądalności, co powinno przekładać się na systematyczny wzrost rentowności kanału E-Sport TV w nadchodzących kwartałach - dodało Astro.

W osobnym komunikacie spółka poinformowała, że w minionym kwartale łączna oglądalność stacji wyniosła 5,29 mln widzów, o 305 proc. więcej niż kwartał wcześniej. Natomiast jej wpływy reklamowe zwiększyły się w takim ujęciu o 37,9 proc. (nie podano konkretnych kwot).

Nadawca zaznaczył, że wzrost oglądalności wynika z odświeżenia ramówki E-Sport TV i rozpoczęcia lokalnych akcji marketingowych.

Zysk operacyjny, dużo mniejsza strata netto

Jednocześnie zwiększyły się wydatki Astro. Koszt sprzedanych produktów wzrósł w skali roku z 439,3 do 588,4 tys. zł, a koszt ogólnego zarządu - ze 182,8 do 228,5 tys. zł.

W konsekwencji wynik operacyjny poprawił się z 17,4 tys. zł straty do 67,6 tys. zł zysku, a strata netto zmalała z 82,3 do 42,7 tys. zł. Wynik netto jest nadal ujemny m.in. wskutek wzrostu kosztów finansowych z 73,8 do 121,5 tys. zł.

Dołącz do dyskusji: Producent „Familiady” i nadawca E-Sport TV: wpływy 46 proc. w górę, strata zmalała do 43 tys. zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
On
ale głupoty
odpowiedź
User
Nowy
Czekamy na NC+ i UPC
odpowiedź