Producent „Familiady” ze stratą wyższą od przychodów

W trzecim kwartale 2024 roku przychody spółki Astro, zajmującej się m.in. produkcją „Familiady”, skurczyły się r/r o ponad połowę, a strata netto, chociaż niższa niż przed rokiem, przewyższała je ponad dwukrotnie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Producent „Familiady” ze stratą wyższą od przychodów

Astro w trzecim kwartale 2024 roku wypracował jedynie 155,4 tys. zł przychodów sprzedażowych. Wobec 402,2 tys. zł rok wcześniej oznacza to spadek o 61,3 proc.

To zarazem najniższe kwartalne wpływy spółki od lat. Dotychczas tylko kilka razy spadały poniżej pułapu 0,5 mln zł, zwykle w trzecim kwartale.

Astro ostatni spadek tłumaczy wakacyjną przerwą w realizacji „Familiady”. - Z uwagi na decyzję Telewizji Polskiej o wydłużeniu okresu emisji odcinków powtórkowych „Familiady” o miesiąc maj, okres rozliczeniowy za nowo emitowane odcinki tego teleturnieju przypada na październik. Lipiec, sierpień i wrzesień jak co roku są miesiącami wakacyjnymi w Telewizji - opisano w sprawozdaniu firmy.

Astro kończy produkcję „Familiady”

Jak podaliśmy w czwartek, z końcem br. Astro przestanie produkować „Familiadę”, kończąc współpracę trwającą od trzech dekad. Realizację programu przejmie spółka FremantleMedia Polska, o czym zdecydował jej właściciel, do którego należą prawa do tego teleturnieju (z Astro współpracował dotychczas jako z podwykonawcą).

Dzięki skurczeniu się kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów z 618 do 97,9 tys. zł Astro zdołało ograniczyć stratę operacyjną o ponad połowę - z 503,2 do 233,9 tys. zł. Natomiast przy wzroście kosztów finansowych z 34,3 do 167,2 tys. zł jej strata netto zmalała z 537,5 do 401,1 tys. zł.

W pierwszych trzech kwartałach br. przychody spółki zmalały r/r z 2,27 do 1,47 mln zł, a strata netto skurczyła się z 2,5 mln do 714,9 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu