SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Producent „Rolnik szuka żony”, „Na Wspólnej” i „BrzydUli” ze stratą, wpływy 4 proc. w dół

FremantleMedia Polska, producent m.in. programu „Rolnik szuka żony” oraz seriali „Na Wspólnej” i „BrzydUla”, w ub.r. zanotował spadek przychodów o 4,2 proc. do 37,5 mln zł, a jego wynik netto poszedł w dół z 279,2 tys. zł zysku do 339 tys. zł straty. Spółka tłumaczy, że obostrzenia epidemiczne przełożyły się na wzrost kosztów produkcji.

Marta Manowska, fot. TVP Article

Przychody FremantleMedia Polska z produkcji podstawowej zmalały rok do roku z 33,76 do 31,15 mln zł.

W ub.r. firma kontynuowała produkcję dla TVN telenoweli „Na Wspólnej”, a także zajęła się realizacją wznowionej po dekadzie przerwy telenoweli „BrzydUla” emitowanej w TVN7.

Ponadto zrealizowała programy „Kto tu mieszka” i „Tata w tarapatach” pokazywane w TVN Style oraz kolejną edycję programu „Rolnik szuka żony” dla Telewizji Polskiej.

Po wybuchu epidemii wiosną ub.r. FremantleMedia Polska tak jak wszystkie firmy tworzące treści wideo musiała na mniej więcej dwa miesiące wstrzymać prace na planach zdjęciowych, a potem prowadziła je z zachowaniem obostrzeń epidemicznych.

Wpływy spółki z licencji zwiększyły się z 4,74 do 5,64 mln zł, a z praw autorskich - z 650,9 do 711,3 tys. zł.

„Duży wzrost kosztów produkcji”

Wydatki operacyjne FremantleMedia Polska zmalały o 2,5 proc., z 38,86 do 37,87 mln zł. To efekt głównie spadku kosztów usług obcych z 24,33 do 21,42 mln zł.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się z 11,09 do 12,84 mln zł, na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 271,5 do 483,6 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1,69 do 1,98 mln zł. W firmie, tak jak rok wcześniej, było pięciu pracowników etatowych.

Spółka skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące, oszczędziła dzięki temu 121,4 tys. zł.

- Ponowne uruchomienie planów zdjęciowych, choroby aktorów, pracowników technicznych i współpracowników, ograniczony dostęp do niektórych usług a także nieplanowane wydatki na zabezpieczenia przeciwko COVID-19 oraz na zakup testów spowodowały duży wzrost kosztów produkcji a w konsekwencji spadek rentowności - skomentowano w sprawozdaniu FremantleMedia Polska.

Rentowność w dół

Większy spadek przychodów niż kosztów operacyjnych spowodował pogorszenie się wyników rentowności firmy, mimo że jej pozostałe wydatki operacyjne zmalały z 691,5 do 400,5 tys. zł, a pozostałe wpływy operacyjne wzrosły z 33,8 do 235,2 tys. zł.

Wynik operacyjny poszedł w dół z 321,9 tys. zł zysku do 179,5 tys. zł straty, wynik brutto - z 395,8 tys. zł zysku do 235,3 tys. zł straty, a wynik netto - z 279,2 tys. zł zysku do 339 tys. zł straty. 100 proc. udziałów firmy ma FremantleMedia Group Limited.

FremantleMedia dalej produkuje dla TVN i TVP

W br. FremantleMedia Polska dalej produkuje dla TVN „Na Wspólnej”, a także kolejny sezon „BrzydUli” (w pierwszych trzech tygodniach września miała średnio 452 tys. widzów). Ponadto odpowiada za realizację nowego sezonu talent-show „Mam talent” (jego pierwsze trzy odcinki gromadziły przeciętnie 1,82 mln oglądających).

Natomiast dla Telewizji Polskiej firma przygotowała kolejną odsłonę „Rolnik szuka żony” (jej pierwsze trzy odcinki oglądało średnio 3,1 mln osób).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Producent „Rolnik szuka żony”, „Na Wspólnej” i „BrzydUli” ze stratą, wpływy 4 proc. w dół

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lgbtrtvagd
Kiedys Brzydula smieszyla, to nie zrobili nowego sezonu, teraz robia mimo ze nikt tego nie oglada.
4 1
odpowiedź
User
dwa
Nic dziwnego.Widziałem masy ludzi na planie i putanie kasy przy produkcji "Rolnika"
4 0
odpowiedź